Hyundai (2009) #2
autoreview
Signalement
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
---|---|
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 24 km |
KM-stand laatst | 3.300 km |
Hyundai i10 1.25 I-Catcher
- 3.300 km
Sinds 1 juli rijd ik in deze leuk ogende (OK, smaken verschillen) en goed rijdende (naar zijn prijs) Hyundai.
Na wat eisen op een rijtje te hebben gezet heb ik de Hyundai dealer opgezocht en na een proefrit waren mijn vriendin en ik meteen verkocht,Al moest zij zich even over het knallende (rode) interieur heen zetten(standaard op de I-Catcher in bepaalde kleuren). Voor deze uitvoering hebben wij gekozen vanwege het optiepakket: Airbags, airco elektrische ramen voor en achter etc.
Wel heb ik nog als optie een armsteun laten monteren in verband met de langere ritten die er ook nog wel eens mee gemaakt worden.
Ook doorslaggevend voor de keuze is de actie met 3 jaar gratis onderhoud, 3 jaar gratis mobiliteitsservice en 3 jaar garantie
Een week na in ontvangstname hebben we de auto meteen goed op de proef gesteld tijdens een lang weekend Engeland. De auto heeft ons probleemloos door België en Frankrijk naar Southampton gereden. Ook heuvel op krijgt de auto een dikke voldoende. In deze gevallen is de 1.25 liter uitvoering aan te raden, heuvel op houdt nu ook weer niet over. Verbruik tijdens deze reis: 1 op 23 terwijl ik zeker geen zuinige rijder ben. Normaal gesproken meer stadsritten. Dan nog is 1 op 19 goed haalbaar. Berichten over een tegenvallend verbruik zijn ook te lezen, dus ik hou dit nog even in de gaten. Om de verzekeringskosten lach je je suf: 40 euro p/m all risk met 1 schadevrij jaar. Dit met het lage verbruik en de 3 jaar gratis onderhoudt maakt dit een zeer voordelige auto om te rijden.
Ondanks dat ik ben 1.84 ben en mijn vriendin 1.58, kunnen wij beiden een goede zitpositie vinden. Met ons lengte verschil is dat nog wel eens lastig. Doordat de zitpositie in de i10 vrij hoog is en de wielbasis vrij lang krijg je het gevoel een veel grotere auto te rijden.... Dat wil zeggen... voorin de auto.
Dat brengt mij meteen op het eerste nadeel van de auto: Achterin de auto hoor in regelmatig geklaag over het veercomfort. Voorin ervaar je dit niet als oncomfortabel. Wel is de vering erg aan de stugge kant naar mijn smaak, waardoor mijn ingewanden nog wel eens door elkaar worden gegooid gedurende mijn dagelijkse rit over de hobbels van de A16. (welke ik boven maximim snelheid neem) Toch als ik dit vergelijk met auto's uit dezelfde klasse (Cuore, Panda) moet ik het comfort zeker de beoordeling "Goed" doen toekomen.
Dit weekend hebben wij geholpen met en verhuizing. Voor het eerst hebben wij de auto volgestopt met dozen. Na het neerklappen van de achterbank heb je een zeer nette bagageruimte tot je beschikking. Op onze versie hebben wij nog een bak voor kleine spulletjes onder de laadvloer liggen, waardoor de grote boodschappen niet altijd volledig in de kofferbak passen. Geen 2 kratjes naast of op elkaar. Voor ons niet bezwaarlijk, maar lastig voor ouders die de kinderen mee moeten nemen op de achterbank.
Over twee weken volgt de eerste grote beproeving en gaan we met de i10 naar Tsjechië en Slowakije. De Cliffs of Dover op is te doen, maar hoe houdt deze auto zich in het Tatra gebergte? Uiteraard volgt een update na onze vakantie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i10
Had je deze auto's al gezien?

Hyundai i10 1.2 Plus
- 2012
- 191.000 km

Hyundai i10 1.0 Comfort 5-zits | Achteruitrijcamera | Airco | DAB Ontvanger | Apple Carplay/Android Auto
- 2024
- 30.010 km

Hyundai i10 1.0 Comfort 5-zits | Airco | Apple Carplay/Android Auto | Radio | Elektrische Ramen | Cruise Control | DAB Ontvanger
- 2020
- 65.484 km