Opel Kadett 1.6i LS (1989)

autoreview

Opel Kadett
Opel KadettOpel KadettOpel KadettOpel KadettOpel KadettOpel KadettOpel KadettOpel KadettOpel KadettOpel KadettOpel Kadett - interieurOpel Kadett

Signalement

UitvoeringKadett 1.6i LS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf1993
KM-stand bij aanschaf90.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto werd door mijn vader gekocht in 1993 toen hij vier jaar oud was, vervolgens is hij altijd in de familie gebleven.
Door de jaren is gebleken dat het een zeer betrouwbare partner is, de keren dat ik in de steek werd gelaten zijn op één hand te tellen en waren veelal het gevolg van onvoorziene gebreken. Vocht in de verdelerkap, V-snaar geknapt, waterpomp vastgelopen door te strakke V-snaar, dat soort dingen.
Het is een auto die gemakkelijk zelf te onderhouden is, mits je er even de tijd voor wilt nemen. Het geluidsniveau in de auto is naar de huidige maatstaven wat minder, maar goed. Afhankelijk van de conditie van de schokbrekers is de wegligging fantastisch, maar dat spreekt wellicht voor zich. Ook de naar verhouding zeer grote kofferruimte voldoet uitstekend. Een van de weinige zaken waar ik mij altijd aan erger is de hoge kont/lage achterruit, in verband met het rijden met een aanhanger. Het zicht naar achteren is echt nul, dit komt ook door de standaard spoiler die erop zit.
Die spoiler haal ik er echter niet af, omdat ik mijzelf erop betrap dat ik de lijn van de auto nog steeds geweldig vind. Ik vind het ook schitterend als ik in een andere auto achter de mijne rijd. Wanneer ik dat zie moet ik telkens weer concluderen hoe mooi de vormgeving is.

PROBLEMEN

Het enige probleem is eigenlijk de roest. De dorpels en achterspatborden heb ik reeds vervangen, ik begin zo langzamerhand te vrezen voor het subframe aan de voorzijde. Ook de bodem en de ophangpunten vertonen al wat plekken.
Zo rond de 150000 km heb ik de stoelen en de achterbank vervangen voor exemplaren uit een auto met minder km"s, maar dit was puur uit optisch oogpunt.
Onlangs bij 285000 km de koppakking voor het eerst vervangen. Daarvoor al eens nieuwe schokbrekers en diverse uitlaatdempers. De katalysator vond al in een zeer vroeg stadium de afvalbak, scheelde ook een paar pk"s.
Het verbruik bij gemiddeld 90km/h ligt momenteel op 1:16 op benzine!, doe dat nog maar eens na met een vergelijkbare auto.
Het is wel noodzakelijk gebleken om de remmen in de gaten te houden, met name het trillen tijdens het remmen kwam steeds terug, ondanks revisie schijven, nieuwe remblokken en uitlijnen.Echte grote problemen heeft de auto dus nooit gekend, met name de motor is onverwoestbaar.
Op tijd olie en filters vervangen en tijdig wat preventief onderhoud en ik kan zonder problemen verder.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.