Renault Mégane Grand Tour 1.4 16V Business (2006)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 1.4 16V Business
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf58.000 km
KM-stand laatst76.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 62.500 km

De golf plus moest weg vanwege het bijna bereiken van de km stand 160000. Dus mocht ik wederom een poolauto 'uitkiezen'. Nieuwe leasers mogen nog steeds niet besteld worden.
Uit de pool van ongeveer 30 auto's waren op dat moment de meeste auto's van het kaliber 207 en Clio.
Deze megane was samen met een Astra de enige 5 deurs auto die beschikbaar was. Omdat de Astra geen climate control had en deze wel is de keuze op deze Megane gevallen.

In vergelijking met de duitse auto's die ik hiervoor reed vind ik de Megane zijn afwerkingsniveau net iets minder. Dan bedoel ik bijvoorbeeld het dichtslaan van de portieren wat iets blikkerig klinkt of een rammeltje bij het achteruitrijden of op slecht wegdek. Zeker gezien de km stand van deze auto is dat gewoon een stuk minder.

De auto bied wel genoeg ruimte, maar omdat LPG ingebouwd is en er geen opblaasset bijhoort maar een gewoon reservewiel, ligt de reservewiel gewoon in de bagageruimte. Wanneer is volledige ruimte nodig heb moet ik eigenlijk het reserwiel thuis laten. Bij een eventuele andere LPG auto zou ik altijd voor een opblaasset kiezen.

Prestaties van de auto zijn net acceptabel, maar dan moet je relatief ver doortrekken in de versnellingen. De auto heeft onderin niet veel kracht. Vermogen heeft ie wel (100pk) maar dus wel bij hoge toerentallen, dit maakt het rijden er wel iets minder comfortabel op. Maar het geluidsniveau is wel laag, een diesel maakt wel meer lawaai.
Het verbruik val behoorlijk tegen, hoewel de boorcomputer gemiddeld 8,5 l/100km aangeeft, is dit in de praktijk 10 l/100km (LPG). Dat is natuurlijk niet duur rijden, maar je moet wel vaak tanken op LPG, na uiterlijk 530 km is de LPG tank leeg.

De auto rijdt prima op LPG, ik merk geen verschil in prestaties met benzine.

Het starten bij een warme motor gaat niet helemaal lekker, hij slaat wel direct aan maar draait de eerste 20 seconden te weinig toeren waardoor ie bijna afslaat. Inmiddels is ie al 2 keer wel afgeslagen. Dit heeft niets met LPG te maken, want hij start op benzine. Mocht dit vaker gebeuren zal ik een dealer opzoeken, maar de auto heeft bij 57000 nog een beurt gehad.

  • 76.300 km

Omdat de problemen met de warme start aanhouden en tevens het aibag lampje ging branden is de auto naar de dealer geweest om dit op te lossen. De dealer heeft een stekkerverbinding onder de stoel vastgezet mbt het airbag probleem. Tevens is het injectiesysteem gereinigd.
Na die tijd is de warme start wel beter geworden maar probleem is denk ik niet helemaal opgelost. Na de warme start zie ik namelijk dat het toerental toch net iets lager ligt dan normaal bij stationair draaien.

Daarna nog een keer een probleem gehad dat de auto een keer afgeslagen is bij wegrijden in de sneeuw in zijn 2. Op zich niet erg maar de fabrieksradio vroeg daarna om een code. Die ik niet heb want zit niet bij de leasepapieren. De dealer kon voor 10 euro wel de code verstrekken.

Een paar dingen vallen me op (wrs omdat ik Duitse auto's gewend ben):

De boardcomputer geeft bij een actieradius van

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.