Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)

autoreview

Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 82 (2014)

Signalement

Uitvoering208 Allure 1.2 PureTech 82
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst126.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leuk en redelijk zuinig

  • 45.000 km

Nadat de peugeot 107 het heeft begeven door aanrijding met wild. Gekozen om een stapje luxer te gaan rijden, en uitgekomen op de 208.

De auto is in het wit en heeft daardoor een lekker vlotte en frisse uitstraling, Voorzien van bijna alle gemakken zoals: Cruise control, climate control, parkeersensoren, elektrisch bedienbare spiegels, navigatie en nog meer maakt dit ten opzichte van de 107 voor mij een wereld van verschil.

Begin stand 40.000
Na de eerste paar duizen km viel het verbruik volgens monitor mij enigzins tegen en besloten om dit is structureel bij te gaan houden op autoweek, om ook andere in te kunnen lichten. (en ik hier zelf ook info vandaan haal, dus ook wil bijdragen)
In de auto rij ik nu over het algemeen rustig, mede doordat er een verbruik teller opzit. Meestal netjes 110 a 115 op de snelweg. omdat anders het verbruik in mjn ogen bij 130 140 zo ver omhoog schiet (1:12) wat mij de tijdswinst die nihil is niet waard is. Al doe ik het soms wel omdat je voor je gevoel gewoon lekker door kan rijden.
Wat met deze auto overigens geen straf is en hij lekker over het asfalt glijd

Het comfort van de auto in deze prijsklasse is goed, voorin voor lange mensen genoeg beenruimte, alleen is het dan bijna niet mogelijk om nog iemand achterin te vervoeren.
Heb zelf erg lange benen en zit standje maximaal, hierbij had het stuur nog wel een tikkeltje verder uitgeschoven mogen worden voor optimaal rij comfort.
Deze auto mist in mijn ogen wel een 6e versnelling wat de nieuwere modellen wel hebben.

Het standaard geluid valt me enigszins tegen als jonge rijder en heb dan ook zelf een subwoofer erbij laten zetten voor wat extra bassvolume en de deur speakers vervangen door een beter merk.

Ben na een klein jaartje nog zeer blij met deze auto en zal deze nog even doorrijden.

Update

  • 68.000 km

Update april 2018.
Stand 68000 km

Na een redelijke winterperiode zie je dat het verbruik met koud weer toch gauw 3 a 4 km per liter scheelt bij een anelheid tussen de 105 en 115.
De auto bevalt nog steeds prima, inmiddels wel een aftermarket navigatie er in laten zetten omdat het oude model van 2014 en eerder te weinig opties hadden betreft navigatiesystemen. Kan nu met waze of maps op de auto display navigeren en de telefoon veilig wegleggen als hotspot voor de navi.

Bij de 65000 km begon ik wel een krakende bestuurdersstoel waar te nemen bij het nemen van bochten. Tijdje anders gaan zitten (bewust goed in de stoel zitten) waarbij het wel wegbleef voor een maand. Inmiddels weer terug. Ik kijk het nog even aan. Anders even langs de garage want het is wel een hinderlijk geluid in dese relatief stille auto.

40k verder

  • 80.000 km

De eerste 40.000 kilometer ermee gereden. Het verbruik van de auto valt nu na tijd rijden wel mee opzich. Ik rij dan wel veel achter vrachtwagens en meestal rond de 105 cruise control. Soms trappen we even door met 145 km hij blijft dan wel lekker stabiel in vergelijking met mijn vorige 107. (Logisch uiteraard)

Het verbruik trapt dan rond de 1.11 wat ik voor de tijdswinst zonde vindt. Vandaar de 105 km gemid op cruisecontrol.

Auto verder:
De linker bestuurdersmat is uitgescheurd bij het oogje. Dat is wel zonde, even een nieuwe voor besteld. Had een tijdje dat de stoel van de bestuurder kraakte. Maar merkte dat ik zelf wat scheef in de auto zat. Na correctie van mezelf is het euvel ook niet terug gekomen.

Al met al nogsteeds een fijne auto om mee te rijden.

Een tweede erbij

  • 115.000 km

Het is even stil geweest maar de auto rijd nog steeds door. Verbruik met veel snelweg 1:16.5 rond de 105-110.

het bijhouden is al een tijdje gestopt.
Door corona het laatste jaar een stuk minder gereden, verder weinig toevoeging.

Voor de vrouw hebben we inmiddels een een jaar geleden ook een 208 gekocht uit 2012 met panoramadak. Over peugeot en de uitvoering verder dus zeer tevreden.

Vaarwel

  • 126.000 km

Na jare trouwe dienst gaat de 208 plaatsmaken voor een 308sw, in verband met een kleine en de verliefdheid op de grotere auto.
De andere 208 houden we er nog gewoon bij voor de vrouw en de ritjes in het dorp.

PRIVATE LEASE Peugeot 208

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.