Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)

autoreview

Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)
Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)Peugeot 806 ST 2.0 HDI (2001)

Signalement

Uitvoering806 ST 2.0 HDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb de auto gekocht vanwege de hoge zit. We heben er nog geen moment spijt van. Het gebruik is gemiddeld 1:15 (max 1:11 min 1:19) geen olieverbruik

Pluspunten
Rijdt ontzettend comfortabel (behalve korte drempels)
De schuifdeuren (ik wil niets anders meer)
Je mist niks qua uitrusting
Is betrouwbaar (net als alle onze andere 6 peugeot diesels)

Minpunten
Climate control moet je bij iedere start handmatig uitzetten ( onhandig als je ook korte afstanden rijdt)
Je moet behoorlijk wennen aan de breedte
de versnelingspook gaat vaag door de vele overbrengingen

PROBLEMEN

Geen met de auto wel met de dealerorganisatie van Peugeot. Deze heb ik gekocht bij Nefkens in Utrecht. Ik heb geleerd dat een kleine dealer je klant ziet. Eeen grote dealer ziet je alleen als iemand wiens geld je zo vlug mogelijk uit de zijn of haar zak moer kloppen. Dit is voor mij na 20 Peugeot rijden jaar en 750.000 betrouwbare dieselkm’s de laatste Peugeot. Ik stap over naar Skoda (Roomster of de Mazda 5).
Bij 170000 km is de koppeling vervangen. de koppeling begon door te slippen. Kosten 600 euro

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens