Mercedes-Benz E 320 Coupé (1994)

autoreview

Mercedes-Benz E-klasse W124
Mercedes-Benz E-klasse CoupéMercedes-Benz E-klasse CoupéMercedes-Benz E-klasse CoupéMercedes-Benz E-klasse W124Mercedes-Benz E-klasse - interieurMercedes-Benz E-klasse

Signalement

UitvoeringE 320 Coupé
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf120.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Omdat ik als liefhebber een W 124 6 cilinder benzine in lijn er bij wilde aanschaffen lang gezocht en uiteindelijke in redelijke staat bij een handelaar gevonden in zilvergrijs met zwart leer incl. 5 v-automaat en bijna voll-ausstattung. Aanschafprijs in 1994 175000 guldentjes. Ik kon mijn oude 14 jarige 230E ook nog zeer goed inruilen en wist dat deze auto de moeite waard was op te knappen.En toen hadden we weer een beest van een auto! Als je van deze auto’s houdt heb je de beste prijs-kwaliteis-deal die er is (W124).De 230pk, van 0-100 in 7.6 sec, de luxe van de kwaliteit van toen, zonder elektronica. Met alle ramen neer en het dak open is het genieten. Vakantie naar Zuid-Italië in de hitte, 5500 km, deze auto wordt niet moe, met 200 km over de autostrada of met 30km op de boulevard. Grootste compliment van een Italiaanse nieuwe BMW 530 dieselrijder die op hoge snelheid bij me bleef hangen en bij een splitsing zijn duim omhoog deed! Techniek met 10 jaar verschil doet het dus nog.

PROBLEMEN

Deze motoren hebben last van olielekkage uit de kop en je moet de koppakking vervangen, liefst zonder af te vlakken om het motorkarakter van deze 24 klepper te bewaren.
Verder waterpomp en motorsteunen vervangen en allles wat er onder zit zoals remblokken, schijven, spoorstangen, schokbrekers en veren. De wagen van verlaagd naar normaal gebracht. Elektrische bediening van schuifdak en spiegels vernieuwd en een relais voor de temperatuurbeveiliging van de carburatie. Stergam in Amstelveen is duur maar ik kon het me permiteren vanwege de scherpe inkoop.En..omdat het een hele mooie onder zijn soortgenoten is! Voor de echte aandacht nu bij Andre Boer in Wezep (met dank aan Nijkamp in Vaassen voor het adres!) en....de plannen een nieuwe Benz te kopen zijn we vergeten, zo geniet ik van deze auto! Geen afschrijving meer, de waarde blijft. Bij slecht weer neem ik de Golf van mijn vrouw. Misschien bewaar ik hem voor mijn zonen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.