Skoda Fabia 1.9 TDI Elegance (2005)

autoreview

Skoda Fabia 1.9 TDI Elegance (2005)

Signalement

UitvoeringFabia 1.9 TDI Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds november 2005 heb ik deze Fabia TDI Equipe Plus, dus niet de Elegance.
Standaard voorzien van 100 pk, maar na een tuningskuur heb ik 130 pk tot mijn beschikking. De 100 pk had al veel last van wielspin bij optrekken en bij bochten uitkomen, maar nu is het zeker zaak om behoedzaam met het gas om te gaan.


De sportstoelen zitten redelijk hard en lekker met veel steun. Het sportstuur en de korte versnellingspook liggen goed in de hand.


De standaard speakers in de voordeuren zijn van goede kwaliteit. Zeker met de extra tweeters in de achterdeuren, voor mij op hoofdhoogte omdat mijn stoelen ver naar achteren staan, is de geluidskwaliteit zeer goed te noemen.
Ter aanvulling heb ik een Pioneer radio met bijbehorende 300W subwoofer in de kofferbak.


Nadeel van de motor vind ik het moment dat de turbo echt inkickt. Bij rustig optrekken hikt de motor af en toe rond de 1800 rpm. Dit is erger geworden na de tuning en volgens de dealer is dit het punt dat er een korte vermogensafname is voordat de turbo inkickt.


De cruisecontrol gedraagt zich als een lompe boer, als via de knoppen op de richtingaanwijzer de snelheid verhoogd of verlaagd wordt gebeurt dit niet op elegante wijze. Dit ging een stuk netter in mijn vorige auto, de Mégane. Ook heeft de Fabia soms moeite om de gegeven snelheid aan te houden.

PROBLEMEN

Tot nu toe zijn aleen de rechter koplamp en wisserbladen voor+achter vervangen.

Update @ 59.000 km

- Koplampen zowel links als rechts vervangen
- Wisserbladen diverse malen vervangen
- Rond de 30.000 km twee nieuwe voorbanden + uitlijnen

Verder weinig spannends, af en toe flesje long life olie erin.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Skoda Fabia

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.