Peugeot 306 Break XT 1.8 16V (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 306 Break XT 1.8 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 154.000 km |
KM-stand laatst | 194.000 km |
Oud beestje doet het prima
- 194.000 km
We hebben nu ruim 3 jaar ervaring met onze huidige auto, een peus 306 uit 2000. Het was een behoorlijk experiment, na 4 leasebakken. In het algemeen staan Peugeots niet bekend om hun betrouwbaarheid. Ik heb voor deze Peugeot gekozen vanwege de betrouwbaarheid van de 1.8 16v motor, en de grote kofferbak. Het is ons qua kosten erg meegevallen. Aanschaf was 1850 euro, en jaarlijks ongeveer 350 euro aan onderhoud. Waarschijnlijk heeft de auto erg lang stil gestaan voor wij hem kochten, want bij de eerste onderhoudsbeurt moesten verschillende rubbers vervangen worden:
Oliekeerring aandrijfas
Draagarmrubbers
Afdichthoes aandrijfassen
We hebben ook achter hulpveren laten monteren. Nu kunnen we de auto helemaal volgooien zonder dat we op de eindrubbers komen. De auto heeft ons nog nooit in de steek gelaten, en dat kan ik van de leasebakken niet zeggen. Ik ben nu natuurlijk wel wat kritischer, ik controleer veel vaker de status van de auto. Qua comfort hebben we wel flink ingeleverd, vooral de laatste 3 maanden. Boven de 100 km/h ontstaat er een trilling in de aandrijflijn. Bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt ga ik dat laten uitzoeken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.