Nissan 350Z Roadster (2006) #2

autoreview

Nissan 350Z Roadster (2006)
Nissan 350Z Roadster (2006)Nissan 350Z Roadster (2006)Nissan 350Z Roadster (2006)Nissan 350Z Roadster (2006)Nissan 350Z Roadster (2006)Nissan 350Z Roadster (2006)Nissan 350Z Roadster (2006)Nissan 350Z Roadster (2006)Nissan 350Z Roadster (2006)

Signalement

Uitvoering350Z Roadster
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf108.457 km
KM-stand laatst118.265 km
Lezerswaardering: 78%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 108.760 km

Na bijna 2,5 jaar afscheid genomen van mijn Mitsubishi Eclipse. Niet dat ik er persé vanaf moest maar wilde graag iets anders, meer power. De Eclipse is een echte headturner maar pk's had hij helaas niet (150).
Omdat ik al jaren Honda rijder ben en er zeer tevreden over ben, was mijn zoekopdracht ook S2000.
Maar voor een mooi exemplaar met een kilometer stand net rond de ton zit je al snel aan de 20.000 euro (en dik erover) en dat wil en kan ik er niet aan uitgeven.
Het is immers maar een auto voor erbij en hobby.
Mijn dagelijkse vervoer is een Honda Accord 2.4 Tourer en van mijn vrouw een Mitsubishi Colt cabrio
Wat is er dan nog voor (Japans) te koop.(wil niets anders)
Hierbij kwam ik op de Nissan 350Z uit. Deze hebben ook net iets meer comfort dan de S2000 zoals standaard cruisecontrol en nog een aantal zaken.
Er stonden mooie exemplaren te koop en met verschillende aanbieders contact gezocht om mijn probleemloze Eclipse in te ruilen.
Weliswaar een relatief hoge kilometer stand, +- 237000 KM. Maar nooit problemen mee gehad of olieverbruik.
Toch geen hond die hem wilde inruilen, of zelfs geen inruil voorstel kreeg. De meesten lieten na 1x contact niet eens meer iets horen. Niet netjes t.o.v een potentiële klant vind ik.
Mijn oog was ook al op een exemplaar op viabovag gevallen. 108.000 gelopen en ook nog het gunstigst geprijsd.
Mail gedaan en netjes antwoord terug, en of ik telefonisch contact wilde opnemen. Een dag later met de Eclipse en mijn vrouw naast me daarheen ( twee uur rijden).
Een proefrit gemaakt, nog wat onderhandeld over de prijs en met de 350Z terug naar huis.
Die twee uur terug naar huis was zeker geen staf. Wat een heerlijke auto en wat een vermogen. Zeker voor iemand die dit niet gewend is. Er zijn natuurlijk zat auto's met meer power. Maar voor mij is dit veel. Het heerlijke gesnor van de V6 vind ik super.
Geen piepjes of kraakjes te bekennen.
Ik moest wel even wennen aan de zware koppeling.
De stoelen zitten heerlijk en hij stuurt lekker strak en direct. Er zit een android radio met touchscreen en navi ingebouwd, het geluid is ook super uit de standaard Bose boxen.
De eerste paar dagen al wat fun kilometers gemaakt en het gas ook al goed ingetrapt. Ik ben geen hardrijder maar eens lekker doortrekken bij de stoplichten of bij het invoegen eens gas geven. Daarbij komt het verbruik tot nu toe op 1:10, en dat valt mij reuze mee. Al zitten daar wel wat snelwegkilometers bij. Maar zo'n auto koop je ook niet om zuinig mee te rijden en weet je van te voren.
Mijn eerste indruk is goed, en hoop er nog lang en veel rijplezier van te hebben. Met regen en in de winter komt hij net als de Eclipse niet buiten, en schors ik hem van wegenbelasting.
Mijn ervaringen zullen hier verder worden uitgebreid..

Genoten

  • 112.175 km

Nu de 350Z een aantal maanden in m'n bezit. De zomer is voorbij dus blijft hij lekker binnen tot het mooie en droge weer gaat beginnen.
Ik heb de Nissan dan ook geschorst van de wegenbelasting. Dat scheelt me dan toch 83€ per maand.
Ik heb er zo'n 4000 km mee gereden sinds de aanschaf.
Geen problemen of gebrekkigheden kunnen ontdekken.
Het enigste vervelende is dat de ingebouwde eonon android radio soms geen internet kan vinden. Het enigste wat dan helpt is de radio resetten zodat deze opnieuw opstart zoals een telefoon.
De bagageruimte had ook iets ruimer mogen zijn. Naar het strand dan moet de koelbox plat en een klapstoeltje past er ook niet in. Deze kunnen gelukkig achter de stoelen worden geplaatst. Dus een boodschappenwagen is het ook niet.(daar heb ik um ook niet voor gekocht)
Een dashboard kastje zit er ook niet in. Wel zit er een kastje achter de bijrijdersstoel waar veel in kan, maar dat is niet praktisch te noemen.
Verder loopt de 350 lekker en stuurt lekker strak. De Brembo remmerij doet goed zijn werk. Olieverbruik heb ik ook niet geconstateerd..
Dat het maar snel voorjaar mag worden en we weer lekker naar het geroffel van de V6 mogen luisteren. ?.

Upgrade

  • 112.175 km

Onlangs de 350 voorzien van andere 19" velgen, vind ik toch net iets mooier dan de orginele 18" rays die eronder zaten. En een K&N inleg filter. Dit zou het vermogen iets ten goede komen.
Beiden heb ik nog niet proberen doordat de 350Z geschorst is.
Ook nog een RVS uitlaat aangeschaft, maar deze is nog niet gemonteerd.
Wil de 350 ook nog laten chippen, vermogenswinst geeft het niet veel. Maar het karakter van de auto zou verbeteren dan.
Hierover later meer.

Chiptuning

  • 112.478 km

De Z laten chiptunen. Ondanks dat het rendement niet hoog zou zijn heb ik het toch laten doen. Er zou 20 pk en 7nm bijkomen. Op de Dyno gaf de Z maar 254pk en 327nm af i.p.v de standaard 280 die hij zou moeten zijn. Na het chippen is hij 297pk en 383,5nm. De auto is voelbaar sterker in de lage toeren...

Een jaar verder en apk

  • 115.524 km

Nu een jaartje verder en de auto heeft een verse apk gekregen. Zoals ik gewend ben van onze Japanners (we hebben er drie) zijn er geen bijzonderheden voor de apk. Laatst de 350Z een olie beurtje laten geven en nieuwe remblokken voor. Bougies en luchtfilter heb ik zelf gedaan.
Verder ben ik er nog steeds heel tevreden over en kan er niks negatiefs over zeggen.
Net nadat ik de auto heb laten chiptunen heb ik er ook nog een DTE pedalbox in geplaatst. Dit maakt het rijplezier nog leuker..

Terug op stal

  • 118.265 km

De (kwakkel) zomer is voorbij. De 350Z mag weer in winterslaap en heb hem weer geschorst . Zo'n 6000km mee gereden dit seizoen. Geen problemen of olieverbruik.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.