Renault Alpine (1988)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Alpine |
---|---|
Bouwjaar | 1988 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 117.000 km |
KM-stand laatst | 130.000 km |
ERVARINGEN
- 130.000 km
Deze Alpine is destijds ontworpen als Porsche 911 ’killer’. Voorzien van de nodige luxe extra’s als airco en ABS is dat echter nooit gelukt. Maar dat is eigenlijk geen probleem. De auto is een klasse apart. Voorzien van 2,5 liter turbo motor is en blijft het gewoon een zeer snelle auto. Menige GTI kan de explosieve acceleratie niet bijhouden van de Alpine.
Kennis van deze auto is niet (meer) aanwezig bij de Renault-dealer. Gelukkig heb ik een adres gevonden waar mensen werken met hard voor automobielen. Zij verdiepen zich nog in de bijzondere techniek en weten veel problemen gemakkelijk op te lossen.
Enige probleem hierbij is de verkrijgbaarheid van bepaalde onderdelen. Dit kan nog wel eens lastig zijn, aangezien de auto al enige jaren uit productie is.
Veel voorbijgangers verdraaien hun hoofd om te zien wat voor een ’Ferrari’ het is.
PROBLEMEN
- 130.000 km
Helaas blinken Alpines niet uit in ’weinig’ problemen, echter de problemen die ze kennen zijn vaak makkelijk oplosbaar. Daarnaast is er sprake van een goede club waar veel kennis zit. Problemen welke mijn Alpine gekend heeft: dynamo defect (en vervangen), waste gate van de turbo niet goed aangesloten (en verholpen), lekkage olieleidingen (en vervangen), storing in zekeringkast (en vervangen). Kortom best een opsomming van problemen, maar ik heb de auto ook al weer 6 jaar. Eigenlijk valt het dan wel mee.
- Betrouwbaarheid3
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Nieuwe Volkswagen Tiguan krijgt sportief randje

Opel Ascona (1984) - In het Wild

Range Rover Evoque na vijf jaar vernieuwd

Dacia Sandero TCe 90 Bi-Fuel - 2017 - 281.386 km - Klokje Rond

Vorstelijk parkeren in Apeldoorn - zo doe je dat
