Mazda 323 FastBreak 1.8i GLX (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 FastBreak 1.8i GLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 63.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik wist al een tijd dat het een 323F Fastbreak ging worden omdat het een veelzijdige auto is, maar kon niet de gewenste 1.8 benzinemotor vinden... en dan nog in zilvergrijs of zwart GLX versie. Uiteindelijk toch gevonden bij een Toyota dealer.
Prima zaak overigens, Toyota begrijpt het wel!
Wel blij dat ik niet voor de 1,5 motor ben gegaan.
Plus:
- Ruim; ben zelf 1.94 m en plenty ruimte achter het stuur. Achterin is het wat minder vanwege de hogere achterbank.
- Sportief; strak geveerd onderstel dat heerlijk in de bochten ligt, en een lekkere motor indien > 4000 tpm.
- Comfort; GLX versie, dus (bijna) alles erop en eraan.
- Praktisch; het is wel geen station, maar de neerklapbare bijrijderstoel en verschuifbare achterbank waren erg handig tijdens m’n recente verhuizing.
- Mooi uiterlijk; is subjectief, maar in zwart MICA lak met LM velgen, mistlampen, ziet ie er gelikt uit!
- Degelijke auto; Mazda heeft de naam, maar heb net 3000 km gereden dus hopelijk niet veel onderhoudskosten voor de toekomst.
- Weinig minpunten is ook een pluspunt!
Min:
- Verbruik; ik rijd veel bebouwde kom, dus 1 op 10/11 wordt het dan wel. Bij langere ritten kun je rekenen op 1 op 12/13.
- Ik had een iets hogere verwachting van de trekkracht aangezien het een 1.8 motor is, maar het is nou eenmaal geen sportwagen. Met 9,8 seconden > 100 km/u leggen de meeste weggebruikers het wel af in een sprintje, maar wellicht dat ik er wat meer uit ga halen dmv chiptunen, ander luchtfiltertje etc.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.