AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Saab 9-5 Estate 3.0 V6 t Vector (2003)

autoreview

Saab 9-5 Estate 3.0 V6 t Vector (2003)

Signalement

Uitvoering9-5 Estate 3.0 V6 t Vector
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Saab 9-5 Estate 3.0 V6 t Vector automaat (met zelf schakelen aan het stuur), leren bekleding, subliem 10 boxen en subwoofer geluidsysteem met 10 cdwisselaar achterin het reserverwielruim van Harmann Kardon, touchscreen navigatie systeem, stoelverwarming, electrisch inklapbare spiegels en electrisch verstelbare stoelen.

Mooie wagen om te zien, vooral door de wat rondere kont en de donkergemaakte c-stijl waardoor de achterramen uit één gedeelte lijken te bstaan, al zijn de meningen daarover verdeeld gezien de status van het merk Saab (oude lullen auto’s nietwaar?) alleen deze zou wagen de stuipen op het lijf jagen tussen de ouderen onder ons want hij is fel op het gas, schakelt bruut (terug) met een duw in de rug, en knalt door tot over 240km/h op de teller.

Superstoelen, voldoende zijwaartse steun, en lekker verwarmd en electrisch verstelbaar dus luxe ten top. Ook het navigatiesysteem is super (als ie tenminste werkte naar behoren) snel genoeg via de informatie-dvd achterin.
Ruimte in kofferbak ook in dik orde met bagagerails en netten (standaard).

Alleen na 3 jaren gereden te hebben de mening over Saabs bijgesteld, de reden? zie: Problemen!!

PROBLEMEN

na 30.000 km AL 2 nieuwe turbo’s en een setje nieuwe banden rondom (vrij vroeg dachten wij)

deurhendels buiten vervanging na verkalking volgens Saab (garantie)

kapotte schokbrekers achter na 60.000 km

Touch screen navigatiesysteem scherm defect, niet meer aanraakgevoelig (tot 2x toe in 3 jaar, één maal garantie)

Vlak voor het inleveren van de auto bij ruim 90.000 km opnieuw kapotte turbo’s EN dit keer ook wéér kapotte achterveren.

Tussen deze mankementen door viel hij ’s winters een keer stil en konden we niets meer, ging niet eens meer aan, electra, motor: alles plat, sta je daar in Zeeland.

Ook de na gebruikelijke beurten kwamen altijd kwaaltjes terug, om nog maar van de hoeveelheid bezine te zwijgen!

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren