Lancia Lybra SW 2.0 20v LX (2001)

autoreview

Lancia Lybra SW
Lancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra SWLancia Lybra - interieur

Signalement

UitvoeringLybra SW 2.0 20v LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf70.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het was liefde op het eerste gezicht met zijn 17 inch velgen en de mooie daklijn. En vanaf het eerste moment een genot om in te rijden. Het geluid van de vijf cilinders is mooi. Zo mooi dat ik de muziek afzet om naar het geluid te luisteren. De stoelen zitten goed en geven voldoende steun; ook bij lange ritten. Hij ligt goed op de weg. Voor het eerst in mijn bestaan als autorijder rijd ik in een auto waar ik echt vrolijk van word. Ik neem het kraakje bij de linkerportier gewoon voor lief en sta ook niet meer versteld van zijn enorme drankzucht (het was na een diesel wel even wennen).
De bekleding lijkt besmettelijk, maar mijn zoon van bijna drie probeert van alles om het vies te krijgen en ik maak hem redelijk eenvoudig weer schoon. Ik hoop van deze auto nog lang plezier te hebben. Geen kritiek? Jawel: bij heel nat weer slaan de ramen snel aan. Dat is een nadeel.

update oktober 2007
Hij rijdt nog altijd heerlijk comfortabel. Intussen heb ik enig vergelijkingsmateriaal met een Volvo S80 en een Opel Zafira. De Volvo is van een andere klasse, maar de Zafira is niet veel goedkoper - zeker niet tweedehands. Nou, als ik mag kiezen weet ik het wel: wegligging, stoelen, geluid, airco, schakelen: het gaat allemaal een stuk beter in de Lancia. Het blijft een heerlijke auto, maar...
Tot 110000 kilometer ging het als een speer. Toen kwam er een enorm probleem: het ICS heeft het begeven. Niet meer te repareren volgens de dealer, die niet uitblinkt in klant-vriendelijkheid. Om de zomervakantie niet geconfronteerd te worden met een kapotte riem, werd deze vervangen voorafgaand aan onze reis naar Denemarken. De dealer gaf als prijs op ruim 750 euro. Naar later bleek was dit zonder BTW en montagekosten. Kassa. Toch blijf ik de auto heerlijk vinden.

update januari 2008
Hij is verkocht. Ik zal hem missen. De lease auto is een Opel Zafira en straks een
nieuwe Audi A4. Ik mocht geen Italiaan kiezen, maar zeker nu de nieuwe Delta eraan komt...

PROBLEMEN

Bij de aflevering had de garage de remmen niet goed afgesteld. Dat werd meteen verholpen.
ICS stuk na 115000 kilometer.
Verder kleinigheden.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens