Peugeot 307 CC 2.0 16V (2004)

autoreview

Peugeot 307 CC 2.0 16V (2004)

Signalement

Uitvoering307 CC 2.0 16V
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf59.400 km
KM-stand laatst117.320 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Cabrio

  • 79.800 km

De auto hebben we op 1-3-2010 gekocht bij een ford dealer in Den Bosch. Ik paste net niet in de 206. De 307cc is gewoon veel ruimer.

We hebben de auto in de showroom bekeken en waren eigelijk meteen om. Nog een stukje gereden en meteen meegenomen. Zonder garantie gekocht helaas.

Het model is een beetje vreemd. Ik vind 'm naar mate we hem langer hebben steeds mooier worden. Mijn vriendin was meteen in love.

De auto is manitou gris. Ik ben van mening dat ie groen is. Er zit leer in. Op het dashbord ook. Dit is volgens mij de meest complete versie die er te koop was. Dus PDC,Cruise control, RT3, automaat, licht regen sensoren, windscherm enz..

Het rijden dan. De automaat is wat verouderd maar voor de cruisewerkzaamheden prima. Dit is geen raceauto. De 140 pk zijn net genoeg. Ik heb de hele zomer open kunnen rijden (mits geen regen) Je zit goed uit de wind. Het is echt genieten dan. De stereo is krachtig genoeg. Hij reageert uitstekend op het stuur en de vering en demping zijn goed uitgeballanceerd. De stoelen zitten redelijk goed. de steun is goed. De climaatcontrole is uitstekend. Als bestuurder zit je perfect. Mocht je mensen moeten meenemen.... Die hebben pech.

Maar dan... Na een paar weken bleek de automaat defect, De lock-up in 4de versnelling deed het niet. revisiebak was het gevolg. Zonder garantie gekocht dus helaas. Daarna ging de uitlaat er ook nog aan. Vervolgens de accu. Het zat niet echt mee zullen we maar schrijven. Hij heeft ons nooit laten staan. Vandaar nog 3 sterren.

Er is in augustus LPG van prins ingekomen. Dit bevalt goed. Het verbruik op benzine is 1 op 10,5. Niet echt goedkoop. Op LPG 1 op 9. In anderhalf jaar is de installatie terugverdiend. De tank ligt in plaats van het reservewiel. 54 liter netto. Daar haal ik 500 km mee. Ik merk geen vermogensverlies.

Hij staat nu op winterbanden die ik niet trillingsvrij krijg boven de 120km per uur.

Ik zal deze review in de zomer weer updaten.

Geweldig!

  • 91.800 km

Dit jaar 3 keer met de CC op vakantie geweest en geconcludeerd dat cabrio rijden top is.

De Peus heeft ons nooit laten staan. Er zijn wel wat kraakjes en piepjes, maar dat vergeef je hem. Het dak geeft wel eens een storing. Keer open en dicht en het probleem is weer weg. De aanjager is vervangen. De climate control heeft nog zo af en toe kuren. Het leer van het stuur begint los te laten. Eens kijken wat dat stuurtje kost.
Verder kraakt de voorwielophanging. Iets met rubbers invetten. Volgende beurt laten doen.

Het verbruik op LPG is 1 op 9,5. Heel acceptabel. Hij verbruikt wel 1 liter olie op de 8000 km.

Het rijden blijft een groot feest. Door de alpen is een waar genot. Hij blijft de komende jaren als extra auto in ons bezit maar zal de nodige kilometers maken.

Heerlijk.. wel een duur probleempje (61.950 km)
Zooo. De 206CC bleek toch te klein. Dus zoeken naar een andere cabrio. Eerst gekeken naar een Megane CC. Vrouwlief vond 'm niet mooi en kon niet tot een ideale stoelinstelling komen. Ok.. verder kijken dus. Een opel ga ik niet in zitten en een EOS is gewoon te duur. Houd je over een 307.

Deze auto rijdt gewoon erg lekker. Hij is groen. De 2 liter met automaat is net genoeg voor de bijna 1500 kg. Hij nodigt ook niet uit tot racen. We rijden er ongeveer 1 op 11 mee. Valt me erg mee. De automaat is wel redelijk bejaard.

De auto is vol. Navi/tel/cd wisselaar cruise control PD regen en lichtsensor. Vol leer. ook het dashboord. Een luxe beleving.

Na aankoop bleek de automaat niet goed. Ik heb toch goed proefgereden en toen niets gemerkt. Je moet een auto ook eerst even leren kennen. Hij bleef niet in de lock-up zitten. Helaas geen garantie. Dus de pineut. Revisiebak eronder door Autrans in Tilburg. 2500 euri armer. Jammer. Dat verwacht je niet van een auto met 59000 km op de teller. Volgende keer kopen met garantie.

Probleem is dat je niet weet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft. Sommige mensen kunnen gewoon niet rijden en mollen een automaat in een handomdraai

Verder ben ik wel tevreden. Als je open rijdt vergeet je deze misere weer snel.

Ik hou uw op de hoogte..
Prima auto (98.450 km)
En we zijn weer een jaar verder. De 307CC loopt nog prima op gas. Hij wordt nog op zondag en voor vakantie gebruikt. In winter schors ik 'm.

Het comfort is nog altijd uitmuntend. De automaat prima en geluidinstallatie is ok. (CD wisselaar defct op het moment)

Bij de APK dit jaar is het motortje voor de ruitensproeier vervangen. Verder geen problemen. Het trillen bij 130 km (ook niet altijd) blijft.

Het verbruik is 9 km op 1 liter LPG. prima. De LPG installatie laat zich net terugverdienen.

Hij staat altijd binnen. Aan de druppellader. Er is ergens lekstroom maar weet nog niet waar. Iemand een idee?

De afschrijving is van een hoog nivo. Tjonge wat gaat dat snel. De dagwaarde is bedroevend. Nog even en ze geven er 1 kado bij het tanken.

Al met al zeer tevrede over de deze auto.

Tja...

  • 103.540 km

De auto heeft dit jaar voor behoorlijk wat kosten gezorgd. De distributie en waterpomp zijn vervangen (709,-). Tevens is er een ander stuur in gekomen. (250,-). En recent is het dak gerepareerd. (471,-) En dat voor nog geen 6000 kilometer per jaar. Het blijft een fijne auto. Met het kapje open echt heerlijk.
Eigenlijk is ie te duur....

De inruilwaarde is belabberd. En het grote voordeel is dat ie buiten kan staan in een grote stad. Ik kijk het nog een tijdje aan. Anders wordt het een oldtimer cabrio.

Beter....

  • 117.320 km

De Peus is dit jaar van eind maart tot begin october in bedrijf geweest en heeft meerdere vakanties meegemaakt. Er zijn geen kosten geweest behoudens de APK keuring. Daar is de ruitensproeiermotor vervangen. Dat was het. Ik heb er een nieuw stuur in geplaatst en de banden zijn gebalanceerd. Tevens heb ik de RT3 kaarten vervangen voor recentere versies.
Er is gelast aan de uitlaat. Kleinigheidjes blijf je houden.

We hadden de caravan dit jaar in het voorseizoen in Zeeland staan. Elk weekend met de cabrio en 2 hondjes naar de kust. Geweldig. Kap open en genieten. Hij rammelt soms een beetje. Dat vergeef je 'm nog steeds. Het olie verbruik is terug gelopen naar 1 liever per 10000 km.

In de zomer is ie mee geweest naar Umbrie. Heerlijk continu open gereden. Daar ie toch voorgemaakt. De LPG installatie heeft zich weer terug verdiend. In Italie kun je op elke straathoek LPG kopen.
Verbruik tijdens deze vakantie 1:10,4. Dat zijn getallen.

Al met al een prima seizoen gehad. Nu staat ie weer gestalt en rijd ik in een Xantia V6 Break. Deze heeft wat meer moeite om kostentechnisch onder controle te blijven

3,0
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens