Nissan 350Z Roadster (2005) #3

autoreview

Nissan 350Z Roadster
Nissan 350Z RoadsterNissan 350Z RoadsterNissan 350Z RoadsterNissan 350Z RoadsterNissan 350Z RoadsterNissan 350Z RoadsterNissan 350Z RoadsterNissan 350Z RoadsterNissan 350Z Coupé - interieurNissan 350Z Coupé - interieurNissan 350Z Coupé - interieur

Signalement

Uitvoering350Z Roadster
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf50 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb destijds de 350Z gekozen vanwege de prijs en prestatie verhouding, op het moment van koop (op de AutoRai stand) werd de Roadster net geintroduceerd in Nederland, dus niet kunnen proefrijden. Extra’s: RAY’s velgen omdat totaal ze 16 kg minder wegen. Oranjekleurige ’netbekleding’ stoelen, Nissan alarmsysteem en de Nissan Birdview DVD navigatie. De rijkwaliteiten zijn zeker goed te noemen, zowel comfort als motorvermogen. Het gewicht is wel voelbaar bij snelle koerswijziging en fors aanremmen. Met lengte van 1.68 zit ik wel goed maar de optionele netstoelen zitten niet echt heel comfortabel, de versnellingspook zou iets verder naar voren geplaatst kunnen worden. Het zicht naar achteren is bar slecht, kleine achterruit een grote dode hoek een parkeersensor systeem is noodzaak. Brandstof verbruik van 13,9 l/ 100 km gezakt naar 12.6 liter. Olieverbruik na het inrijden nihil. Stationair en middengebied geeft de motor een prachtig geluid, bij hogere toerentallen een vrij mechanisch geluid. Het constructie van de kap is minimaal, geheel ongevoerd en materiaal is echt kunststof. Interieurafwerking is wel degelijk maar erg plasticachtig.

PROBLEMEN

Vanaf aflevering al problemen met een niet vloeiend doseerbare koppeling na vervanging van de drukgroep is dit verbeterd, maar nog steeds niet zo makkelijk doseerbaar als andere auto’s.
Navigatiesysteem heeft een infraroodsensor voor de afstandsbediening, als de zon op de sensor staat (met name met open dak!) dan laat de navigatiesysteem zich niet meer bedienen!
Dashboardpaneel middenpaneel komt los ondaks dat het al een keer is vervangen.
De onderhoudskosten zijn voor een dergelijke auto redelijk tot goedkoop te noemen, zeker vergeleken met mijn vorige auto’s (BMW Z3 Coupe en Mercedes SLK).

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens