MG ZS 180 (2003)

autoreview

MG ZS
MG ZSMG ZSMG ZSMG ZSMG ZS - interieur

Signalement

UitvoeringZS 180
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf12.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij de MG´s was mij al eerder opgevallen dat ze een leuk en sportief rijgedrag hebben. Uiteindelijk viel de keus op een jonge 2ehands ZS180. Vanbinnen een net afgewerkt Honda jaren ´80 interieur gecombineerd met lekker zittende stoelen. In zijn soort wel apart, want ruimte genoeg achterin en een ruime kofferbak, bij de concurrentie heb je doorgaans een krappere auto als je dezelfde sportieviteit wilt. Een Mountainbike past er bijvoorbeeld (met ingeklapte bank) zo in, je hoeft alleen maar het voorwiel eraf te halen.
Je moet wel van het spartaanse houden, tis geen auto vol met snufjes, toch de basisuitrusting is voldoende. De weggligging is bijzonder goed te noemen en de ZS stuurt lekker direct, ESP heb je daardoor niet nodig en het zit er niet op. Bochtenwerk is erg leuk en als je wilt kan je er ook lekker snel mee wegkomen. Rij je netjes dan belooft het motormanagement je met een net verbruik: 1 op 12 is goed haalbaar, bij sportief rijden is 1 op 10 ook nog mogelijk. Wil je sportief rijden, dan moet je wel even wachten totdat het motormanagement systeem hierop inregeld. Eenmaal ’wakkergeschud’ doet hij prima mee op de autobahn.
Ten opzichte van de 206 GTI is het een flinke stap vooruit als het gaat om de prestaties, brandstofverbruik, afwerking en rijeigenschappen, vooral op de Duitse Autobahn.
Maar de 206 hadeen bijterig remgedrag zoals ik uit de sportieve jappen ken, bij de MG trapt het als een jaren ´80 Opel als het om remmen gaat. Ook ontbreekt het aan een automatische klimaatregeling, in de MG ZS 180 is het een ’aan/uit’ airco.
Toch is de ZS een meer praktische auto als de 206 GTI en ’overall’ presteert de ZS beter. Ook opvallend is dat de lokale MG-Rover dealer nog ouderwetse service verleent. Bij de Peugeot dealer ontbrak het nog weleens aan technische kennis, wat de hoofdreden was om over te stappen naar een ander merk.

PROBLEMEN

- Deurgreep liet los, onder garantie verholpen
- wielnaaf heeft al snel roest op oppervlak

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE MG ZS

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.