Mitsubishi Space Wagon 2.4 GLXi (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Space Wagon 2.4 GLXi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 92.000 km |
KM-stand laatst | 160.000 km |
Tja ...
- 102.000 km
ERVARINGEN
In ca. 5 maanden tijd hebben we er nu 10.000 km. mee gereden. Auto bevalt redelijk.
Hij rijdt bijvoorbeeld een stuk comfortabeler dan onze vorige space wagon (1996) en is (nog) ruimer.
Brandstofverbruik valt niet tegen voor z'n gewicht (1485 kg): op de snelweg ruim 1:10 en gemiddeld 1:9.
Motor loopt prima en is stil. Tot nu toe 1 liter olie erbij moeten doen.
De motor lijkt wat minder fel dan die van onze vorige space wagon, maar is heel rustig bij hogere snelheden (140 km/u). De auto ligt ook veel vaster op de weg.
PROBLEMEN
Auto schakelt niet lekker. Vooral als ie koud is, is schakelen van 1 naar 2 moeilijk. De koppeling laten vervangen op advies van de (Bovag)garage. Dat was duur, want het subframe moest er ook onderuit. Het heeft wel wat geholpen, maar blijkt niet afdoende. Ik zie nergens op internet dit probleem bij deze wagen, dus het zal wel een uitzondering zijn ...?
Kort na aankoop is het motormanagementlampje een paar keer gaan branden en ging de motor op de 'spaarstand'. Gasklephuis laten schoonmaken en daarna geen problemen meer gehad.
Een plus erbij
- 110.350 km
De Mitsubishi doet het goed, geen problemen of haperingen gehad.
Hij heeft ons met caravan (leeg 690 kg.) zonder haperingen naar Zweden heen en terug gebracht, in totaal een kleine 4500 km. Eén keer ging het motormanagementlampje aan, na intensief manouvreren met de caravan (auto steeds starten en afzetten), daarna niet meer (gelukkig).
Gemiddeld benzineverbruik met de caravan erachter, bij snelheden tegen de 100 km/uur, was max. 11,4 liter/100 km. (ca. 1 op 8,8), wat me heel erg meeviel. Onze vorige Mitsubishi Space Wagon (ouder type) verbruikte beslist meer. Er zaten nu overigens geen hoge bergen in het traject. Gedurende de 4500 km. heeft de auto 1 liter olie verbruikt.
Al met al heb ik meer vertrouwen gekregen in de Mitsubishi: een 'plus erbij' dus.
Geen problemen
- 137.000 km
Heel wat kilometers erbij gereden. De Mitsu gedraagt zich goed: hij (of zij?) doet het altijd en er zijn geen bijzondere kosten. Bij de APK (dec. 2011) alleen 2 nieuwe banden, maar dat hoort erbij. Schakelen bij koude motor/versnellingsbak gaat nog altijd moeilijk, maar alles went. Qua ruimte en comfort is het echt een fijne auto.
Gaat goed
- 160.000 km
Mitsu is pas weer APK-gekeurd. 2 nieuwe banden en een nieuwe v-snaar, dat was alles. Auto start altijd en rijdt goed (behalve dan het schakelen 1e en 2e versnelling bij kou). Kortom: heb geen klagen.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Mitsubishi Space Wagon 2.4 GLXi (1999)

Mitsubishi XRT Concept blikt vooruit op nieuwe L200

Mitsubishi ASX - Back to Basics

Mitsubishi Outlander PHEV in 2024 naar Nederland

Mitsubishi: 16 nieuwe modellen binnen 5 jaar
