Opel Omega Stationwagon 2.0i-16V GL Diamond (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Omega Stationwagon 2.0i-16V GL Diamond |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 1998 |
KM-stand bij aanschaf | 175.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het is een auto met veel extra"s en rijdt zeer prettig.
Het nadeel is, dat in die tijd dat ik deze auto in mijn bezit heb, alle reparaties zo"n beetje gehad heb die er zijn kunnen en vooral de electronische onderdelen aan de motor gaan vaak kapot zoals krukassensor en nokkenassensor.
Het uitlaatspruitstuk is ook een zwak onderdeel.
Nu is mijn auto in de werkplaats (altijd officieel opel) met een kapotte cylinderkop.
Met deze reparatie erbij, heb ik nu al voor de oude nederlandse gulden voor zo"n fl.17000,00 gerepareerd.
Jazeker U leest het goed zeventienduizend.
Ik ben een man van 45 jaar en in het bezit van alle rijbewijzen. Mijn rijstijl is normaal en ik doe ook nooit gek, omdat ook meestal mijn gezin vrouw en 3 kinderen in de auto zijn. Op vakantie gaat er ook altijd een hondenaanhanger mee voor mijn Duitse Herders.
PROBLEMEN
remschijven; compleet uitlaatsysteem incl. catalysator en spruitstuk diverse malen krukassensor en nokkenassensor.
LFR (afstellingsmechanisme voor stationair toerental)vervangen Compleet handremsysteem achterschokbrekers
twee maal stuurstangeinden Stabilisatorstang
aircopomp kapotte bougie tot twee maal toe een bougiekabel en nu is de cylinderkop defect
en wordt mij verteld dat ook het uitlaatspruitstuk weer gescheurd is.
Verder de normale (vrij dure) onderhoudsbeurten
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.