Mercedes-Benz W123 (1976) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | W123 |
---|---|
Bouwjaar | 1976 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 111.000 km |
KM-stand laatst | 126.000 km |
ERVARINGEN
- 126.000 km
Der letzte ’Chromianer’ wordt hij door onze oosterburen wel liefkozend genoemd. De laatste ’echte’ Mercedes. Of dat zo is kan ik niet beoordelen aangezien ik nooit recentere modellen heb gereden.
Ik bezit een ’250’ uit 1976. Dit was destijds de enige echte nieuwe motor in de W123, de rest was bekend uit de 114/8. Helaas bleek dat deze 6 cilinder in lijn niet veel beter te presteren dan de 230 4 cilinder maar luste hij wel heel wat meer benzine. Deze karaktereigenschap is met een LPG installatie echter uitstekend te verhelpen zolang je een beetje handig bent in het stellen van kleppen. (verbruik 1:6)
De mijne is voorzien van een ’Topas Braun’ lakkleed en een ’Tabak’ MB tex interieur. Meer jaren ’70 kan bijna niet!
Ik heb de auto een tijdje dagelijks gebruikt en genoot elke dag weer van de het comfort van deze auto. Een soepele automaat (die de 1e gang bijna nooit gebruikt), geen stoelen maar ’zetels’ en een orginele Becker met uitstekend geluid en ontvangst.
PROBLEMEN
- 126.000 km
Geen, buiten normaal onderhoud. Wel zijn onlangs de deur en kofferbak rubbers vervangen. Alle onderdelen zijn nog orgineel te verkrijgen, maar worden rap duurder nu de auto ook in Duitsland tot de klassiekers behoord.
De auto heeft tussen ’87 en ’97 niet gereden. Daarna heeft een vorige eigenaar de waterpomp, remdelen, banden laten vervangen, is er een nieuwe tektyl laag aangebracht en is een LPG installatie geinstallleerd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.