Mitsubishi Galant 2.0 GLSi (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Galant 2.0 GLSi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 164.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb deze Galant afgelopen week voor 1.750 euro bij een Mitsubishi dealer gekocht. Een hele eerlijke auto voor weinig geld. Door omstandigheden moest ik mijn klassieke Benz 280S uit 1975 verkopen en zocht ik tijdelijk een betrouwbare wat grotere auto die niet veel mocht kosten. Dan kom je al gauw bij een Japanner uit. Naast het aantrekkelijke prijskaartje en de te verwachten bedrijfszekerheid spreken er nog wat dingen voor deze Mits:
* een lekker felle 2 liter met 140pk. Binnen de 10 seconden van 0 naar 100, de voorwielen slaan makkelijk door met dit vermogen. Volgens AW is het verbruik gunstig, ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk is want de gretigheid van de 16-klepper nodigt uit tot gebruikmaking van die 140 paarden. Bij optrekken laat de motor goed van zich horen maar op constante snelheid (130/140) valt het geluid mee.
* de royale uitrusting: stuurbekrachtiging, airbag, centrale vergrendeling, 4 elekrische ramen, elektrisch verstelbare verwarmbare spiegel en een elektrisch bedienbare antenne.
* uitstekend regelbare verwarming/ventilatie
* ruimte
* stuurgevoel
Mindere punten:
* allereerst: de auto mist uitstraling. Het is geen lelijk ontwerp maar de auto is emotieloos vormgegeven. Slechts de voorkant toont karakter met een licht agressief trekje dat we wel bevalt. Verder oogt de auto vooral kaal. Het dashboard is een saaie maar praktische grijze massa plastic.
* de auto voelt niet enorm stevig aan. Het zegt echter niet over de kwaliteit. Het ding gaat vast niet kapot. Alles werkt ook nog.
* de vering is stevig en weinig harmonieus.
* de versnellingsbak heeft een hoog klik-klak gehalte
De auto heb ik in september 2006 verkocht. Er is een BMW 520iA Executive (e34) uit 1995 voor in de plaats gekomen. Ondanks het feit dat de Galant het erg goed heeft gedaan zal ik 'm niet missen. Zijn opvolger heeft wel karakter :). De Galant is gemigreerd naar Tajikistan of Uzbekistan.
PROBLEMEN
De hoedenplank kraakt en piept enorm irritant.
De centrale vergrendeling vertoont kuren.
Verder gewoon regulier onderhoud in 1,5 jaar tijd en 30.000 afgelegde kilometers, geen rare dingen. Wat dat betreft een nuchtere en betrouwbare Jap.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren