Peugeot 205 XE 1.0 (1987)

autoreview

Peugeot 205 XE 1.0 (1987)

Signalement

Uitvoering205 XE 1.0
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf1995
KM-stand bij aanschaf42.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vorige maand hebben we deze 205 ingeleverd bij dezelfde dealer waar hij deze maand 19 jaar terug nieuw gekocht werd ! Auto werd tweedehands aangeschaft (van een kennis) was acht jaar met slechts een 40 duizendtal kilometers.
Het betreft een 1000cc motor in de Junior uitvoering, wat wil zeggen volledig kaal, geen temp. meter, geen klokje, niets.
Wat kan je vertellen over een auto van 19 jaar? Geen servostuur, geen servovremmen, 4 versnellingen. Starten met de chocke. Iemand die de wagen niet kent krijgt hem bijna niet gestart, maar na al die jaren ken je elkaar wel en vormt het koud of warme starten geen probleem.
In al die jaren hebben we nooit (grote) kosten gehad, eens een wiellager, benzinefilter die verstopt zat, chauffageradiator, fuseekogels van de ophanging, bougiekabels en bobine en de startmotor en dat zal het geweest zijn.
Motorisch nooit geen probleem gehad. De dealer beweerde een 1000cc motortje lopen te hebben met 350.000km.
Het rijden is nooit een straf geweest. Natuurlijk helt de wagen over in de bochten en bij hevig remmen, daar verraadt zijn leeftijd hem. En met 45pk en 4 versnellingen hoef je geen wonderen te verwachten, maar hij brengt je wel overal naar toe. 2 x Zuid-Frankrijk ermee geweest met +1000km per dag. Natuurlijk stap je dan niet echt fris uit de wagen, maar we hebben nooit het gevoel gehad van wat een trage kutwagen. Gewoon een kwestie van de motor te kennen, en tijdig terugschakelen en bij steile en lange hellingen netjes achter de vrachtwagens blijven. Het verbruik zal zo’n 6 l/ 100km gemiddeld geweest zijn.
Tijdens het rijden is hij redelijk stil, de stoelen zitten comfortabel en ruimte is er vooraan niet te kort. Klap je de achterbank neer dan heb je een vrij grote laadruimte.
Vorige maand is de wagen op de sloop beland en hebben we van de dealer ervoor meer gekregen dan dat we de wagen over 12 jaar betaald hebben.

PROBLEMEN

De wagen heeft ons nooit in de steek gelaten.
Alle reparaties zijn zelf uitgevoerd nooit bij dealer geweest.
Ik schat dat alle reparaties niet meer gekost hebben dan 1250euro,
waarvan bv een batterij en bougiekabels onder slijtage valt.
batterij
gedeeltelijk verstopte benzinefilter
startmotor
bougiekabels en bobine
chauffageradiator
wiellagers
ophanging (speling)
remtang
uitlaat
glas uit voorlicht

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens