Renault Laguna Grand Tour 1.6 16V Authentique (2005)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour 1.6 16V Authentique (2005)

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.6 16V Authentique
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf211.500 km
KM-stand laatst400.000 km
Lezerswaardering: 89%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn derde Renault, maar nu een mooie Laguna

  • 211.750 km

Ik heb ± 1.5 jaar een Opel Corsa 1.2 16V op G3 gebruikt als mijn dagelijkse woon-werk verkeer auto en heb hiermee nu zo'n 55000 km mee afgelegd. Lekker goedkoop in de vaste lasten, onderhoud, brandstofgebruik en (heel belangrijk!) een zeer betrouwbare auto. De ruimte echter, hield niet over en ik kreeg al met regelmaat van "mijn achterban" mee of ik niet naar "iets" ruimers kon uitwijken.

Tja, als je niet alleen bent zul je toch af en toe enige concessies moeten doen om je "achterban" tevreden te houden :-).

Nu heb ik, sinds ik dat felbegeerde roze papiertje ooit heb weten te bemachtigen, diverse auto's van verschillende merken gereden (+50 auto's). Geen nieuwe uiteraard (op enkele leaseauto's na dan), maar vnl. tweede, derde, en vijfde handsjes.

Tijdens die "gebruikersfases" zijn met name de auto's in mijn geheugen blijven hangen, welke uitgerust waren met een schuifkanteldak. Het gevoel en de ervaring om met je bolide deels open te kunnen rijden (ik heb nog nooit een cabrio gehad), heeft en geeft voor mij persoonlijk een enorme meerwaarde aan een auto. Enfin, een schuifkanteldak was dan ook een vereiste optie voor mijn nieuw aan te schaffen voiture. Airco (of beter climate control) ook en een LPG G3 installatie was natuurlijk vanzelfsprekend. Ik ben nl. een fervent LPG rijder gezien de kilometrages op jaarbasis.

Zo, nu kon ik dus beginnen aan mijn zoektocht. Tjonge, wat was (en is!) het moeilijk om een geschikte tweedehandse auto te vinden als je daaraan bepaalde opties koppelt én deze ook nog binnen een beperkt budget moet vallen (ik ben wellicht zoals de meesten in ons land een eenvoudige loonslaaf).

Ik ben enkele maanden bezig geweest om dagelijks internet af te struinen. En als je er dan eentje vond die deze opties had én binnen je budget viel én er meteen op uittrok om je "droomauto" zsm te bekijken, dan viel die naderhand zo vies tegen dat je "droom" weer in duigen viel.

Er zijn echt legio (occasion) garages cq. handelaren die wél standaard alle opties (zelfs achterruitverwarming!)opsommen in de verschillende advertenties, maar er niet bij vermelden dat deze zelfde opties niet geheel functioneren ofwel simpel kaduuk blijken te zijn. Er zijn er zelfs bij die voor mijn gevoel plaatjes schieten van hele nette vergelijkbare auto's, maar als je dan de auto "real time" bekijkt blijken deze eerder een sloper dan een goed rijdende auto te zijn...

Maar.., hoop doet leven en ik heb toch weten te vinden waar ik al tijden naar op zoek was ergens middernacht op een doordeweekse dag. Een particuliere verkoper bood zijn auto te koop aan, aangezien deze voor zijn gezin te klein werd (want 4 kids!). De advertentie was heel summier beschreven en deze beste man vermelde zelfs het schuifkanteldak er niet in. Maar een geoefend oog ziet veel en zowaar zag ik op een fotootje (geschoten met een lage resolutie gsm camera) in de advertentie een reflectie op het dak van de auto wat mijn fel begeerde schuifkanteldak gewoon moest zijn!

En zo is deze saga begonnen en heb ik de rokersvrije Renault Laguna 1.6 16V Grand Tour van deze beste man gekocht, na uiteraard een uitgebreide proefrit, voor een redelijk bedrag (± 1000,- onder de geldende occasion waarde!). Echter, er was geen onderhoudsgeschiedenis voorhanden en mijn grootste zorg was dan ook de distributieriem.

In één van mijn vorige auto's heb ik ooit mogen ervaren welk een ellende een gebroken distributieriem kan opleveren en dat was werkelijk geen fun en een hele kostbare reparatie.

Ik heb de Laguna, die overigens zeer goed reed, naar een plaatselijke garage bij mij in de buurt gebracht en daar de hele set incl. de waterpomp en multiriem laten vervangen. De garage (Budgetservice), ondergebracht bij een Suzuki dealer, is onderdeel van een nieuwe keten welke gespecialiseerd in het onderhoud en het uitvoeren van reparaties aan diverse merken auto's. Er is daarnaast ook nog een gratis 12 punten check uitgevoerd. Goede en betrouwbare garages, welke niet de hoofdprijs vragen voor reparaties zijn in mijn optiek zeer schaars, maar bij deze garage die als extra service mensen wegbrengen en zelfs ophalen heb ik vooralsnog een goed gevoel bij.

En nu waar het feitelijk om gaat.

Ik vind persoonlijk de Renault Laguna II een mooie elegante auto. Het model en koetswerk spreekt mij gewoon aan en vergeleken met andere merken mag je de uitrusting niveaus simpelweg riant noemen.

Mijn "nieuwe" auto is de zgn Authentique uitvoering. Weliswaar niet de meest luxe uitvoering, maar wel rijk uitgerust. Het elektrisch bedienbare (optionele) schuifkanteldak werkt als nieuw, is lekvrij en voor mij persoonlijk dé parel onder de opties. Het lakwerk is nog zeer netjes te noemen op een lelijk bijgewerkt plekje na bij de rand van het brandstofklepje. De vulnippel van de LPG installatie is mooi weggewerkt achter dit tankklepje en de installatie is netjes ingebouwd op de plaats van het reservewiel. Het reservewiel zat er overigens ook bij. Het dashboard, meubilair, bekleding en kunststofdelen zijn nog zeer netjes en de stoelen zijn niet "doorgezeten". Om de velgen zitten geen zomerbanden, maar nog goede winterbanden. Ik ben al zoekende naar mooie velgen en goede banden tegen een redelijke prijs, maar dat valt een beetje tegen wat ik zoal te koop zie staan.

Uiteraard heb ik de forums, betreffende dit model, aandachtig gelezen en eruit gehaald dat er diverse elektrische ongemakken kunnen optreden. Ik zeg kunnen, want dat gegeven is natuurlijk niet een garantie dat iedere Laguna rijder dit gaat overkomen. De bobines echter is een ander verhaal. Met name de 1.6 16V motoren krijgen hier vroeg of laat mee te maken heb ik gelezen en aangezien ik niet weet of deze op mijn auto ooit zijn vervangen door de gemodificeerde exemplaren, houd ik hier wel rekening mee. Enfin, de tijd zal het leren.

De gegevens;
Renault Laguna 1.6 16V Grand Tour
Aankoop op 31-05-2014
Bougies, olie + filter nieuw
Km stand = 211500

08-06-2014
Km stand = 211750
Onderhoud door Budgetservice Zwolle
Distributieriem set + waterpomp + multiriem

Nieuw in te plannen onderhoud (eind Juni)
Airco opnieuw afvullen (werkt overigens wel)
Remblokken voor vervangen
Schakelaar voor achteruitrijverlichting (+ automatische achterruit wisser werking) vervangen

Updates volgen na ± 1 maand

UPDATE

  • 216.350 km

Zo, ik heb de Renault Laguna nu 1.5 maand in gebruik en hij bevalt me nog steeds prima. De LPG G3 installatie is van Prins (VSI systeem)

Olieverbruik: geen
Koelvloeistof: ± 0.3 ltr bijgevuld
Brandstofverbruik LPG: gemiddeld 1:11

Diagnose check (04-07-2014);
Bij het "uitlezen" van de computer kwamen geen schokkende storingen boven water. Ik kreeg wel het advies om mijn LPG installatie uit te laten lezen bij een specialist. Kosten diagnose check €10,-

Velgen met zomerbanden (11-07-2014);
De auto staat nu op originele 17 inch velgen met redelijke zomerbanden. Stuurt iets strakker dan voorheen. Kosten €140,-

Koplampen en mistlampen (11-07-2014);
Het glas van de rechter mistlamp is gebarsten. Via marktplaats heb ik een mooie en complete "lichtset" kunnen kopen. Deels preventief en uiteraard ook om de mistlamp te kunnen vervangen. Kosten €30,-

Remmen voor (14-07-2014);
De remblokken voor zijn vervangen. Ik had de "16 inch" velgen versie gekocht, maar deze bleken te groot. De remblokken kon ik simpelweg omruilen en na inbouw werkt alles prima. Simpel klusje overigens. Kosten €43,-

Maar, er hebben toch al wel enkele kleine storingen de revue gepasseerd.

Storing 1 - startproblemen (27-06-2014);
Bij het wegrijden vanaf de parkeerplaats van een supermarkt startte de motor wel, maar sloeg niet aan. Na enige malen starten sloeg deze gelukkig weer aan en reed weer als vanouds. Onbekend waar dit aan lag.
Storing 2 - startproblemen (11-07-2014);
Een dagje Zeeland (waar ik ook de velgen online had gekocht) begon met hetzelfde euvel. Het starten ging goed, maar aanslaan ho maar. Na enkele pogingen werd de accu almaar zwakker en lukte het starten ook niet meer. De ANWB erbij gehaald en die constateerde dat het stekkertje van de toerental sensor slecht contact maakte. Met behulp van startkabels is de motor gestart en sloeg vlot aan. Zeeland, here we come.
Storing 3 - startproblemen (14-07-2014);
Na een halve dag (13-07-2014) bezig te zijn geweest met het overzetten van een autoradio (nieuwe Pioneer speakers en een nieuwe microfoon voor mijn bluetooth set), was het gevolg dat de volgende dag de auto niet meer gestart kon worden. De accu was leeg geraakt doordat ik veelvuldig de radio uitgeprobeerd had. Na mijn eerste poging startte de motor niet, maar hoorde ik het relais van de startmotor als een bezetene ratelen (klikken) en kreeg ik deze alleen uit toen ik de accupool los koppelde. De zgn. startkaart had ik er overigens al uitgehaald. Heel vreemd.... Wederom de ANWB erbij gehaald en deze startte de auto met behulp van een startaccu. Deze beste man vertelde me dat de accu binnen een mum van tijd geheel kon ontladen doordat er zoveel elektronica (lees stroomverbruikers) in is verwerkt. Iets om goed rekening mee te houden dus. De dynamo en accu zijn beide doorgemeten en goed bevonden. Alhoewel ik toch twijfels blijf houden betreffende mijn dynamo, maar goed.
Storing 4 - elektrische raambediening (14-07-2014);
De elektrische raam van de bestuurderszijde werkt nu alleen in kleine stapjes (zowel omhoog als omlaag). In enkele forums heb ik gelezen dat deze opnieuw gereset moet worden, aangezien de accu losgekoppeld is geweest. Even nog uitproberen dus.

Wat rest er nog?
Remblokken achter (deze zijn toch niet zo goed meer als ik dacht)
Airco (moet nog opnieuw afgevuld worden)
LPG diagnose check
Accu (ik heb er ,ondanks de check, geen vertrouwen in dat deze de aankomende winter goed zal doorstaan)

Updates volgen.

UPDATE

  • 233.100 km

Zo, ik heb er nu meer dan 20.000km op zitten met deze voortreffelijke rijdende auto! De linkerruit die haperde heb ik kunnen resetten (dank zij de forums!) en deze werkt weer goed. De onderdelen en werkzaamheden in mijn voorgaand lijstje heb ik (nog) niet kunnen afronden. Daarentegen heb ik wel een splinternieuwe trekhaak eronder laten zetten (geheel compleet met montage slechts €225,-!!). Een vervelend euvel wat al 3x is voorgekomen, is het doorbranden van mijn rechter halogeenlamp (dimlicht). Normaliter niet zo'n probleem ware het niet dat je er heel moeilijk bij komt. Verder heb ik in totaal 2x 0.5 liter olie (5W30) bijgevuld. Voor de rest helemaal niets! Echt top!! Ik zit er overigens serieus aan te denken om een xenon set te installeren. Meer licht en een langere levensduur zijn alleen al de moeite waard. Verdere updates volgen bij hogere km standen.

UPDATE

  • 250.800 km

Vorige week de kwart miljoen km gepasseerd en nagenoeg geen problemen. Hulde aan deze auto!!

Vanwege prive omstandigheden heb ik helaas nog geen verdere aandacht kunnen besteden aan xenon, windvangers voor de zijruiten et. etc.

Ik heb wél een nieuwe accu aangeschaft en erin geplaatst, aangezien de oude helemaal op was (heb tot driemaal toe de ANWB moeten bellen). Daarnaast is de olie ververst en het filter vervangen volgens de geldende interval. Ik heb een afspraak gemaakt voor de APK, maar ben daar wel een beetje laat mee (had vorige maand gemoeten maar ja door de prive omstandigheden...). Verder zal ik de bougies nog vervangen en nog enkele filters. De A/C moet overigens ook nog gecheckt en opnieuw afgevuld worden...

Rijden, sturen, remmen doet de Laguna nog steeds goed met een gemiddeld verbruik van ± 1:11 (LPG!). Prima auto dus met een hoog comfort gehalte. Ik geniet nog steeds met volle teugen van dat geweldige panoramische schuif/kanteldak!! Chapeau Renault!

Korte update

  • 256.700 km

Nieuwe APK keuring uitgevoerd. Op een defect lampje na in 1x goedgekeurd. Er was wel op mijn verzoek een schakelaar voor de achteruitrijverlichting vervangen (deze was an meet af aan defect). De schakelaar zit aan de versnellingsbak en de achteruitrijverlichting werkt nu dus ook weer. Mijn airco is gecontroleerd en opnieuw afgevuld en werkt weer perfect. Klaar voor de warme zomer dus. Nu alleen nog de temperatuur omhoog...

UPDATE

  • 263.433 km

Mijn Laguna heeft nu ruimschoots de 50000 km gepasseerd, sinds mijn aankoop van vorig jaar. Ik kan niet anders zeggen dat ik er nog steeds heel tevreden mee ben. De auto rijd, stuurt en remt nog steeds prima. Starten en aanslaan gaat iets moeizamer, maar dat wijd ik aan de achterstand in mijn eigen geplande onderhoud (bougies, lucht en interieurfilter). Dit wordt dan ook de komende weken uitgevoerd. Sinds een goede maand ook de gelukkige bezitter van een klassieke chopper (Kawasaki) geworden en moet nu dus mijn beetje vrije tijd her en der verdelen in onderhoud. Er zit ook nog geen xenon set in de Laguna, maar dat is al wel gepland om het voor de "donkere maanden" in te bouwen. Tja, je blijft bezig...

Km stand: 263433
Olie : 0.5 L bijgevuld

UPDATE

  • 293.000 km

De Laguna bevalt nog steeds, alhoewel afgelopen zomer plots de dynamo de geest gaf. Helaas was vervanging nodig en aangezien het een zgn. vrijloop dynamo is, was deze vrij prijzig. De reparatie echter, was toch niet zo goed uitgevoerd als ik had verwacht. Een kleine vier maand later is één van de bevestigingsbouten van de dynamo los getrild aangezien deze niet goed was vastgezet. Een gevolg hiervan was dat de onderste twee bevestigingsbouten dusdanig onder spanning kwamen te staan door de multiriem dat deze beide afbraken. Dezelfde garage die de dynamo had vervangen heeft dit gerepareerd, maar vervolgens wél een vette rekening gepresenteerd. Deze is vervolgens "slechts" in prijs gehalveerd, nadat ik hiervoor heb gepleit. Tja, goed en goedkoop blijft nog immer een magie in de wereld der garages. Momenteel kamp ik met een olielekkage waar ik geen vat op kan krijgen waar het vandaan komt. Het euvel komt aan de achterzijde van het blok vandaan en ik kan door gebrek aan ruimte dit niet goed bekijken. En de lekkage is vrij fors moet ik helaas bekennen, aangezien alles aan de achterzijde van het blok besmeurd is. Ik ben genoodzaakt om de auto naar een garage te brengen om dit op te lossen. Dus, wederom een zoektocht naar een goede en betrouwbare garage. Goed, betrouwbaar en betaalbaar....lijkt warempel op een broodje aap verhaal...

UPDATE

  • 307.500 km

De olielekkage is verholpen door een garage. Het werd veroorzaakt door bouten die niet goed waren vastgedraaid, achter de motor afdekplaat onder de auto. Wederom een leuke erfenis van de vorige garage, waar ik dus niet meer heen ga.
De 17 inch velgen zitten er ook weer op met vers rubber (zomerbanden) en nu nog het luchtfilter en de nieuwe bougies plaatsen.

Gisteren zijn er nieuwe remschijven (achter) erop gemonteerd bij een garage. Deze garage kan de aangekochte remdelen, via autoparts online, tegen een geringe meerprijs monteren. Aangezien ik geen speciale gereedschappen en geen brug tot mijn beschikking heb, heb ik hier gebruik van gemaakt. De schijven met wiellagers en blokken zijn perfect gemonteerd. Totale kosten, dus incl. materiaal, 250,- euro. Meer als de helft goedkoper dan bij een reguliere garage!! Binnenkort weer een verse APK en op naar het volgend autojaar.

Ik ben nog steeds een tevreden Laguna rijder met inmiddels 307500 km op de teller!!

UPDATE

  • 345.397 km

16-06-2017
De Renault is nu 3 jaar in mijn bezit en bevalt nog prima. Het elektrisch open panorama dak gebruik ik nog steeds elke dag.

Bij km. stand 330607 is de distributieriem vervangen (2e keer sinds de auto in mijn bezit is) en is tegelijk de olie ververst en de oliefilter vervangen. Dit is geheel naar behoren uitgevoerd door AutoTess te Deventer. Zij zijn overigens zeer schappelijk in prijs (€350,- incl.).

Bij km. stand 344109 zijn de koppelingsplaten, drukgroep en druklager vervangen. Dit naar aanleiding van het plots wegvallen van de hydraulische druk in mijn koppelingspedaal. De koppelingscilinder bleek lek te zijn en de koppelingsplaten waren sowieso al aan vervanging toe. De reparatie is wederom door AutoTess te Deventer uitgevoerd. Hoewel de afspraak stel op sprong gemaakt werd, vanwege pech onderweg, waren zij direct bereid om zich hierover te ontfermen ondanks hen drukke planning. Top! De prijs was €650,- incl.

Onlangs heb ik de velgen weer verwisseld. De winterbanden op de 16 inch velgen zijn nu helemaal op en er zit nu weer 17 inch met zomerbanden eronder.

Helaas werkt de elektrische raambediening linksvoor niet meer. De kabel is defect en moet vervangen worden. Ik heb gelezen dat dit met regelmaat voorkomt bij de Laguna's van deze bouwjaren. Daarnaast moet de complete mistlamp rechtsvoor vervangen worden doordat deze geheel verroest is (glas is door steenslag kapot gegaan) en moeten de remschijven en blokken voor ook vervangen worden. Dit moet nog voor de nieuwe APK keuring uitgevoerd worden.

Daarnaast heb ik nu problemen met de twee sleutelkaarten. Beide rammelen en er werkt nog slechts eentje gedeeltelijk. Ik kan de auto hiermee openen en starten, maar niet afsluiten. Ook dit schijnt een Renault kwaal te zijn en vervanging/reparatie kost ± €60,- per kaart.

Gezien de gereden kilometers, moeten de bougies ook weer vervangen worden. De airco is vorig jaar gecontroleerd en opnieuw afgevuld en werkt nog perfect. Tja, autorijden is en blijft leuk maar kost helaas veel geld....

UPDATE

  • 348.000 km

Helaas een pechmelding. Nadat de koppelingsgroep vervangen was en de auto al weer enkele weken in gebruik was, merkte ik dat plots de versnellingspook abnormaal veel bewoog tijdens het optrekken in welke versnelling dan ook. De bevestigingssteun van de versnellingsbak aan de subframe van het blok, bleek gescheurd te zijn en deel los te zitten. De oorzaak bleek een losse bout te zijn van deze bevestigingssteun. De steun is door de garage onder garantie vervangen, aangezien dit een reparatie onderdeel was van de vervanging van de complete koppeling. Al met al dus weer goed.

UPDATE

  • 348.200 km

De Laguna heeft weer een nieuwe APK keuring doorstaan nadat er twee veerschotels vervangen werden (deze waren doorgeroest) van de schokbrekers voor. Helaas koste dit weer de nodige euro's.
De defecte elektrische linker ruit bediening, heb ik gerepareerd met een tweedehands setje. Het motortje was nog goed, maar het complete geleider systeem van de portier ruit en bekabeling zijn vervangen. Echt een hele lastige klus en gezien de slechte en storingsgevoelige constructie, is het vrijwel onoverkomelijk dat dit bij al deze types eens zal openbaren. Maar goed, het werkt nu weer naar behoren.

Sinds kort heb ik een andere baan en gezien mijn nieuwe werkgever in mijn eigen woonplaats gevestigd is, zijn de vele woon-werk kilometers verleden tijd. Ik vind het ergens wel jammer om niet meer elke dag een geruime tijd in je auto te rijden, maar het scheelt natuurlijk wel in de normale slijtage en onderhoud. En hoewel de Laguna op LPG rijdt en daarmee de MRB ± €30,- hoger ligt per maand dan op benzine, ben ik met het tanken nog zoveel voordeliger uit dat het nu niet loont om uit te wijken naar een andere auto. Daarnaast zijn er diverse grote onderhoudswerkzaamheden aan de auto verricht en zou het "zonde" zijn om daar niet de komende tijd van te profiteren.
Er is echter kort geleden een ander mankement opgetreden. De motor wilde plots niet aanslaan en de oorzaak blijkt een haperende benzinepomp te zijn (de auto start altijd op benzine en gaat daarna automatisch over op LPG). Een constatering van de ANWB overigens en de beste man probeerde met enkele slagen aan de onderzijde van de benzinetank de pomp "weer tot leven" te wekken...wat dus niet gelukt is. Ik heb thuis de rubber dop onder de achterbank (positie van de benzinepomp) verwijderd, de kabelstekkers gedemonteerd en gecheckt en vervolgens weer terug aangesloten en met een rubber hamertje voorzichtig enkele tikken op de pomp gegeven en ......de motor sloeg daarna weer aan. Tot op heden (week geleden) lijkt het weer goed te gaan, maar ik houd er rekening mee dat ik eerdaags een andere pomp erin moet plaatsen (tweedehands ± €50,-). Maar voor nu, rijden maar :-).

UPDATE

  • 400.000 km

De Laguna is verkocht! De auto reed nog zeer goed, maar ik had mijn zinnen gezet op een mooie BMW 320 Touring met zes cilinder motor dus. De Laguna is voor een redelijke prijs verkocht aan een gezin die ook altijd op LPG reed. Wat heel opmerkelijk is geweest in de afgelopen 5 jaar (langste periode ooit dat ik dezelfde auto reed!), is dat ik nooit een mankement met het uitlaat systeem heb ervaren. Geen lekkages, geen rammeltjes, gewoon helemaal niets. Ik kijk echt met veel waardering terug op deze auto die mij veel plezier heeft gebracht. En ja, ondanks de plots opkomende elektrische storingen. Een echt zwak punt van deze auto vind ik de elektrische raambedieningen en de AB kaart, waarmee je de CV op afstand kunt openen en sluiten. Een echt sterk punt van deze auto vind ik de motor (slechts een 1.6 16V), het comfort en uiteraard de ruimte. De optionele schuifkanteldak heb ik altijd subliem gevonden. Het gevoel wat ik daarmee ervaarde, wanneer ik dit dak geheel opende (vrijwel altijd) was alsof ik een cabrio reed. Zo'n enorm groot open dak is het (althans, bij de break uitvoering dan). Chapeau Renault Laguna!

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens