Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2001)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique (2001)

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.9 dCi 120pk Dynamique
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Hoera ! Ik ben eindelijk van mijn Laguna af. De leasetermijn van mijn auto is in juli geeindigd waarmee de lijdensweg met deze auto voor mij tot een einde gekomen is.

Als de auto reed was het een toonbeeld van comfort (en design), maar de zeer slechte betrouwbaarheid, heeft het aantal rijdbare dagen sterk beinvloed. Het aantal keer dat de auto tussen de onderhoudsbeurten in de garage ter reparatie stond is niet meer te tellen. Als de auto verkocht zou worden met het welbekende argument ’heeft altijd in de garage gestaan’ is er geen woord van gelogen ;-).

Complimenten zijn er wel voor het STAM dealers netwerk waar veel van de problemen zijn opgelost (veelal buiten garantie aangezien deze voor de auto uit 2001 na 1 jaar afgelopen was). Maar een automerk dat een ’drive-in’ service aanbiedt is voor mij sinds mijn Renault ervaring ’verdacht’.

PROBLEMEN

Sleutelkaart:
In totaal heb ik mijn sleutelkaarten 3 maal moeten omwisselen voor nieuwe, verbeterde versies maar langer dan een jaar gingen ze helaas niet mee. Helaas is de auto niet te starten als de kaart kapot is.

Bandeninformatie-systeem:
Het bandenspannings systeem is meerdere malen ge-reset nadat het systeem aangaf dat er 1 of meerdere banden ’verdwenen’, lek of te zacht waren. Uiteindelijk is het systeem in z’n geheel uitgezet om van het immer oplichtende lampje af te zijn.

Wat betreft de onderdelen onder de motorkap:
EGR klep vervangen
2 maal koppeling vervangen (begon met slippen in 6e versnelling)
Turbo en Intercooler vervangen
Schakelaar voor activering van de achteruit-rij-lichten in de versnellingsbak vervangen
Accu is een aantal keer op mysterieuze wijze ’leeggelopen’, uiteindelijk bleek een kapotte intereurverlichtings-schakelaar de boosdoener.

Overige problemen:
Ruitenwissermotor vervangen
Elektrisch slot van de achterklep vervangen
Motor van electrische ruit links-voor vervangen

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.