Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2002)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf122.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

In 2007 deze laguna gekocht bij een autohandelaar. Het was een ex lease auto met onderhouds historie. Zonder garantie, wel nieuwe distributie, banden en voorste (duur) stuk van de uitlaat.Ik heb in ruim twee jaar dus 135000 km. met deze prachtige auto gereden. Toen stond er helaas een dikke betonblok in de weg. Gevolg krom chassis en total loss.Maar wat was ik met deze auo in mijn nopjes. Heerlijke wegligging, alleen in de bochten iets te neutraal, mag iets meer onderstuur hebben. Verder remmen, schakelen, comfort enz. prima. Ik kan eigenlijk geen negatieve dingen vinden.Voordelen; zuinig, gemiddeld 1 op 15. bij constant 170km/u 1 op 12,5 Zeer goede AC. en verwarming, zeer comfortabele kilometer-vreter. Geweldig om uren achter elkaar te sturen zonder moe te worden. Meer dan 1000 km. rijden op een tank diesel is ook handig, en (goedkoop, nou ja). Zeer soepele motor, geruisloos en geweldig koppel, geeft geen krimp in de bergen, hij sjouwt gewoon door op de ingestelde snelheid. Je merkt eigenlijk niet dat je in de bergen zit.
Reparaties; Accu vernieuwd, stuk.Kabel van achterruitenwisser gebroken,bij doorvoer achterklep, deze heb ik zelf gerpareerd. Display van de climat control werkte niet meer, bij dealer prijs opgevraagd,ongeveer 400 euro. Te duur!! Toen heb ik op problemcar.nl gezocht en gevonden .Door het zelf solderen van 1 weerstandje was het probleem verholpen.
De cruise control had wel eens kuren, zoals met snelheid opvoeren een paar stappen over te slaan, bv. van 50 km ineens naar 54 of gewoon niet werken bij inschakelen. Meestal deed hij het later weer normaal.Persoonlijk vond ik de stuurbediening van de cruisecontrol niet zo handig, 4 knoppen is wat veel van het goede. Een voor aan uit, en een voor set en reset, is meer dan genoeg.
Voor ik de auto kocht had ik eigenlijk niet veel positieve dingen gehoord over deze auto, achter af heb ik er zeker geen spijt van gehad. Gelukkig ben ik zelf handig en kan beurten en de meeste kleine dingen zelf repareren. Ook heb ik 2 x een xzenuw lamp kapot gehad, wat zijn die duur. En het is jammer, maar ze geven echt niet meer licht dan een H4 lamp.Ik heb 32 jaar SAAB gereden en die hadden allemaal beter licht met gewone H4 lampen van 100 watt. Verder is mi. de Laguna een prima auto met heel veel rijgenot en beslist een aanrader.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.