en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Omega Stationwagon 2.0i GL |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 103.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Ja deze Opel Omega rijdt echt goed en comfortabel,soepel geveerd, en zuinig ca. 1 op 12.5 (ik rijd vrij rustig)en is een echt pakezel (laadvloer max >200cm) ook de normale kofferruimte is royaal.
De wegligging is goed en de zijwind gevoeligheid is gering.
Maar de motor ronkt nogal boven de 120 km/hr.
De stoelen zijn royaal van afmetingen en zitten goed.
De carrossorie kwaliteit is vrij goed, beter als van het ’A’ model, maar technisch zijn er toch vrij veel
storingen geweest en wel het volgende, toerenregeling,
verwarmingsventilator, LFR (stat.toerenregeling), gebroken voorveer,gasveren achterklep,koelwater temperatuurmeter, ruitesproeierpomp, krukassensor, 2x kachelklep.
De kleppen ratelen zodanig (alleen koud) dat mijn collega"s denken dat ik diesel heb, vervangen van de klepstoters (€650!) bracht geen verbetering en is meestal overbodig.
Al deze sores heb ik bij het vorige model niet gehad
Ik heb de onderhoudskosten redelijk laag kunnen houden
omdat ik de meeste reparaties zels verricht
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren