Opel (2010)

autoreview

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opel Combo Tour Enjoy 1.4 twinport

Veertien dagen geleden hebben we onze Combo Tour Enjoy mogen afhalen. Als kleur hadden mijn vrouw en ik voor koningsblauw gekozen. De massieve achterklep zagen we in optie toch liever vervangen door twee deuren. Verder hadden we in de optielijst ook voor de ( manuele) airco, verwarmde buitenspiegels, radio/navigatie, stalen hondennet, verdonkerde ruiten na de B-stijl en volwaardig reservewiel gekozen. Als motor koos ik voor de 1.4 twinport.
Daar we al met een Corsa C rijden, heeft het interieur van de Combo dus weinig geheimen. Wat ik jammer vond was dat de airco in de combo enkel manueel verkrijgbaar is. Raar, want in onze Corsa was de volledig automatische airco wel beschikbaar. (Tenslotte is het dashboard van Corsa en Combo identiek).
Als eerste was ik aangenaam verrast door de motor. De auto is vinnig en je voelt dat de motor er zin in heeft. Onze Corsa heeft een1.2 motor, maar ondanks de mindere stroomlijn en het hoger gewicht van de Combo, voel je dat de 1.4 twinport heel wat in zijn mars heeft. Deze motor heeft ook veel minder last om bij heet weer de compressor van de airco rond te sleuren. De 1.2 motor van de Corsa heeft daar wel problemen mee. Bij het vertrekken uit stilstand moet er flink gas gegeven worden om vooruit te komen.
Terug naar de Combo: Bij het openen van de schuifdeuren kom je op de achterbank terecht met een enorme beenruimte voor de passagiers. Zelfs met beide voorstoelen op maximum is er nog een zee van plaats.
Dan de bagageruimte: Plaats, heel veel plaats. Verleden week hebben we een nieuwe vaatwasser gaan halen. De machine paste mooi in de bagageruimte, even een paar riemen door de sjorringen en de lading ligt vast. Dit zonder de achterbank neer te klappen. Je kan er ladingen tot 110 cm hoog door de achterdeuren laden, niet mis.
Nog iets over het verbruik: Ik ben een rustige chauffeur en trek het toerental van onze wagens zelden hoger den 3500 tpm. Ook op de autosnelweg zit ik steeds rond dat toerental (+/- 110 km/uur). We hebben nog maar een 350 km met de Combo afgelegd, maar als ik voortga op de benzinemeter, dan springt de Combo zelfs zuiniger om met benzine dan onze Corsa.
Samenvatting van de eerste indruk:
Er zijn mooiere auto’s, maar zo in het donkerblauw met de donkere ramen mag hij er best zijn. Als fervente doe-het-zelver ga ik hier nog veel plezier aan beleven.
Wordt vervolgd

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.