Renault Mégane 1.9 dCi Privilège Luxe (2003)

Renault Mégane
Renault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault MéganeRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieurRenault Mégane - interieur

UitvoeringMégane 1.9 dCi Privilège Luxe
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003

In vergelijking met mijn Astra is de Renault een royale en luxe auto, die tot nog toe veel meer rijplezier levert en vooral betrouwbaarder is. Plotseling is het niet meer nodig om olie bij te vullen om de 2000 km en heeft de dealer mij pas een keer terug gezien voor onderhoud bij 30000 km. Tijdens deze beurt is er een probleem met de drukknop van het linker portier verholpen en is de luidspreker in de deur waterdicht gemaakt.
De 1,9 diesel motor heeft een laag geluids niveau en hoge trekkracht, ook met de caravan aan de haak en de Brennerpas onder de wielen. Al met al valt het verbruik me wat tegen, maar ik vind het dan ook heerlijk om de trekkracht van de motor vaak aan te spreken.
Ik geniet van de weldadige luxe en het comfort van deze moderne auto, maar had graag wat meer ruimte op de achterbank en bagageruimte. Ook de ruitenwisser automaat kan mij niet altijd overtuigen. Ook had ik graag een apart display gehad voor de meldingen van de cruis control.

Waterlekkage voorste portier links
Drukknop in handgreep vast