Renault Mégane Grand Tour 1.9 dCi 130 Tech Line (2008)

autoreview

Renault Mégane Grand Tour
Renault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane Grand TourRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

Signalement

UitvoeringMégane Grand Tour 1.9 dCi 130 Tech Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf134.000 km
KM-stand laatst230.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Liefde zal het nooit worden

  • 226.000 km

Inmiddels al weer 90k gereden met de Renault Megane II 1.9DCI (131pk) Grand Tour Techline...een hele mond vol.

Auto gekocht als ex-leasewagen bij Haverkamp Auto. Had een nieuwe job zonder leasewagen en wilde niet vol voor de mooie snelle station gaan. Deze stond met een redelijke km-stand (134.000) en vol in de opties te koop en een testrit gemaakt.

Reed op eerste gevoel prima en een deal gemaakt met de verkoper. Een minpunt was dat de banden niet zoals afspraak waren uitgebalanceerd, dat was jammer en niet netjes.

Nu na ruim 90k kan ik de balans wel redelijk goed opmaken. Het zal iig nooit liefde worden zoals de titel al aangeeft. Ik kan slecht tegen alle kraakjes en gerammel wat door de Megane wordt geproduceerd sinds we deze hebben. Na het vervangen van de voorruit (ivm steenslag) is er een vaste waardebijgekomen, het krakende dashboard :-).

Hij doet z'n werk en heeft wat vreemd onderhoud gehad, was duits gewend en bij dit type (ook van 2008 soms nog wat elektrische storingen) merk je ook nog wel de andere kwaliteit, al weet ik niet hoe dit verschil momenteel.

Het "vreemde" onderhoud:

Motorisch:
-afdichting ring verstuiver in het blok, ringetje van nog geen 5 euro, hele reparatie 225...
-motorsteun 250 euro
-raar geluid wat volgens de Renault dealer uit Zevenaar in de spanrollen zat resulteerde in vervangen van de distributie en multiriiem met alle toeters en bellen (500 euro), resultaat geluid niet weg en een stevig gesprek volgde want de "oude set"had nog 75k kunnen draaien.
-startmotor kapot, compensatie wat korting gekregen ivm distributie verhaal.

Het positieve is dat de motor wel altijd lekker in z'n koppel zit, richting wintersport kan ik elke snelwegheuvel zonder enige moeite in de 6de versnelling pakken en de auto accelereert. Dat zit dus wel goed ;-)

opties:
-Xenon- werkt prima, alleen hoogteregelingg zelf gemodificeerd aangezien de plastic koppelstangen "uitgelubberd" waren en dit alleen met nieuwe hoogteregeling unit besteld kon worden (450 euro voor voor en achter) nu opgelost en werkt top!

-Navi- doet z'n werk
-Cabasse speakers zorgen voor een heerlijk geluid

-Panorama dak, af en toe prima, zou het er niet op zitten was het ook goed geweest

-trekhaak, altijd handig :-)

momenteel zweet de auto wat olie bij de carterpan en er zit naar m'n gevoel wat overmatig speling op de aandrijflijn. Benieuwd wat dit met zich mee gaat brengen.

Verder krijgt de auto om de 20-25k oliewissel, filters etc (advies 30K) maar wil dit regelmatig ivm turbomotor en de km-stand.

Ik meld me weer bij nieuwe ontwikkelingen ;)

kleine reparatie

  • 230.000 km

De auto heeft de jaarlijkse APK weer doorstaan.

kleine reparatie van de gloeistiften die nu vervangen moesten worden, uitlaatrubbers en verder druppelt er ergens olie (maar is niet meer dan liter op 10.000km)

Recent begonnen de knopjes op de deuren weer te sputteren, even insprayen met WD-40 en ze kunnen er weer even tegenaan. werkt perfect!

daarnaast zullen er nog wel reparatie aan gaan komen verwacht ik.

het is een auto met karakter/eigen willetje maar ach komen we ook wel weer overheen ;-)

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Renault Mégane

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens