en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V Tech Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand laatst | 0 km |
In juni 2004 werd de auto nieuw geleverd. Destijds werd de keuze gemaakt tussen een Saab 9-3, Audi A4 en Volvo V50. Ik was erg enthousiast over het vorige model Saab maar het nieuwe model was veel kleiner en ook wat langzamer geworden. De Renault bood de meeste ruimte, luxe en vermogen.
Navigatie, xenon, rolgordijnen achterin, leer/alcantara zijn standaard. De auto heeft naast de standaarduitrusting een schuifdak, metallic lak en de kleinere 16 inch wielen. Deze laatste keuze bleek een hele verstandige. Het comfort wordt beter, de banden zijn stukken goedkoper en een stoeprandje zorgt niet direct voor problemen.
Inmiddels is de auto alweer 3,5 jaar oud en heeft hij 85.000 km gereden. Er zijn nauwelijks gebreken geweest. In deze periode zijn slechts een fuseekogel en raammechanisme vervangen. Deze laatste kostte ongeveer € 70,-, de kosten voor de fuseekogel zijn mij onbekend.
De Renault blijkt dus nagenoeg storingsvrij. Ook op het gebied van rammeltjes heb ik niets te klagen.
Over 6 maanden zal ik een nieuwe keuze moeten maken en de kans is groot dat ik voor het nieuwe model zal kiezen. Inmiddels is de afstelling van de motor iets aangepast waardoor hij soepeler reageert. Daarnaast schijnt de nieuwe automaat wel plezierig te zijn. In de huidige auto heb ik een zes-bak maar die maakt meer toeren dan de 5 bak in de Saab! Dat is dus jammer.
Daarnaast is het comfort in mijn huidige Laguna een tegenvaller geweest. De auto is te stug en heeft te korte zittingen.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.