Peugeot 307 SW 2.0 16V (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 307 SW 2.0 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 96.000 km |
KM-stand laatst | 148.000 km |
wat een gebruikers verschil!
- 101.000 km
Na een half jaar bora 1.6 16v van 2000 en met 1 kindje, nu een mpv peu 307 sw 2.0 16v van 2004.
Kleur prachtig bronsmeth, en standaart 16 inch velgen orgineel.
Mijn kleine past nu ruim met stoeltje en zonder de stoel te verschuiven op de achterbank, een heel verschil met de bora!
Er komt een tweede, dus gelukkig nu de peu, anders had ik als bestuurder ook naar voren gemoeten!
Ondertussen het huis verbouwd, gelukkig de peu, gipsplaten etc, past goed, en in 2 sec alles plat gelegd!
Eethoek opgehaald, gelukkig had ik de peu, kon in 1 keer mee!
Eindelijk op de snelweg rust bij 120 km p/u, wat was de bora remoerig en snel hoog in de toeren met 120 km p/u!!!!!!!!
Oeps, de peu lust wel graag een druppeltje meer als de bora, maar je hebt natuurlijk op alle fronten meer!
De peu, luxe, alles erop en eraan(exl leer), MAAR achter ramen met SLINGEREN te openen??????????? Zielig hoor!!!!
Veiligheid puik in orde, genoeg airbags, abs, esp, etc.
Ik heb de auto particulier gekocht vorig jaar, wel met onderhoud geschiedenis.
Tot nu toe alleen de lampjes bij de dealer laten vervangen van het clima gedeelte(3 stuks) kosten incl alles 10 euro.
Alle 4 de banden vervangen ivm lawaai en een goede actie van kwikfit, 4 halen 3 betalen(michelin 205-16 inch incl 400 euro)
Nadelen tot nu toe, rammeltje in het electrische panorama dak zonnescherm,
Bij min 15 tot 0 graden vind hij starten niet zo fijn, iets langer de startmoter laten draaien dan dat je gevoel eigenlijk wil is de oplossing.boven de 0 graden geen problemen meer.
(komt misschien omdat de auto altijd buiten staat, en alleen in het weekend gebruikt word, zie km gereden)
Mijn conclusie,
puike auto, lekker ruim, ook de kofferbak, weinig onderhoud(display geeft nu aan, pas pas over 20000km!!!
Lekkere moter, moet wel in de toeren voor prestaties,
ik vind het voor een station, een hele mooie auto om te zien, zie fotoos!!
Partikulier voor weinig gekocht, bora particulier verkocht voor 7.200 euro(netjes he) de peu gekocht voor 11.900 euro(vorig jaar!)
ai dat kost even wat
- 103.000 km
Heb de auto nu 3 kwart jaar.
Niets geen onderhoud gedaan/nodig.
Toch maar even de auto aangeboden aan de garage, airco en een grote beurt(volgens de teller nog lang niet nodig).
Achter wiellager rechts achter kapot, nadeel, de lager zit vast aan de remschijf, 140 euro per stuk(volgens de garage heeft renault dat ook en kost dat 340 euro per stuk).
Gevolg, beide zijden moeten vervangen ivm remverschil en uiteraard de remblokjes(en dat voor 1 wiellager dat kapot is!)
Airco onderhoud, en een grote beurt met alles erop/aan 975 euro,........SLIK.
Heb hem gelijk maar even gewassen, voelde mij daartoe verplicht na die rekening.
We gaan nu weer lang en ongestoord genieten van deze nog steeds SUPER auto.
toch wel onzuinig, chippen?
- 103.000 km
Nou lees ik in een review van een 1.6 16v 307sw eigenaar dat chippen een mogelijkheid is.
Hij deed het voor wat meer pk, ik zou het willen doen, om hem iets zuiniger te krijgen.
Een goed idee?
Iemand ervaring??????? of een mening????????
aanjager valt uit bij echt warm weer
- 103.000 km
Helaas een toevoeging,
de aanjager houd er op z n hoogste stand mee op.
Wanneer die na een korte tijd weer blaast, moet ik hem handmatig 1 tikje langzamer laten draaien, dan lijkt hij het te blijven doen.
Heb iets gehoord over de weerstand van de aanjager?????????
Graag ervaring reacties!!!!!!!!
aanjager vervolg
- 103.000 km
Wanneer ik bij heet weer de auto start, zet ik de clima handmatig op 75 % blazen, dan blijft hij het goed doen.
Het uitvallen is dus alleen op vol vermogen!!!!!
apk
- 103.000 km
jawel, weer een jaar apk, zonder kosten.
Dat maakt de vorige (02-05-09) rekening weer een beetje dragelijk.
En ja, ik zit nog steeds in de 103000 km, die paar km per week die wij rijden, bijna zonde om hem te hebben.
Maar ja, hoe kom je anders zo confortabel in bv de dierentuin?
De aanjager blijft het goed doen, mits dat ik bij warm interieur de aanjager gelijk op 75 % zet, anders stopt hij ermee.
een dempertje
- 105.000 km
We zijn lekker op vakantie geweest, volgepakt, 2 kinderen achterin en rijden maar.
Heerlijk, ook bij flinke stijgens percentages reed hij super.
Echt genoeg trekkracht.
Verbruik gemiddeld toch 1 op 12, op de autobahn en de bergen en volgepakt!
Na de vakantie begon de demper steeds meer te rammelen, eerst naar kwikfit, maar daar kreeg ik voor 170 euro z on cilinderpot, toch maar bij de peu garage een ovale met krom pijpje voor 200 euro.
Ook heb ik nog(weer) de twee lampjes voor vervangen, ik heb nu twee longlife erin gezet, misschien gaan die wat langer mee.
Bij de peu dealer nog gevraagd over de blazer die het soms niet doet, volgens de monteur zal de blazer zelf vervangen moeten worden, en niet de weerstand, dit geloof ik niet zo, het is in ieder geval wel een stuk duurder!
Met mijn methode kan ik hem draaiend houden, dus!
aanjager
- 112.000 km
Helaas, nu ben ik het zat.
De auto staat nu bij de garage, waar ze er proberen achter te komen waarom de aanjager bij voluit bij warm weer er mee kapt, om vervolgens na een paar minuten weer te blazen.
Wanneer de garage erachter is, en wat het kost bekent is, meld ik dit hier.
Intussen duimen draaien dat het niet al mijn ribben kost,........
aanjager 01
Hij is terug van de garage,
Waarschijnlijk de ventilator waarin een soort relais zit, 200 euro plus 120 euro inbouw, plus 100 euro onderzoek ed, echt niet, want de opmerking erbij, HOOGSWAARSCHIJNLIJK is het die, want anders nog 2 opties.
Hier begin ik (nog) niet aan, wanneer het niet bloedheet is buiten, werkt alles prima!
Wanneer het wel heet is buiten, na starten gelijk de blazer op halve kracht, en dan blijft hij het doen.
we gaan toch door
- 134.000 km
de kogel is weer door de kerk, de vraag was doorrijden, of een andere/nieuwere aanschaffen.
We houden hen.
Hij krijgt nu een nieuwe distributie riem, deze was op 43000km al eens vervangen ivm een waterpomp probleem(fabrieksgarantie)
Er is een stukje uitlaat vervangen, motor reiniging, injektor reiniging en een nieuwe benzine damp opslagvat/filter.
Nu een distrbutie, maar verder gewoon geen onderhoud/vervanging gehad!
Hij rijd nog super, en ziet er nog steeds mooi uit.
Nog steeds een super familie wagen met veel ruimte.
Ik denk nog twee jaar, ik heb nu al nog nooit zo lang een wagen gehouden en ook zo tevreden!
mmmm, dat is pech
- 136.000 km
Hebben we net besloten door te rijden met deze fijne wagen, loopt hij ineens heel slecht, en joelt de druklager/koppeling.
Hij staat nu bij de garage, prognose bobine kapot, hij loopt op drie poten.
Wbt de koppeling even afwachten, word een dure maand lijkt het.
Deze maand ook de distributie vervangen, slik......
Maar ja, inruilen zou ook tegen vallen, op een 407 van 2005 met 80.000 km zou ik 4450 bij moeten leggen, dat word hem ook niet !
We gaan er gewoon voor, na de reparaties hoop ik weer probleemloos te rijden, zoals de afgelopen 4 jaar.
Auto's kosten nou eenmaal geld, ook een andere tweede handse kan die problemen krijgen.
Word vervolgt,
balen
- 137.000 km
Jawel, de koppeling gaf de geest, de distributie riem moest nu echt, en de motor liep in eens slecht.
Een afspraak voor de distributie riem had ik al staan, maar de rest?
Mijn zwager die automonteur is heeft aangeboden het te doen, alles dus.
4 weken verder, ja,ja moest in zijn spaarzame vrije uurtjes, bobine vervangen(oorzaak van slecht lopen), distributieriem compleet incl geleide rollen en bouten, complete koppeling met drukgroep en nieuwe versnellingsbak olie, 700 euro(dat maakt die 4 weken peugeotloos wel goed)
bij de garage zou me dat 200 euro voor de bobine, en 1500 euro voor de koppeling en distributie kosten.
Tevens is de wagen vandaag zonder gebreken weer apk gekeurd(0 euro)
Zaterdag word de airco afgevuld en gereinigd, en dan moet hij weer voor 2 jaar verder kunnen(dan heb ik hem 6jaar in mijn bezit)
uitlaatgassen lampje(uitlaatgas doorstroom onvoldo
- 138.000 km
okee, lampje uitlaat gassen, motordiagnose lampje brand.
De auto loopt slecht, noodloop.
Egr klep gereinigd, storing eruit gehaald, na 50km weer het lampje aan.
Weer schoon gemaakt, zelfde verhaal.
Nieuwe egr klep besteld(118 euro met verzenden!), geplaatst(2 boutjes), storing weer eruit gehaald, prima.........nu weer 2 tanks leeggereden, loopt prima, lampje is uit, en hij loopt ineens ZUINIGER !
trekhaak
- 138.000 km
Wij gaan dus verder met de peu, ook willen we een vouwwagen aanschaffen voor de volgende vakanties.
Een trekhaak is dan een logisch gevolg.
Ik heb een orginele peu trekhaak tweedehands via de autodemontage site incl orginele bekabeling voor 125 euro toegestuurd gekregen.
Montage was kinderlijk eenvoudig, ik had alleen 4 langere bouten nodig(1 euro)
De stekkers plug en play, het werkt.
Mijn 2004 peu is een niet canbus systeem, dus aanmelden in de computer is niet nodig.
Nu nog een vouwwagen............
dag peugeot 307
- 148.000 km
de kogel is door de kerk,
na wat onderhoud, koppeling en distributie riem in december, waren we nog steeds aan het proberen het inhouden van de motor op te lossen, het lukte maar niet, ook liep hij nog steeds niet heel mooi.
Als dat een tijdje aanhoud begin je er eigenlijk wel flink van te balen, sterker nog, na 5 jaar rijden in onze peu, hebben we besloten hem in te ruilen.
Het was bedroevend wat ik bij moest leggen(dus wat ik terug kreeg voor de peu), tot ik bij Bleeker in Oldenzaal een mooie volvo s60 van 2004 met 132000km zag.
Hij stond voor 6900 te koop, wat heel redelijk is, ik vroeg een inruil voorstel, en uiteindelijk toch nog 4000 euro voor de peu gekregen!
De volvo rijd schitterend en is schitterend, mijn vrouw en ik zijn zeer tevreden, zelfs de kids!
Dus mijn laatste update over de peugeot 307 SW 2.0 16v van 2004 met nu 148000km...............
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.