Mercedes-Benz E-klasse (W213)

Guest
Oke, dat maken we niet vaak mee... officiele foto's van het interieur terwijl er nog geen echte exterieurfoto's zijn.. maar goed, officiele foto's zijn officiele foto's dus voila (plus exterieur valt niet veel aan te raden..)

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops6.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops1.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops2.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops3.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops4.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops5.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops7.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops8.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops9.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops12.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops16.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops18.jpg

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops21.jpg

2017-Mercedes-Benz-E-Class-Sedan-3.jpg

2017-Mercedes-Benz-E-Class-Sedan-5.jpg

2017-Mercedes-Benz-E-Class-Sedan-7.jpg

Alle pics: https://www.carscoops.com/2015/12/2017-mercedes-benz-e-class-first.html

Cd6lop

Gebruiker
Schitterende afwerking weer, onvoorstelbaar dat dit toch steeds weer beter kan, prachtig gemaakt. Maar wat een druk dashboard, vormen, materialen , erg barok, te kitscherig naar mijn smaak en wat een groot contrast met de nieuwe S90 van Volvo, die heeft juist een erg sober en ingetogen dashboard en stijl, meer mijn ding. Maar deze E-klasse zal ongetwijfeld weer de benchmark worden van het E-segment.

Guest
Dit dash heeft conventionele tellers en een kleiner scherm. De instapper?

screen-shot-2015-12-08-at-1-17-43-pm-png.356766

Carfanatic

Gebruiker
JP2010 zei:
Dit dash heeft conventionele tellers en een kleiner scherm. De instapper?

klopt:
De nieuwe E-Klasse krijgt optioneel een dashboard met twee grote schermen, zoals we dat van de S-Klasse kennen. Beide meten 12,3 inch in doorsnee.
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/mercedesbenz/24847372/__Mercedes_E-Klasse_krijgt_touchpads_op_stuurwiel__.html

nog een foto gevonden

mercedes-e-klasse-2016-innenraum-12.jpg

Carfanatic

Gebruiker
2016 Mercedes-Benz E-Class - Mercedes showcases remote parking
https://www.youtube.com/watch?v=yNx62ouRM64

toch weer wat geavanceerder dan het systeem in de nieuwe bmw 7-serie dat alleen voor -en achteruit kan rijden.

Ami

Gebruiker
Oefff.... Wanneer gaat die digitale hype weer over? Voor mij de instapper dus. Ik heb zo'n hekel aan dit soort digitale schermen.
Voor de rest. Volvo weet voor mij de juiste touch te raken. Dit interieur is voor mij te kitsch, te 'over de top'. Nee, Mercedes even wat lager in de 'ranking'.

Malt007

Gebruiker
Ik vrees voor je dat die digitale hype geen hype is. Als ik de foto's zie dan wordt ik behoorlijk hebberig overigens :)

Guest
nog een foto gevonden

Je had ook gewoon op mijn link kunnen klikken hoor, scheelde je een hoop moeite ;) Hier overigens nog wat foto's van autobild:

Mercedes-E-Klasse-Detroit-2016-im-Test-Sitzprobe-1200x800-07730c3274b04895.jpg

Mercedes-E-Klasse-Detroit-2016-im-Test-Sitzprobe-1200x800-91b994996e8e337e.jpg

Mercedes-E-Klasse-Detroit-2016-im-Test-Sitzprobe-1200x800-45636d8103957429.jpg

Impressies

Mercedes-E-Klasse-Detroit-2016-im-Test-Sitzprobe-1200x800-9d5df9c43c834ef4.jpg

Mercedes-E-Klasse-Detroit-2016-im-Test-Sitzprobe-1200x800-726746eb31ce2b9c.jpg

Mercedes-E-Klasse-Detroit-2016-im-Test-Sitzprobe-1200x800-efe844f59dc9752d.jpg

Guest
Ami zei:
Oefff.... Wanneer gaat die digitale hype weer over?

digitale hype? Tegenwoordig zijn auto;s zover dat je niet eens meer hoeft te sturen of gas te geven. En dan moet het instrumentarium nog van die 100+ jaar oude klokken worden voorzien?

Ami

Gebruiker
Gullwing zei:
Ami zei:
Oefff.... Wanneer gaat die digitale hype weer over?

digitale hype? Tegenwoordig zijn auto;s zover dat je niet eens meer hoeft te sturen of gas te geven. En dan moet het instrumentarium nog van die 100+ jaar oude klokken worden voorzien?

Sowieso komt aan alles een eind, want niets is voor altijd :rolleyes:. Maar de digitale hype is al eens eerder langs gekomen.
In de jaren 80 bijvoorbeeld...
Fiat Tipo:
fiat-Tipo-Electronic.jpg

279d_480.jpg

BX:
https://i.ytimg.com/vi/r2k4ajC4uPM/hqdefault.jpg
bx_sport_dash.jpg

Analoge- of digitale klokken hebben niets te maken met ouderwets of modern, maar m.i. met smaak :T
Ik draag daarom ook zo'n horloge:
jacob-jensen-411.jpg

en niet zo een:
276_Digitaal-horloges_.jpg

Roder

Gebruiker
Leuk vergelijk, maar dat slaat als een tang op een varken. Zoals je weet verandert bijna alles om ons heen in schermen en 'touch'. Zou juist vreemd zijn als de auto daar achter blijft. Dit is geen hype.

Guest
Ami zei:
Analoge- of digitale klokken hebben niets te maken met ouderwets of modern, maar m.i. met smaak :T

Ik draag een 42 jaar oud digitaal horloge. Een mooi ouderwets ding, maar toch hastikke modern. En ik vind 'm hastikke mooi! :T ;)

R W D

Gebruiker
* Vooruitstrevende auto, mooi afgewerkt (y)

* Wat aan de C-Klasse twijfelachtig is (verhoudingen exterieur, dashboard met opgeplakte tablet) ziet er bij de E-Klasse 10x beter uit

* Op tot nu toe alle foto's zie ik die glimmende zwarte middenconsole, lijkt mij nogal kwetsbaar en veel stof aantrekken.

* Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste Koreanen, Japanners of Chinezen met een dergelijk breed dubbel beeldscherm komen...

* "Oke, dat maken we niet vaak mee... officiele foto's van het interieur terwijl er nog geen echte exterieurfoto's zijn.. " Ging ook zo bij de C-Klasse.

Guest
R W D zei:

* Wat aan de C-Klasse twijfelachtig is (verhoudingen exterieur, dashboard met opgeplakte tablet) ziet er bij de E-Klasse 10x beter uit

* Op tot nu toe alle foto's zie ik die glimmende zwarte middenconsole, lijkt mij nogal kwetsbaar en veel stof aantrekken.

* Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste Koreanen, Japanners of Chinezen met een dergelijk breed dubbel beeldscherm komen...

* "Oke, dat maken we niet vaak mee... officiele foto's van het interieur terwijl er nog geen echte exterieurfoto's zijn.. " Ging ook zo bij de C-Klasse.
Nogal misplaatste, europese arrogantie. De E-klasse kan je dan ook verwijten het materiaal van de middenconsole op de Lexus RX te kopiëren op hun dashbord:

auto-show-photos.asp

2017-Mercedes-E-Class-Interior-Carscoops3.jpg

Los daarvan heeft de E-klasse gewoon het meest hoogwaardige interieur van de Duitse 3.

DS345

Gebruiker
Ik vind het digitale niet zozeer lelijk, echter wel hoe het in het interieur is verwerkt. Het is niet harmonieus met de klassieke vormgeving van de rest van het interieur. Dat klassieke, barokke kan ik waarderen, net als het dashboard van bijvoorbeeld een Rover 75. Dat daar zo'n strak rechthoekig vlak wordt 'opgeplakt' ziet er echter niet uit, naar mijn mening. Het interieur van de Tesla Model S is ook helemaal digitaal en vind ik ook niet mooi, maar daar is het wel beter verwerkt in het dashboard. Dus het verzonken klokkendeel en het mediascherm gescheiden.

Guest
Mee eens DS345. Maar ik denk dat je het interieur vooral in het echt moet ervaren. Op foto's komen interieurs vaak nog anders over dan exterieurs. Deze schermen krijgt de S-klasse facelift trouwens ook, gezien de spy shots. Die heeft namelijk nog 2 knoppen er tussen. De huidige S-klasse:

Mercedes-Benz-S500_Plug-In_Hybrid-2015-800-0d.jpg

Dat interieur vind ik trouwens nog wat rustiger voor het oog

R W D

Gebruiker
jv11 zei:
R W D zei:

Nogal misplaatste, europese arrogantie. De E-klasse kan je dan ook verwijten het materiaal van de middenconsole op de Lexus RX te kopiëren op hun dashbord:

auto-show-photos.asp

Jouw foto bevestigt mijn gelijk, kijk maar hoe Lexus ineens het beeldscherm op BMW-wijze op het dashboard monteert. Mercedes is nu met de S en de E het eerste merk met een dergelijk giga breed scherm, kwestie van tijd dat Aziatische merken dit gaan kopiëren.

Afschuwelijk lelijk dash overigens in die Lexus, maar dat terzijde.

Bimmert

Gebruiker
R W D zei:
Jouw foto bevestigt mijn gelijk, kijk maar hoe Lexus ineens het beeldscherm op BMW-wijze op het dashboard monteert. Mercedes is nu met de S en de E het eerste merk met een dergelijk giga breed scherm, kwestie van tijd dat Aziatische merken dit gaan kopiëren.

Ha ha, precies. Sterker nog, dat hele Lexus is opgericht naar model van de Europese premiummerken. De eerste modellen waren gewoon schaamteloze kopieën, nu kopieert men nog stylingselementen maar dan naar willekeur waardoor een echt eigen gezicht en doorgevoerd design ontbreekt.

R W D

Gebruiker
Carfanatic zei:
ah we zijn elkaar weer lekker aan het napraten (y)

Onze fanaticus moet ook weer iets zeggen, en zoals gewoonlijk volkomen inhoudsloos... (n)
Napraten? Personen kunnen het soms met elkaar eens zijn, vind jij dat gek?

R W D

Gebruiker
Mercedes-Benz-S500_Plug-In_Hybrid-2015-800-0d.jpg

Tot nu toe (op basis van wat we tot nu toe gezien hebben) vind ik de S-Klasse in alle opzichten mooier dan de E-Klasse. De E benadert de S maar lijkt het net niet te zijn, qua exterieur en interieur.

Guest
Wouter82 zei:
Bimmert zei:
De eerste modellen waren gewoon schaamteloze kopieën

Zo dan, hoe kort door de bocht kun je gaan o_O Waar is dan bijvoorbeeld de eerste GS een kopie van? Of de ES? Of de SC?
Inderdaad, maar nu hoor je onze duitse fanboys niet meer... :)

Wat gaan ze nogal beweren? Dat ze de 4 wielen onder een auto die ook rond zijn ook afgekeken hebben van de Duitsers? o_O

Maar goed: Als we een conclusie mogen maken: 'ze' kopiëren dus van elkaar.

Soloman

Gebruiker
R W D zei:
jv11 zei:
R W D zei:

auto-show-photos.asp

De RX is al een rommeltje op zich.

Guest
R W D zei:
jv11 zei:
Wat gaan ze nogal beweren?

Belgisch? o_O
En ook nog iets zinnigs te melden (lees topic gerelateerd)?
Tjah, kan je dan ook die onzinnige aanvallen op de "aziaten" dan achterwege laten...? Nogal lullig (Hollands zeker?) anderen van kopiëren te beschuldigen terwijl Mercedes ook de aziaten kopieert.

Maar goed, jullie fanboys zijn niet te overtuigen, veel plezier met je gebash. Hopelijk slaap je er beter door. :)

R W D

Gebruiker
jv11 zei:
R W D zei:

Tjah, kan je dan ook die onzinnige aanvallen op de "aziaten" dan achterwege laten...? Nogal lullig (Hollands zeker?) anderen van kopiëren te beschuldigen terwijl Mercedes ook de aziaten kopieert.

Maar goed, jullie fanboys zijn niet te overtuigen, veel plezier met je gebash. Hopelijk slaap je er beter door. :)

Nee dus, blijkbaar heb je niets zinnigs te melden.

Guest
R W D zei:
jv11 zei:
R W D zei:

Nee dus, blijkbaar heb je niets zinnigs te melden.
Veel zinnigs heb jij ook niet gezegd, buiten wat kinderachtige aanvallen jegens andere merken.

R W D

Gebruiker
jv11 zei:
Veel zinnigs heb jij ook niet gezegd, buiten wat kinderachtige aanvallen jegens andere merken.

Pardon? Ben je nu echt zo dom? Lees even terug AUB dan zie je dat ik heel inhoudelijk op de auto reageer, daarbij mij afvraag hoelang het zal duren voordat een bepaald item door andere merken gekopieëerd zal worden. Van jou daarentegen lees ik hier geen enkele inhoudelijke reactie, maar slechts op de persoon gericht. Dus lees eerst even terug alvorens onzin uit te kramen, alvast dank.

Terence

Moderator

Zullen we het alsjeblieft netjes houden, op een prettige manier in discussie gaan en elkaars mening respecteren.

Op de man spelen, doordrammen, en elkaar uitschelden is niet toegestaan.

Anders verwoord: het is nu een keer klaar, doorgaan = ban riskeren.

Terence
Autoweek moderator

MBenz

Gebruiker
Ik vind het nieuw interieur echt wel prachtig, maar in de S zien de schermen er nog mooier ingewerkt uit op de zijkant van de schermen, want daar heb je nogal een gigantisch luchtrooster en ik vraag me af hoe de zijkanten van de schermen ingebouwd zijn.
Op 1 de S
Op 2 de E
en op 3 De C met de vouwen en het losse scherm... .
Ik geloof nu ook wel dat dit de toekomst is, de evolutie in de automobielindustrie ligt meer dan ooit in digitalisering en automatisering. Door de analoge wijzers weg te werken en te vervangen door een tft scherm bestaat men in de mogelijkheid hier vanalles en nog wat te projecteren. Wie had gedacht een aantal jaren geleden dat die "smartphones' met hun joekel vna een scherm en geen toetsen zo zouden aanslaan?

Het is de toekomst, willen of niet.

Guest
honda-legend-6.jpg

Kitscherig, lelijke vormgeving en onsamenhangend, die nieuwe MB interieurs. Dan liever een 10 jaar oud Honda Legend interieur om wat te noemen.

MBenz

Gebruiker
Wat mij ook opvalt is dat uiterlijk de vorige E-klasse bij de facelift al goed op weg was naar deze hier. Dan denk ik aan het nieuwe front, nieuwe zijlijnen, met chroomstrips onder en vouw van voor naar achter, led achterlichten met witte strip onderin.

MBenz

Gebruiker
MB C215 zei:
MERCEDESBENZCL65AMG-C215--2389_2.jpg

Of een Mercedes CL 215 interieurtje natuurlijk :)

Wat was dat toch een mooie generatie! Ik rijd oa met een W211 van 2003, en vanaf dag 1 was ik verzot op dit interieur! zo tijdloos stijlvol.
Toegegeven het nieuwe is meer wennen.

Guest
Wat een rommel alweer in dit topic.. hoe krijgen jullie het toch altijd weer voor elkaar... maar goed, hier nog paar foto's van de "instapper"

2017-mercedes-benz-e-class-entry-level-interior-looks-less-classy-more-patchy_3.jpg

2017-mercedes-benz-e-class-entry-level-interior-looks-less-classy-more-patchy_2.jpg

2017-mercedes-benz-e-class-entry-level-interior-looks-less-classy-more-patchy_1.jpg

Ben echt geen fan van digitale tellers maar dit.. meh, alsof er iets ingeplakt is tijdens het testen van de auto toen ie nog niet officieel was. Hoop glimmend spul om die klokken en navi

Icebrain

Gebruiker
MC W zei:
Ben echt geen fan van digitale tellers maar dit.. meh, alsof er iets ingeplakt is tijdens het testen van de auto toen ie nog niet officieel was. Hoop glimmend spul om die klokken en navi

Het is voor mensen die nog fysiek tellers voor hun neus willen hebben waarschijnlijk MB's beste oplossing, zal ook zeker een goedkope optie zijn t.o.v het Digitale scherm. Maar denk dat deze optie toch het meest in de taxi gezien zal worden

Guest
Dat basis dash is inderdaad onzettend lelijk! Begrijp ook niet waarom een merk als MB in een model als deze een dergelijke optie aanbied.

Cd6lop

Gebruiker
Ik vind het design van het interieur volledig over de top en veel en veel te druk en inderdaad edelkitsch. De Aziaten en Amerikanen zullen er wel gek op zijn maar dit ontwerp heeft naar mijn mening weinig met de goede smaak te maken, maar uiteraard zeer persoonlijk. Volvo weet de goede smaak veel beter te bedienen met een rustig interieur en dashboard. Jammer dat ook alles tegenwoordig via die digitale schermen moet (ook bij Volvo) het lijkt in het begin allemaal prachtig en het werkt ook goed (heb onlangs een weekje de nieuwe XC90 in bruikleen gehad) maar er gaat niets boven een paar simpele draaiknoppen, veel effectiever en leidt veel minder af. Bovendien vind ik zodra je een wagen instapt en nog niet hebt gestart zo'n zwart scherm niet bepaald fraai, maar we zullen er aan moeten wennen, geen weg meer terug denk ik.

der Magistrat

Gebruiker
Ik vind het wel beter dan die hoge schermpjes (C-Klasse bijv.). Voor wat betreft die 'sfeerverlichting' ben ik het met ab123cd eens: kitsch.

B11

Gebruiker
Lexus-RX-450h-Hybrid.jpg

Mercedes (en BMW, Volvo) kiest ervoor om het scherm gelijk te plaatsen qua diepte aan de tellers, iets wat mij slecht bevalt. Wat mij erg bevalt aan het dashboard van de vorige Lexus RX is dat je niet enorm hoeft te focussen van de weg naar het zicht op het scherm. Op deze foto zie je dat het scherm ook weer lekker ver weg staat in de nieuwe RX.

Cd6lop

Gebruiker
Afgezien van het interieur ben ik wel erg benieuwd naar het exterieur van de nieuwe E-klasse en de rijeigenschappen, enkele (Duitse) journalisten hebben er al mee gerden en zijn helemaal onder de indruk van het geweldige comfort van de nieuwe E….. . De nieuwe S90 vind ik weer helemaal Volvo, en ik ben benieuwd of deze Volvo zich staande weet te houden ten opzichte van de E-klasse, hoewel ik denk dat deze nieuwe Volvo wel zijn eigen klandizie zal hebben die meer voor "ingetogen" gaat. Beide wagens doen de merknaam en waarden meer dan eer aan denk ik, gelukkig. Overigens de nieuwe RX lijkt mij ook erg fraai, dan wel weer erg Aziatisch maar dan wel zeer overtuigend gebracht, vind je mooi of niet getuigd wel van durf, en dat is ook wat waard, in ieder geval ook topklasse.

Guest
B11 zei:
Lexus-RX-450h-Hybrid.jpg

Mercedes (en BMW, Volvo) kiest ervoor om het scherm gelijk te plaatsen qua diepte aan de tellers, iets wat mij slecht bevalt. Wat mij erg bevalt aan het dashboard van de vorige Lexus RX is dat je niet enorm hoeft te focussen van de weg naar het zicht op het scherm. Op deze foto zie je dat het scherm ook weer lekker ver weg staat in de nieuwe RX.

Ja, reuze handig! Moet je zowat uit je stoel om het touchscreen achterop je dashboard te bedienen...

Bovenaan