Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V Tech Line (2004)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V Tech Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In juni 2004 werd de auto nieuw geleverd. Destijds werd de keuze gemaakt tussen een Saab 9-3, Audi A4 en Volvo V50. Ik was erg enthousiast over het vorige model Saab maar het nieuwe model was veel kleiner en ook wat langzamer geworden. De Renault bood de meeste ruimte, luxe en vermogen.
Navigatie, xenon, rolgordijnen achterin, leer/alcantara zijn standaard. De auto heeft naast de standaarduitrusting een schuifdak, metallic lak en de kleinere 16 inch wielen. Deze laatste keuze bleek een hele verstandige. Het comfort wordt beter, de banden zijn stukken goedkoper en een stoeprandje zorgt niet direct voor problemen.

PROBLEMEN

Inmiddels is de auto alweer 3,5 jaar oud en heeft hij 85.000 km gereden. Er zijn nauwelijks gebreken geweest. In deze periode zijn slechts een fuseekogel en raammechanisme vervangen. Deze laatste kostte ongeveer € 70,-, de kosten voor de fuseekogel zijn mij onbekend.
De Renault blijkt dus nagenoeg storingsvrij. Ook op het gebied van rammeltjes heb ik niets te klagen.
Over 6 maanden zal ik een nieuwe keuze moeten maken en de kans is groot dat ik voor het nieuwe model zal kiezen. Inmiddels is de afstelling van de motor iets aangepast waardoor hij soepeler reageert. Daarnaast schijnt de nieuwe automaat wel plezierig te zijn. In de huidige auto heb ik een zes-bak maar die maakt meer toeren dan de 5 bak in de Saab! Dat is dus jammer.

Daarnaast is het comfort in mijn huidige Laguna een tegenvaller geweest. De auto is te stug en heeft te korte zittingen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.