Mercedes-Benz W123 (1976) #2

autoreview

Signalement

UitvoeringW123
Bouwjaar1976
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf111.000 km
KM-stand laatst126.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 126.000 km

Der letzte ’Chromianer’ wordt hij door onze oosterburen wel liefkozend genoemd. De laatste ’echte’ Mercedes. Of dat zo is kan ik niet beoordelen aangezien ik nooit recentere modellen heb gereden.

Ik bezit een ’250’ uit 1976. Dit was destijds de enige echte nieuwe motor in de W123, de rest was bekend uit de 114/8. Helaas bleek dat deze 6 cilinder in lijn niet veel beter te presteren dan de 230 4 cilinder maar luste hij wel heel wat meer benzine. Deze karaktereigenschap is met een LPG installatie echter uitstekend te verhelpen zolang je een beetje handig bent in het stellen van kleppen. (verbruik 1:6)

De mijne is voorzien van een ’Topas Braun’ lakkleed en een ’Tabak’ MB tex interieur. Meer jaren ’70 kan bijna niet!

Ik heb de auto een tijdje dagelijks gebruikt en genoot elke dag weer van de het comfort van deze auto. Een soepele automaat (die de 1e gang bijna nooit gebruikt), geen stoelen maar ’zetels’ en een orginele Becker met uitstekend geluid en ontvangst.

PROBLEMEN

  • 126.000 km

Geen, buiten normaal onderhoud. Wel zijn onlangs de deur en kofferbak rubbers vervangen. Alle onderdelen zijn nog orgineel te verkrijgen, maar worden rap duurder nu de auto ook in Duitsland tot de klassiekers behoord.

De auto heeft tussen ’87 en ’97 niet gereden. Daarna heeft een vorige eigenaar de waterpomp, remdelen, banden laten vervangen, is er een nieuwe tektyl laag aangebracht en is een LPG installatie geinstallleerd.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.