Peugeot 306 Break XT 2.0 HDI (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 306 Break XT 2.0 HDI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Peugeot is een heerlijke reisauto. Qua comfort niet te hard en niet te zacht geveerd. Geluidsisolatie is goed doch bij ca. 120 km/uur wat windgeruis langs de raamstijlen. Motorisch bied de 90 PK ruim voldoende voor dit type auto. Als men een beetje let op de schakelmomenten (tussen 1900 en 2250 toeren) dan is een verbruik van 1 op 17 geen probleem. De korte stoelen vind ik een minpuntje. Een paar bekerhouders zijn ook wel makkelijk. Verder zijn de peugeot behoorlijk luxe uitgerust.
PROBLEMEN
Bij 18000 km ging er een lage druk pomp kapot. Onder garantie gerepareerd. Later ging de airbag lampje branden. Dit vanwege een niet goed gemonteerde connector onder de bestuurders stoel. Bleek later een zwak punt van de 306 te zijn. Dit ook onder garantie gerepareerd. Bij Km stand 180.000 is de airco condensator vervangen. Dit was een duur geintje van totaal ca EUR 500,=. Verder alle beurten volgens het boekje met de noodzakelijke varvangingen. Verder geen bijzonderheden behalve 1x voor de remklauwen en schijven vervangen + een paar banden. Zelfs de originele uitlaat nog in gebruik. Ik denk dat deze auto nog wel 200000 KM aankan.
Kortom een zeer tevreden peugeot rijder.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren