Opel (2010)
autoreview
Signalement
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
|---|---|
| Bouwjaar | 2010 |
| Jaar van aanschaf | 2010 |
| KM-stand bij aanschaf | 5 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
Opel Combo Tour Enjoy 1.4 twinport
Veertien dagen geleden hebben we onze Combo Tour Enjoy mogen afhalen. Als kleur hadden mijn vrouw en ik voor koningsblauw gekozen. De massieve achterklep zagen we in optie toch liever vervangen door twee deuren. Verder hadden we in de optielijst ook voor de ( manuele) airco, verwarmde buitenspiegels, radio/navigatie, stalen hondennet, verdonkerde ruiten na de B-stijl en volwaardig reservewiel gekozen. Als motor koos ik voor de 1.4 twinport.
Daar we al met een Corsa C rijden, heeft het interieur van de Combo dus weinig geheimen. Wat ik jammer vond was dat de airco in de combo enkel manueel verkrijgbaar is. Raar, want in onze Corsa was de volledig automatische airco wel beschikbaar. (Tenslotte is het dashboard van Corsa en Combo identiek).
Als eerste was ik aangenaam verrast door de motor. De auto is vinnig en je voelt dat de motor er zin in heeft. Onze Corsa heeft een1.2 motor, maar ondanks de mindere stroomlijn en het hoger gewicht van de Combo, voel je dat de 1.4 twinport heel wat in zijn mars heeft. Deze motor heeft ook veel minder last om bij heet weer de compressor van de airco rond te sleuren. De 1.2 motor van de Corsa heeft daar wel problemen mee. Bij het vertrekken uit stilstand moet er flink gas gegeven worden om vooruit te komen.
Terug naar de Combo: Bij het openen van de schuifdeuren kom je op de achterbank terecht met een enorme beenruimte voor de passagiers. Zelfs met beide voorstoelen op maximum is er nog een zee van plaats.
Dan de bagageruimte: Plaats, heel veel plaats. Verleden week hebben we een nieuwe vaatwasser gaan halen. De machine paste mooi in de bagageruimte, even een paar riemen door de sjorringen en de lading ligt vast. Dit zonder de achterbank neer te klappen. Je kan er ladingen tot 110 cm hoog door de achterdeuren laden, niet mis.
Nog iets over het verbruik: Ik ben een rustige chauffeur en trek het toerental van onze wagens zelden hoger den 3500 tpm. Ook op de autosnelweg zit ik steeds rond dat toerental (+/- 110 km/uur). We hebben nog maar een 350 km met de Combo afgelegd, maar als ik voortga op de benzinemeter, dan springt de Combo zelfs zuiniger om met benzine dan onze Corsa.
Samenvatting van de eerste indruk:
Er zijn mooiere auto’s, maar zo in het donkerblauw met de donkere ramen mag hij er best zijn. Als fervente doe-het-zelver ga ik hier nog veel plezier aan beleven.
Wordt vervolgd
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Opel Combo 1.3 CDTi L2H1 Edition - N.A.P. Airco, PDC, Trekhaak.
- 2017
- 138.427 km

Opel Combo Standaard - Electric | Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels | Full Eco LED koplampen met dagrijverlichting | Multi-mode toggle (ECO, NORMAL, POWER)
- 2025
- 10 km

Opel Combo Electric 136 pk L2 50kWh Parkeercamera / Carplay / Cruise-control
- 2025
- 15 km
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel
