Renault Laguna Grand Tour 1.6 16V Expression (2001)

autoreview

Renault Laguna Grand Tour
Renault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna Grand TourRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieurRenault Laguna - interieur

Signalement

UitvoeringLaguna Grand Tour 1.6 16V Expression
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Auto is om te zien een mooie auto. Maar sinds de aanschaf zijn er dusdanig veel problemen geweest, dat ik inmiddels iedereen zou adviseren nooit een Renault aan te schaffen, gezien de belabberde service en het feit dat zelf de importeur Renault Ned op geen enkele wijze wil meehelpen bij het oplossen van een probleem aan de auto. Met als laatste dieptepunt een gebrek aan de auto wat de merkdealer net zolang heeft laten door modderen zodat inmiddels de garantietermijn verstreken is met slechts 4000km maar ze nu van mening zijn dat de volledige kosten voor mijn eigen rekening zijn.

PROBLEMEN

Ik heb tot nu toe diverse problemen met de electronica gehad waarbij uiteindelijk na 5 keer de auto minimaal 2 dagen te zijn kwijt geweest het probleem is verholpen door het plaatsen van een nieuwe computer.
Toen dit probleem was verholpen, openbaarde zich in september het probleem dat de auto zodra hij in een laag toerental tercht kwam de auto afsloeg.
Ik heb toen de auto weg gebracht voor een grote onderhoudsbeurt waarna de problemen niet waren verholpen. De auto had toen een kilometerstand van 85000km. Omdat ik gezien de eerder problemen met deze dealer het meer dan zat was heb ik besloten de auto niet meer naar deze merkdealer te brengen.
Toen afgelopen maand het probleem van het afslaan van de auto steeds erger werd heb ik de auto naar universele garage gebracht die onmiddelijk contstateerde dat het een kapot ’gaskleppenhuis’ betrof. Wat naar hun mening al langer het geval moest zijn en ook een veel voorkomende probleem bij de auto is.
Toen deze reperatie via de merkdealer werd aangeboden heeft het een week geduurd voordat de reparatie werd uitgevoerd.
Toen ik op een gegeven moment informeerde hoe de stand van zaken was kreeg de monteur van de universele garage van zijn collega bij de Renault-dealer te horen dat het ook maar een ’klote’auto betrof en dat ze nog een paar van dergelijke auto"s hadden rijden waarvan ze ook niet meer wisten hoe ze die moesten maken.
Inmiddels is de auto gerepareerd maar valt gezien de kilometerstand van de auto nu namelijk 104000km net buiten de garantie .
Na een klacht bij Renault Ned is hun reactie kortweg jammer maar helaas. Dus uiteindelijk blijf ik doordat een dealer net zolang wacht totdat de garantie is afgelopen over met een reparatie met de kosten van ruim 800 euro.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.