Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Expression (2001)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Expression
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het comfort van de auto is prima, de zit is goed en het geluid binnen de auto is te verwaarlozen. De speakers zijn inmiddels al vele malen vervangen vanwege resonantie problemen. De apart te open achterruit is een aanbeveler voor iedereen. De automatische airo werkt perfect. Ik rijd gemiddeld 300 kilometer per dag in deze auto en stap elke dag met veel plezier in de auto.

PROBLEMEN

Naast motor management problemen zijn er problemen geweest met de ramen die een eigen leven leken te leiden, en is bij 16700 kilometer de drukgroep in de versnellingsbak vervangen.
Voor de rest regulier onderhoud geen overmatig olie gebruik plusminus een halve liter per 30.000 kilometer. Echter nu heeft de turbo het begeven met als gevolg schade een kapot motorblok. Prijs volgens opgaaf Renault 7800 euro inclusief vervanging turbo. Het lijkt mij niet een normale schade voor een diesel met 188.000 kilometer.
Toen ik de auto kocht verwachtte ik er minimaal 300.000 kilomeer mee te kunnen rijden. In motorenland hoor ik dat er meer van dit soort problemen zijn en dan met name in de retour leding van de turbo waardoor de olie via de schoepen van de turbo weer in het blok komt en als brandstof gebruikt wordt. Gevolg grote schade.
Renault Nederland vind een coulance regeling tot op dit moment niet aan de orde en de verwachting is dat deze ook niet aangeboden wordt.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.