Renault Laguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V Initiale (2003)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 2.0 Turbo 16V Initiale
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de Laguna vorig jaar aangeschaft omdat ik een snelle en luxe auto wilde hebben en de Audi A4 in verhouding te duur vond.

Met de compleetheid van de auto is meteen zijn sterkste pluspunt genoemd: leren bekleding, kleurennavigatie, zonnedak, verwarmde en elektrische stoelen, CD-wisselaar, automatische gescheiden airco, 17’ velgen, regensensor... vrijwel alle veel voorkomende opties zitten op deze auto. De motor is pittig, zonder ooit echt nerveus te worden. Voor een turbo vind ik hem redelijk stil. Heerlijk is de souplesse die de motor laat voelen als je op hogere snelheden de gas intrapt. Het maakt daarbij niet veel uit of je de 4e, 5e of 6e versnelling gebruikt. Ook de (rondom schijf-)remmen zijn krachtig genoeg om de auto binnen redelijke tijd te laten vertragen.

Met de remmen en de prestaties kom je automatisch uit bij de mindere punten: de wegligging. Bij stevig afremmen is het niet makkelijk om de auto goed rechtuit te laten gaan. Ook voor het echte bochtenwerk geeft de auto je toch het gevoel dat hij wat te snel is voor het onderstel wat eronder ligt.

De afwerking is al een stuk beter dan wat men vroeger van Renault gewend was, maar kan nog steeds niet tippen aan de kwaliteit van sommige Duitse merken. Het zit er allemaal wel, maar vaak voelt het net wat minder aan.

Het interieur is wel mooi. Zeker in combinatie met de lichtgrijze leren bekleding en het panorama zonedak krijg je een heel ruimtelijk gevoel. Ik rijd weleens met grotere auto"s mee die van binnen kleiner lijken.

Wil je deze auto kopen omdat je grote laadruimte nodig hebt? Niet doen! Het is meer een lifestylecombi. Je hebt iets meer laadruimte dan in een hatchbak, maar in deze klasse zijn zeker grotere auto"s te koop (Vectra, Passat).

PROBLEMEN

Soms werkt de cruisecontrol niet.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens