en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | 626 1.8 GLX Wagon |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1989 |
Jaar van aanschaf | 1995 |
KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Niet kapot te krijgen!
Deze Mazda Wagon heeft heel Europa zowat gezien met de vakanties die we er mee gemaakt hebben, buiten het dagelijks gebruik. Ongelooflijk dat alle mechanica het zo lang goed blijft doen. Tja, het kost wel wat aan wegenbelasting en verzekering, maar hij staat dan ook altijd voor je klaar. Met een verbruik van 1 op 13 op de Autoweg is "ie niet onzuinig. Z"n top... 190 op de Autobahn! Voor een standaard 1,8 blokje! Alleen nu krijg ik wat last van m"n rug na 1,5 uur rijden, toch wel stugge stoelen denk ik en geen stuurbekrachtiging is toch wel wat minder, maar als dat alles is.... 328.000 gehad en verbruikt nog geen olie, petje af!
Ik ben er erg aan gehecht na al die tijd en zal "m blijven koesteren.
Problemen?
Tja, alleen regulier onderhoud: radiator, remblokken en schijven, startmotor, dynamo, achterdemper, dist.riem.
Wat kleine problemen: bougiekabels sloegen door bij 326000 km en remschijf ging schuin staan door een beetje roest achter de schijf (trillend remmen) en de auto liep vol na een regenbui door weggeroest stukje bij blower inlaat (dichtgekit en geem problemen meer) let dus verstopping van je afwater kanalen achter je voorwielen!
Ik hoop dat de kwaliteit nogs teeds zo goed is van Mazda (of nog beter)!
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.