Mitsubishi Galant 1.8 GLi (1996)

autoreview

Mitsubishi Galant 1.8 GLi (1996)

Signalement

UitvoeringGalant 1.8 GLi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf138.000 km
KM-stand laatst180.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 180.000 km

Eind augustus 2006 was ik op zoek naar een auto van rond de 3000 euro. In eerste instantie heb had ik wat auto’s geselecteerd. Een Mazda, een Peugeot, Golfje, maar dat was allemaal niks. Veel te saai. Toen bij een universele autobedrijf een Mitusbishi Galant sedan gereden. Deze reed wel aardig, maar had wat nadelen. Onder de motorkap zagen we olie, een kap op de motor zelf was zwaar geroest en de vering/schokbrekers kraakten.

Toen verder gaan zoeken, nu specifiek voor een Galant. Een gevonden bij een Mitsubishi dealer. 10 jaar oud. 137500 op de teller. Ik dacht dat is niet veel. Gekocht. APK, CD/MP3 speler erbij gekregen. Verder geen garantie.

Specificaties:
Hatchback GLI
1800cc
1295 kg

Verbruik:
1:14 rustig rijden
1:13 normaal rijden
1:12 sportief rijden

Hoogst afgelezen snelheid (in Duitsland): 190 km/ uur.

Tot nu toe zijn de onderhoudskosten redelijk aan de prijzige kant geweest (circa 1000 euro/jaar). Onderhoud laten doen bij de dealer.

Update oktober 2008:
Een weekje na de grote beurt heeft deze auto zijn Waterloo gevonden: aanrijding op de snelweg, einde verhaal. De voorkant zat behoorlijk in elkaar. Toch nog voor een paar honderd euro kunnen verkopen.

PROBLEMEN

  • 180.000 km

Tot nu toe een aantal (kleine en grote) beurten laten doen bij de merkdealer. De beurten kosten wel wat meer. De monteurs kennen de auto goed, want ze hebben de auto destijds ook als nieuw verkocht.

Naast wat standaard reparaties, de volgende onderdelen vernieuwd:
- voorpijp (bij APK/ 162.000 km)
- schokbrekers achter (bij APK/ 162.000 km)
- middendemper (165.000 km)
- voorbanden (165.000 km)
- V-riemen (169.000 km)
- distributieriem (180.000 km)
- waterpomp (180.000 km)

Nu wat problemen met rubber van portier rechtsachter: begint wat te scheuren. Niet erg, wel wat irritant. Gemaakt bij de 180.000 km beurt d.m.v. lijmen. Ziet er weer keurig uit.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens