Hyundai Matrix 1.6i GLS (2003)

Hyundai Matrix 1.6i GLS (2003)

UitvoeringMatrix 1.6i GLS
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2014

Limburg - Groningen

Na lang zoeken , hebben we besloten onze Opel astra Cabriolet weg te doen . Na talrijke auto`s gezien te hebben , ( 200 + ) vonden we 19 auto`s die wel interessant waren . Er bleven hiervan 3 over die een lage kilometerstand hadden . Na wat rond bellen kreeg ik in Musselkanaal de mooiste prijs terug voor mijn Opel . Dus op vanuit Sittard naar Groningen . Aangekomen stond de auto al klaar . Jammer genoeg regende het dus was inspectie van de lak maar beperkt mogelijk. Dus een proefrit maken . Na wat rondjes gereden te hebben waren we beide enthousiast genoeg om de knoop door te hakken.
Nog even de Opel nakijken en de deal was rond . Een mooie inruilprijs en met een andere auto trokken we weer huiswaarts.
Omdat het vanuit Sittard niet echt interessant is om terug te gaan bij een klein mankement , hadden we besloten geen afleveringsbeurt te nemen.
Aangekomen in Sittard kwam na 2 dagen al het eerste mankement. De centrale deur vergrendeling werkte niet meer . Ook kwam ik er achter dat de stekker van het rechter achterportier los was . Dat was snel verholpen maar de cv duurde wat langer.

De auto op zich is een heerlijke auto . lekker hoge instap , goed zicht rondom en een vlotte motor. Het verbruik had wat minder gemogen ( 1-12 ) maar daarvoor loopt ie wel lekker .
Het interieur was super . Omdat er maar 2 eigenaren voor mij waren , waarvan de eerst e slechts 37000 gereden had in 8 jaar tijd , zag de auto top uit van binnen . Van buiten zaten er 3 plekken in de lak . Meeuwenpoep !!!!!!! En die gaan er met poetsen niet meer uit .
Al met al ben ik goed tevreden met de auto . Ik heb na lang zoeken een bushbar gevonden en ben nu op zoek naar sidebars.
Ik heb hem nu ruim 3 maanden en heb de volgende reparaties gehad :
Gebruikte centraal deur vergrendelings unit
2 Nieuwe achterbanden Michelin 195/55-15
Nieuwe ruitenwissers voor en achter . Bosch soft wipers.
Verder loopt ie perfect. Door de komende veranderingen zoals nieuwe voorbanden , enz ,enz..... zal ie steeds beter bevallen.

Jaartje verder

We zijn weer een jaartje verder . De Matrix hobbelt nog steeds gezellig door . Na een vakantie van 2 weken naar Venetie heft hij ons niet in de steek gelaten . We hebben er al vanalles in geladen. Dus plaats zat . Ook het verbruik valt reuze mee . 1 op 14 op de snelweg bij 115 km/h . Echte reparaties zijn er nog niet geweest. Achter nu ook 2 Michelin bandjes . En dadelijk in de winter staat ie op winterbanden. Wel heft de achterruitwisser het begeven . Al met al nog steeds tevreden met de Matrix . Volgend jaar zomer krijgt ie en trekhaak en mag hij zijn best doen de caravan over de Alpen naar Italie te trekken .
Dus volgende keer een review van uit Italië.

Het einde is in zicht.........

Dit keer geen verslag vanuit Italie , maar een uit Nederland ..... Sinds een tijdje loop ik te denken dat we de auto gaan inruilen voor een die makkelijker een caravan kan trekken.
Via een vriend ben ik in contact gekomen met een Hyundai Tucson . Ik twijfel nog , ivm het verbruik en de hogere kosten maar ga toch eens kijken ... Er staat er een bij de dealer hier om de hoek ....dus wie weet.

dag Matrix

Na enig overleg en een korte testrit in de Tucson , besloten om de Matrix in te ruilen . Ik vond het een heerlijke auto en doe hem weg met enige weemoed.
Toch blijft het een fijne auto met veel plaats en prettige rij eigenschappen. ....Wie weet ....misschien ooit nog een keer een Matrix......