Peugeot 406 XT 1.8-16V (2002)

autoreview

Peugeot 406
Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406Peugeot 406 - interieur

Signalement

Uitvoering406 XT 1.8-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf62.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij het uitzoeken van een lease auto ging ik voor comfortabel rijden, veel ruimte en een stuk degelijkheid en ik wilde geen Golf. Wat mij aan de 406 meteen al beviel was hoe de voorkant eruit zag: strakke lijnen en heldere koplampen die heel mooi in de neus liggen. Daarnaast kleine details zoals een kleine zwarte gril achter het logo van de leeuw.

De auto trok aardig lekker op, maar het is een 16-klepper, dus hij werd pas wakker bij 4000 toeren. Op de snelweg was het heerlijk comfortabel rijden, stil, strak, ook bij snelheden boven de 120 kmh. In de bochten vond ik hem een beetje log, maar daar wen je aan en daar anticipeer je op. De vering was uitstekend. De remcapaciteit was ook goed, vooral bij 120 naar 0 stops die je regelmatig op de snelweg tegenkomt. De bekleding van de auto (velours) en het dashboard waren goed. Achterin kon je lekker zitten / slapen. De ingebouwde speakers waren top.

Ik heb zowel wilde ritten als rustige ritten gemaakt met het beestje en de auto is daar redelijk voor geschikt. In Frankrijk heb ik aardig wat ritten over kleine landweggetjes gemaakt en ik was onder de indruk van de wegligging. Het is per slot van rekening een auto die daar niet echt voor gebouwd is.

Wat ik minder aan de(ze) auto vond, was dat zowel de koppeling als het gaspedaal zwaar liepen. Dit maakt de auto voor stads- en fileverkeer echt een drama om langer dan een kwartier in het bekende rijden/stoppen tempo te rijden. Ook had ik de indruk dat de eerste versnelling stationair sneller is dan de gemiddelde auto waardoor je in files meer remt en ontkoppeld.

Een 406 is in mijn ogen een auto waar voornamelijk grijzende mensen op de rechterbaan 110 kmh mee rijden. Juist daarom vond ik het nog geweldiger om er als 22-jarige in te rijden. Een auto voor mensen die afstand tot voorganger respecteren en willen genieten van het rijden.

PROBLEMEN


Ik heb in één jaar ong. 45000 km gereden, met name op de snelweg. De auto heeft weinig kuren gehad, startte altijd prima, geen rare dingen.

Het enige dat ik had was dat de airco/verwarmingsunit op een gegeven moment is dolgedraaid waardoor je op de achtergrond een soort gekreun hoorde en eens in de paar seconden een tik. Het oplossen van dit probleem zou aardig wat geld gekost hebben.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.