Saab 9-5 3.0 V6 t SE (2001)

autoreview

Saab 9-5 3.0 V6 t SE (2001)

Signalement

Uitvoering9-5 3.0 V6 t SE
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf86.000 km
KM-stand laatst88.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat kostte mijn derde 9-5 na 200.000 km ?

  • 88.000 km

Na weer 200.000 km met m'n derde 9-5 heb ik alle kosten van deze 3.0 se eens op een rijtje gezet.
Geeft volgend overzicht over periode sept -2006 t/m okt 2011 5 jaar/215.000 km:
Onderhoud *
A l l e beurten/reparaties
en onderdelen E 14.540,-
over 215000 km = 6,8 ct/km

Vaste kosten per jaar
Afschrijving E 2.000,-
Wegenbelasting " 1.352,-
Verzekering (all risks) " 650,-
Totaal E 4.002,-
over 40.000km/jaar = 10 ct/km

Brandstof
LPG 64ct/ltr > verbruik 1:8 = 8 ct/km

Totaal kosten per km:
6,8 + 10 + 8 = 24,8 ct/km

* Bijzondere kosten o.m.
- 3 x vv distr. riem
- 2 x vv 1 ontst. cassette
- 1 x vv kachel + klep
- 1 x vv pomp lpg tank
- 1 x vv remsch. voor
- 1 x vv remsch. achter
- 1 x vv ophangrubbers
- 1 x vv draagarm rubbers

Preventief: elke 100.000 km olie + filter van aut. versn. bak ververst.
Aanschafprijs in 2006 bij 88.000 km was
11.500,- (van particulier)
Inbouw lpg/lpi installatie kostte 3000,-.
Totale investering dus 14.400 euro.
Restwaarde thans ca. 4000 euro.
Geschatte afschrijving komende jaren 1000/jr.
Auto rijdt soepel, stil en trekt vlot op dankzij soepele automaat, ondanks haar gewicht van ruim 1600 kg. > knappe prestatie van constructeurs!
Alle opties, incl. schuifdak. Enig minpunmtje: geen parksensoren bij deze amarikaanse uitvoering...

Naar mijn ovetuiging zijn de 3.0 liter 6 cilinder motoren (met automaat) per saldo goedkoper in gebruik dan de meer opgevoerde
4 cilinders. Bij vorige 9-5 moesten na 200.000 km de turbo's worden vervangen en
deed ik minder lang met de onstekings cassette's. Zelfs brandstofverbruik (gas 1:8 en benzine 1:10) is gunstiger.
Op naar de 400.000 km !

4,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens