Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Expression (2001)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Expression
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst170.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 170.000 km

Auto is gekocht bij een merkloze dealer. Auto beviel prima. Ik was een Opel/VW/Skoda rijder maar het Franse comfort beviel prima. Na 6 maanden voor een beurt gebracht naar een Renault Dealer. Er bleek voor enkele honderden euro's aan reparatie noodzakelijk. Zes maanden later is de auto op hol geslagen op de snelweg. De turbo bleek olie aan te zuigen. Resultaat was een volledig motorblok dat vervangen diende te worden.

Ik heb toen even gezocht op internet en het blijkt een bekend probleem van Laguna's van het bouwjaar 2001-2002. Bij auto's met minder dan 150000 is de turbo gratis vervangen. Mijn dealer heeft mij hier niet op gewezen bij de eerste beurt. De dealer en Renault Nederland waren echter niet bereid om in de kosten tegemoet te komen. Bij een auto met 170000 km is dit normale slijtage.

Resultaat was een razensnelle afschrijving van 10000 euro in 11 maanden.

PROBLEMEN

  • 170.000 km

Grootste probleem was een kapotte turbo met als gevolg een kapot motorblok.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.