Renault Laguna Grand Tour 2.0 16V IDE Privilège (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Laguna Grand Tour 2.0 16V IDE Privilège |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Waarom deze auto aangeschaft:
Ten eerste vind ik het een hele mooie auto. Vooral in de Privilège uitvoering met de aluminiumkleurige dakrails en handgrepen. Ten tweede is hij erg veilig volgens de NCAP. Ten derde heerlijk comfortabel en compleet uitgerust.
De stoelen van de Privilège vond ik minder lekker zitten dan die van de Dynamique. Daarom heb ik het Dynamique interieur met de ’sportstoelen’ genomen (gratis optie) die ik perfect vind zitten (al zijn de zittingen wat kort). Het feit dat je de hoofdsteunen lekker dicht tegen je hoofd aan kunt zetten is erg fijn.
Het is een heerlijke reisauto. Erg comfortabel en met de 140pk, 200Nm van deze (niet zo heel stille) 2 liter kan je lekker vlot door het verkeer gaan.
Wat opvalt ten opzichte van de Passat is hoe licht deze auto te bedienen is en dat hij een stuk minder onderstuurd is (kan deels ook liggen aan het feit dat dit een benzine is en de Passat die ik reed een diesel).
Bediening van airco, cruise control en radio zijn prima en logisch.
Nadeel is dat het interieur krap overkomt: je zit dichter tegen de zijkant aan en dichter met je hoofd bij de bovenrand van de voorruit. Maar je wordt wel lekker omsloten door de auto.
Wat viel tegen toen ik hem eenmaal had:
De kwaliteit en betrouwbaarheid van de auto zijn dramatisch slecht!
PROBLEMEN
Ik heb problemen gehad met:
de klimaatregeling (3x), afbladderende lak, maandenlang viel regelmatig de inspuiting uit waardoor al het vermogen wegviel en ik dus stil kwam te staan (en de dealer elke keer maar zeggen dat alles in orde was), bandenspanningscontrole viel uit, en wederom de inspuiting die te pas en te onpas uitviel, twee keer gestrand met pech langs de weg, lendensteun die spontaan afbrak, scharnier van benzineklepje idem, tijdenlang met een motor gereden die slecht liep en inhield (en wederom kon de dealer niks vinden), startproblemen. Vanaf de 100.000 km kwamen steeds meer rammels, ratels, piepjes en kraakjes. Om gek van te worden! Lak van ruitenwisserarmen en dakrails beginnen nu af te bladderen. Middenarmsteun is al vervormd en ingezakt.
Bij 149.000 km heeft de auto een beurt gehad en 3000 km / 3 weken later moet ik eigenlijk alweer naar de garage omdat er een ratelend geluid bij de motor zit en de achterruitewisser het niet meer doet.
Omdat onderdelen telkens besteld moesten worden en dan soms weer niet binnenkwamen stond ik gemiddeld elke paar weken bij de dealer.
Als ik me dan bedenk dat ik erg zuinig ben op en voorzichtig ben met m"n auto, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat de kwaliteit van de Laguna erg slecht is.
Update 8 april:
Ik ben gelukkig van m"n Laguna af. Ik rij nu sinds 2 weken een Audi A4 Avant. Kost meer, maar wat een fijne auto!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Renault Laguna 1.6-16V Authentique Airco, Cruise control, Trekhaak
- 2004
- 179.197 km

Renault Laguna Grand Tour 2.0-16V T Privilège Automaat | Navi | Xenon | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | PDC | Half Leer | APK tot 01-04-2026!
- 2005
- 148.663 km

Renault Laguna Grand Tour 1.8-16V Dynamique
- 2003
- 175.863 km
Lezersreacties (0)
Reageren