Peugeot 406 XT 2.0 HDI 110pk (2002)

autoreview

Peugeot 406
Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406 - interieur

Signalement

Uitvoering406 XT 2.0 HDI 110pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Als reisauto bevalt deze lease Peugeot prima. Voor mijn werk rij ik vrijwel elke week op en neer naar Parijs. De Peugeot is rustig, voldoende vermogen, koersvast en heeft een goede cruisecontrol. Actieradius is goed, >1100 km/tank. De 110Pk HDI is voldoende sterk om iets in te halen, maar het is geen strepentrekker. Fijn is wel dat er weinig vibraties zijn, of ander ’oude’ diesel geluiden.
Minder aan de auto vind ik de climate control die zijn naam niet waarmaakt. Als de zon achter een wolk gaat, dan is het altijd bijregelen. In feite regel ik nu meer dan bij een handmatige airco. De fabrieks radio/CD is erg matig. Inmiddels is die gelukkig defect en vervangen door een oude die ik nog had liggen, en de kwaliteitsverbetering was verrassend. Ik laat de originele radio maar niet repareren.
Stoelen zijn goed, niet te hard, niet te zacht. De automatische ruitenwisser is knudde, die werkt alleen perfect wanneer het flink regent. Bij bandenspray van andere autos geeft ie geen sjoegge. Als er in mijn volgende auto geen regensensor zit, vind ik het best; ik zal het niet missen. De besturing is meer op comfort dan op sport gericht. Had wat communicatiever gemogen.

PROBLEMEN

Veel.
Aircopompkrukas gebroken. Dealer wilde het pas na de zomer vervangen, in verband met drukte. Uiteraard heb ik een andere dealer nu.

8 x (jawel acht keer!) is de richtingaanwijzer vervangen. Denkelijk wegens constructiefout (te zwaar) sloeg die door naar de andere kant. Stond die dus ongewild en onopgemerkt naar de verkeerde kant te knipperen. Fijn een domme indruk maken. Is nu eindelijk goed.

Radiator vervangen: terugroepactie.
Tig halogeen lampjes vervangen
Dynamo vervangen wegens vreemd geluid.
Tankdopklep vervangen, was intern afgebroken. Sta je dan bij de pomp....
Cruisecontrol + radio schakelaar vervangen.
Stabilisatorstangrubber wegens klapperen vervangen.
Radio/CD kapot. Kon ook geen zender onthouden trouwens.
Koppakking vervangen (vloeistofverlies)
Direct hierna (10 km): kleptuimelaars gebroken
Spontaan knipperende dashboard controlelampjes.
Raambediening rechtsachter defect (klemmen)
Kofferklepslot terugroepactie (geen idee wat er gedaan is)
Ik heb het gevoel dat ik nog wat dingen vergeten ben, maar ik denk dat het duidelijk is dat deze auto gemaakt is tijdens een Franse staking ofzo.

Enfin, ik heb maar 1 x langs de weg gestaan, dus op zich mag ik niet mopperen denk ik. Vandaar dat ik de betrouwbaarheid niet helemaal onderin heb gezet.
De volgende auto wordt .... GEEN Peugeot.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.