Nissan 350Z Roadster (2005) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 350Z Roadster |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 40 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik had het al in testen gelezen en het klopt echt, de auto is met zijn 1610 kg iets te zwaar. Het weggedrag is werkelijk perfect en evenaart daarmee de Alfa GTV die ik jaren geleden had. Ook dit was een achterwielaandrijver zoals de Nissan en dit stuurt voortreffelijk. Als klein nadeel wil ik toch opmerken dat ik met mijn lengte van 1.85 m niet al te ruim in de Nissan pas. De stoelen kunnen eigenlijk niet ver genoeg naar achter. Ook het verbruik van ongeveer 1:7 is aan de hoge kant maar dit wist ik van te voren. Wat ik niet wist is dat deze auto uitsluitend octaan 98 kan hebben. Als laatste vind ik het gemis dat er geen juist instructieboekje bij is. Het meegeleverde boekje is van de Coupe De oranje Alezan stoelen zitten goed maar bij lange ritten mis ik de Volvo stoelen nog wel. Na 7500 km waarvan vele met de kap open is er maar één conclusie mogelijk, een perfecte auto !
Nu na 21000 km moet ik bovenstaande conclusie toch iets bijstellen. Met 19000 km waren de beide achterbanden versleten. Uiteraard is dit gedeeltelijk te wijten aan mijn rijgedrag, maar zo’n coureur ben ik nu ook weer niet. De combinatie achterwielaandrijving met het gewicht van de auto vergt blijkbaar wel veel van de erg zachte Potenza’s. Ook de stoelen zijn toch wel een problematisch punt. Na een rit van 150 km heb je echt twee dagen last van de rug. Eigenlijk sinds vorig jaar constant last van de rug gehad. Een serieus probleem waar ook passagiers last van hebben.
Weer een jaar verder, nu 42.000 km mee gereden, eigenlijk niets aan veranderd alleen de rammeltjes zijn wat meer geworden. Vooral de ramen rammelen nogal, vooral als ze naar beneden zijn met de kap open. Toch stoort dit mij niet, het hoort er onderhand gewoon bij en zolang er niets echt kapot gaat vindt ik het best. Stoelen zijn nog steeds een heikel punt. Het begint onderhand wel weer te kriebelen maar ik wacht nog even op de nieuwe Mitsubishi EVO.
PROBLEMEN
Stoelen ergonomisch niet goed
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Deze drie open sportauto’s met zescilinder kun je voor 15.000 euro kopen

Nissan 350Z Roadster (2005)

Eerste Rijtest: Nissan Pathfinder & 350Z Roadster

Nissan 350Z Roadster

Test: BMW i5 - opnieuw weet BMW zwaarlijvigheid te kop in te drukken
