Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 806

Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)

autoreview

1
Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)
Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)
HJV 1
  • HJV 15
  • Gebruikersreview
24 oktober 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering806 ST 2.0-16V HDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst248.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 240.000 km
  • 24 oktober 2008

Ik heb de auto gekocht vanwege de hoge zit. We hebben er nog geen moment spijt van. Het gebruik is gemiddeld 1:15 (max 1:11 min 1:19) geen olieverbruik

Pluspunten
Rijdt ontzettend comfortabel (behalve korte drempels)
De schuifdeuren achter (ik wil niets anders meer)
Je mist niks qua uitrusting
Is betrouwbaar (net als alle onze andere 6 peugeot diesels)

Minpunten
Climate control moet je bij iedere start handmatig uitzetten ( onhandig als je ook korte afstanden rijdt)
Je moet behoorlijk wennen aan de breedte
de versnelingspook gaat vaag door de vele overbrengingen
Het zicht schuin naar voren wordt belemmerd door de brede A-stijl

PROBLEMEN

  • 240.000 km
  • 24 oktober 2008

Geen echte problemen met de auto, wel met de dealerorganisatie van Peugeot. Deze heb ik gekocht bij Nefkens in Utrecht. Ik heb geleerd dat een kleine dealer je klant ziet. Een grote dealer ziet je alleen als iemand wiens geld je zo vlug mogelijk uit de zijn of haar zak moet kloppen. Dit is voor mij na 23 jaar Peugeot rijden jaar en 850.000 betrouwbare dieselkm’s (met dank overigens aan garage Oerlemans in Nijnsel) de waarschijnlijk laatste .
Ik stap waarschijnlijk over naar een Mazda 5.
Bij 170000 km is de koppeling vervangen. De koppeling begon door te slippen. Kosten 600 euro.

Update 24 oktober 2008
In de periode december 2006 tot op heden zijn de volgende zaken vervangen
180.000 km Deurslot linker portier materiaalkosten 55 euro 1 uur werk
230.000 km Koppelingscylinder bij het pedaal vervangen. De kogelkoppeling tussen pedaal en cylinder had erg veel speling. materiaalkosten cylinder op de sloop 50 euro 2 uur werk
235000 km Snelheidsmeter op vakantie defect. Dan is het handig dat je navigatiesysteem ook de snelheid aangeeft. Zelf gerepareerd, wat volgens een reparatiebedrijf niet kon. Uitbouwen instrumentenpaneel is het meeste werk, reparatie 15 minuten.
Tot op heden geen merkbaar olieverbruik.
Brandstof verbruik gemiddeld 1:14.5 bij 50% snelweg en 50% stadsverkeer

806 en de caravan

  • 248.000 km
  • 13 mei 2009

Afgelopen meivakantie met de caravan naar frankrijk geweest. Aan de haak hing een caravan (1300 kg incl lading) In de auto 2 vowassenen en 2 pubers
De HDI kan dit gewicht goed de baas. Op de helling net achter Luik kon ik met ca 90km/u omhoog in de 3. Hellingen tot 5% kan je in de 4. Op de vlakke weg is de 5 ook bruikbaar, tenminste als de snelheid boven de 95 zit.
Het verbruik was ca 1:8 dat viel me wel wat tegen. Ik denk dat het ook komt dat ik teveel in de 5 gereden heb. In de zomer blijf ik meer in de 4. eens kijken hoe dat gaat. Olie verbruiken doet ons dieseltje niet, ook niet als hij hard moet werken.
Wel is de motor een stuk levendiger. In Nederland rij je relatief rustiger met lagere toerentallen en is ver doortrekken niet nodig. Met de caravan moet je het toerental niet onder de 2500 laten zakken. Solo rijdend schakel ik dan op (ik haal dan de 1:15)
Het onderhoud in de afgelopen periode was de beurten. De enige bijzonderheid was speling op de rechter stuurkogel. De airco heeft ook een controlebeurt gehad.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Peugeot 806? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 806
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 806 specificaties
  • Peugeot 806 occasions
  • Peugeot 806 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 806 tests
  • Peugeot 806 gebruikersreviews
  • Peugeot 806 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 806 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0 (1998)

    Peugeot 806 ST 2.0 (1998)

    1
    • 25 oktober 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)

    Peugeot 806 ST 2.0-16V HDI (2001)

    1
    • 23 oktober 2008
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0 (1999)

    Peugeot 806 ST 2.0 (1999)

    2
    • 29 oktober 2006
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0 Turbo (2000)

    Peugeot 806 ST 2.0 Turbo (2000)

    11
    • 16 juli 2006
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)

    Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)

    1
    • 19 februari 2006
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 STdt 2.1 (1999)

    Peugeot 806 STdt 2.1 (1999)

    1
    • 29 januari 2003
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0-16V (2001)

    Peugeot 806 ST 2.0-16V (2001)

    • 17 juni 2002
meer reviews
Peugeot 806 2.0-16V – 2001 – 781.579 km - Klokje Rond

Peugeot 806 2.0-16V – 2001 – 781.579 km - Klokje Rond

De Peugeot 806 is nu typisch zo’n auto die ongemerkt uit het straatbeeld is verdwenen. Je kocht...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Peugeot 806 2.0-16V – 2001 – 781.579 km - Klokje Rond

    Peugeot 806 2.0-16V – 2001 – 781.579 km...

    • 22 juli 2020
  • Nieuws
    De Tweeling: Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Peugeot 806, Citroën Evasion

    De Tweeling: Fiat Ulysse, Lancia Zeta,...

    24
    • 22 september 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0 (1996)

    Peugeot 806 ST 2.0 (1996)

    • 19 september 2014
  • Klokje Rond - Peugeot 806

    Klokje Rond - Peugeot 806

    65
    • 19 september 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0 (1998)

    Peugeot 806 ST 2.0 (1998)

    1
    • 25 oktober 2011
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0 (1995)

    Peugeot 806 ST 2.0 (1995)

    3
    • 29 augustus 2009
  • Gebruikersreview
    Peugeot 806 ST 2.0 (1997)

    Peugeot 806 ST 2.0 (1997)

    2
    • 8 augustus 2008
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Peugeot 306 XT 1.6i (1996)

    Peugeot 306 XT 1.6i (1996)

    2
    • 6 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 GT EV 50kWh 136 (2021)

    Peugeot e-208 GT EV 50kWh 136 (2021)

    3
    • 6 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    undefined undefined

    undefined undefined

    6
    • 4 augustus 2022
  • Nieuws
    Peugeot 205 GL 1.1 (1984) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Peugeot 205 GL 1.1 (1984) - Klokje Rond...

    22
    • 3 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 307 XR 1.6 16V (2002)

    Peugeot 307 XR 1.6 16V (2002)

    2
    • 31 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 Allure Pack EV 50kWh 136 (2022)

    Peugeot e-208 Allure Pack EV 50kWh 136...

    6
    • 30 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 (2021)

    Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130...

    3
    • 30 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden