Opel Omega Stationwagon 2.0i-16V GL Diamond (1996)

autoreview

Opel Omega Stationwagon

Signalement

UitvoeringOmega Stationwagon 2.0i-16V GL Diamond
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf1998
KM-stand bij aanschaf175.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een auto met veel extra"s en rijdt zeer prettig.
Het nadeel is, dat in die tijd dat ik deze auto in mijn bezit heb, alle reparaties zo"n beetje gehad heb die er zijn kunnen en vooral de electronische onderdelen aan de motor gaan vaak kapot zoals krukassensor en nokkenassensor.
Het uitlaatspruitstuk is ook een zwak onderdeel.
Nu is mijn auto in de werkplaats (altijd officieel opel) met een kapotte cylinderkop.
Met deze reparatie erbij, heb ik nu al voor de oude nederlandse gulden voor zo"n fl.17000,00 gerepareerd.
Jazeker U leest het goed zeventienduizend.
Ik ben een man van 45 jaar en in het bezit van alle rijbewijzen. Mijn rijstijl is normaal en ik doe ook nooit gek, omdat ook meestal mijn gezin vrouw en 3 kinderen in de auto zijn. Op vakantie gaat er ook altijd een hondenaanhanger mee voor mijn Duitse Herders.

PROBLEMEN

remschijven; compleet uitlaatsysteem incl. catalysator en spruitstuk diverse malen krukassensor en nokkenassensor.
LFR (afstellingsmechanisme voor stationair toerental)vervangen Compleet handremsysteem achterschokbrekers
twee maal stuurstangeinden Stabilisatorstang
aircopomp kapotte bougie tot twee maal toe een bougiekabel en nu is de cylinderkop defect
en wordt mij verteld dat ook het uitlaatspruitstuk weer gescheurd is.
Verder de normale (vrij dure) onderhoudsbeurten

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.