Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews

Hyundai (2008)

autoreview

16
Hyundai  (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst6.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Hyundai i10 1.25 Active Cool

  • 6.000 km
  • 14 maart 2009

Deze review had eigenlijk niet op deze plaats moeten staan, aangezien we al een Renault Twingo hadden gekocht. Plotseling ging de dealer failliet, waardoor we genoodzaakt werden om verder te zoeken.

Doel van mijn vriendin: een zuinige kleine (toekomstig 2e) auto voor ongeveer 10000 euro en een snelle levertijd (we reden tijdelijk in een geleende auto)
Doel van mij: zie boven + stiekem nog wat extra leuke accessoires ;-)

We hadden bij het aankopen van de Twingo onze keus gebaseerd op een proefrit met de Twingo, Cuore en de C1. De Twingo was het geworden, omdat deze net iets groter en volwassener was dan de laatste twee. Nadat de Renault dus niet doorging zijn we weer wat gaan shoppen. Onder andere gereden in de Kia Picanto (traaaag + slechte verhalen over benzineverbruik (Kassa.nl)), Hyundai i20 (wat te duur, maar is ook een klasse groter) en uiteindelijk de i10, met dezelfde 1.25 motor als de i20. Omdat de i10 een stuk lichter is, voelt ie erg snel en kwiek aan!

Ze hadden een leuk eigeel showroommodelletje uit oktober 2008 staan met deze motor en er zaten leuke zwarte 15" velgen met brede bandjes onder. Onze eerste indruk was: jeetje wat Sjonnie, maar we kregen steeds meer sympathie voor de auto. Schattig (want: klein) en toch stoer (want: brede bandjes en goede prestaties). Dus hebben we deze gekocht!

Hoe bevalt ie tot nu toe?


Interieur:
Het is best een volwassen auto qua binnenruimte! Voorin zit je gewoon goed. De stoelen zijn wat aan de harde kant en de zitpositie is hoog, maar het is absoluut niet onprettig. Als de voorstoelen in 'mijn' positie staan (1,86m lang), kan ik achterin prima zitten! Dat was anders in de 206 die ik ooit had! Ik snap echt niet hoe dat kan... Verder ziet het materiaalgebruik er ook goed uit, alleen moet je er niet teveel aan zitten of op kloppen, want dan klinkt/voelt het hard en goedkoop. Maar wat wil je nou in die prijsklasse.

Bagageruimte is ook goed voor deze klasse: Er passen 2 kratten bier achterin, een tas ernaast en wat lage doosjes erbovenop: boodschappenauto waardig. Door de 2 achterdeuren is het meenemen van meer spullen (vakantie?) ook geen probleem. Het neerklappen van de achterbanken (in delen) zorgt voor nog meer bagageruimte. We zijn van plan er komende zomer mee naar Frankrijk te rijden en daar te kamperen. Alleen moeten we die grote plastic tuinstoelen die wel met de Alfa meekonden dit jaar denk ik thuis laten... :-)

Speledingetjes in het interieur:
Radio is prima en de MP3-cd wilde ik er ook in hebben. Deze was niet standaard bij andere merken! Ook het aansluiten van de i-Pod is mogelijk via de aux ingang (of is het uitgang?). Airco werkt erg goed en snel: eigenlijk meteen nadat je de auto start begint ie al de voorruit te ontwasemen. Miereneukerij: claxon is wat pieperig/kinderachtig, jammer. Toch maar eens zo'n scheepshoorn inbouwen...


Oke, exterieur:
Voorkant ziet er gewoon leuk en nieuw uit, volgens het nieuwe gezicht van Hyundai. De achterkant lijkt in mijn ogen nog iets te veel op de oude Atoz. Maar toch vind ik deze ook niet heel lelijk: van die ronde vormen van de Smart/C1/Aygo/107 ben ik ook niet heel erg gecharmeerd. De rechte 'Atoz-achterkant' vind ik wel strak. Hij wordt alleen wel heel snel vies zeg!! 1 weekje na mijn wasbeurt is ie alweer modderig! Gelukkig hebben de Koreanen een handvatje in de achterklep gemaakt, zodat mijn lieftallige vriendinnetje geen vieze handjes krijgt bij het eruit tillen van mijn boodschappen en het vervolgens sluiten van de klep ;-)

De zwarte velgen zien er gewoon erg cool uit! Absoluut geen spijt van dat we deze 'Sjonnie-velgen' hebben gekozen! En ze worden niet snel zichtbaar vies... Maar stoeprandschade (klein krasje) is helaas wel goed te zien :-(


Het gebruik:
Het rijden is echt een verademing! Hij schakelt erg licht, remt heel goed (alsof je een anker uitgooit!) en stuurt gewoon erg strak (tikkie zwaar, maar dit is juist goed)! Relatief weinig overhelling. Deze sportieve rijeigenschap heeft wel tot gevolg dat richels en oneffenheden goed te voelen en te horen zijn. Dit komt natuurlijk ook door de harde stoelen en de lage wangen van de banden.

De prestaties zijn bijzonder goed te noemen. Verwacht geen Ferrari, maar hij komt tot de 120 echt goed mee met het leasewagenpark op de Nederlandse snelwegen. Daarboven kom ik eerlijk gezegd niet zo vaak meer, mede omdat de auto net pas ingereden is. Tevens schiet je verbruik naar omhoog, evenals de ergenis wanneer je wél 120 en linkerbaan rijdende mensen wilt inhalen, en de reistijd gaat nauwelijks omlaag. (tot zover opa Spee ;-) )

Een klein puntje dat niet zo goed is: de binnenspiegel resoneert wanneer je op de snelweg rijdt. Auto's die ongeveer 50 meter achter me rijden kan ik bijvoorbeeld moeilijk herkennen als ik in mijn binnenspiegel kijk (en mijn merkenkennis is wél goed). De proefritauto had dit ook, maar ik dacht toen dat het een mankementje was. Dit heb ik namelijk aangegeven en de dealer reageerde nogal verrast: "Ik zal er eens naar kijken".

Ook in de rest van de auto is er een miniscuul rammeltje, waarvan ik nog niet heb ontdekt waar het vandaan komt... Het lijkt of dat harde deel van de riem ergens tegenaan tikt ofzo. Tips iemand??

Dan tot slot het benzineverbruik, echt een issue met deze auto. Je leest er veel over en eerlijk gezegd geloof ik de mensen die anders zeggen niet zo goed. Wij reden op onze eerste tank 1:13,3. Nu, 3000 km later, heb ik net een tank 1:14,1 gereden. Zeker niet wild, maar ook niet als een oud opaatje. Het verbruik van 1:20 is absoluut onhaalbaar, en in de buurt van 1:17 kan je ook op je buik schrijven. Dit is echt een dik minpunt voor deze auto, waar de rest juist zo ontzettend positief is!


Concluderend:
Positieve punten:
- Goedkoop in aanschaf en onderhoud
- Ruim interieur
- Stoere uiterlijk
- Sportieve prestaties, goed mee kunnen komen op de snelweg

Negatieve punten:
- VERBRUIK!
- binnenspiegel resoneert op klinkerwegen en op de snelweg.

UPDATE 6000km

Auto rijdt nog altijd als nieuw, alleen het 'nieuwigheid-luchtje' als je instapt is wel een stuk minder dan in het begin. Jammer ;-) Heb nog steeds niet de moeite genomen om langs de dealer te gaan voor dat stukje tape om de spiegel resonantievrij te maken, dus dat geeft ook een beetje de ernst van de situatie aan.

Verder blijft er een rammeltje ergens achterin zitten: ik vermoed dat het in de gordelspanner rechtsachter zit. Ik kan hier moeilijk mijn oor tegenaan leggen als ik rij, dus toch maar eens mijn vriendin laten rijden, met mij op de achterbank. Het is ook echt niet erg, maar dit zijn de enige puntjes die ik na 6000km te vertellen heb. Alles doet het gewoon goed, ik stap heerlijk uit na een 45 minuten durende autorit... Benzineverbruik blijft rond de 1:14 met de bredere bandjes.

We zijn aan het overwegen om nog een i10 te kopen voor mijn vriendin. Eerst wilden we kijken naar een grotere Passat-achtige auto ivm mogelijk uitbreiding van het gezin, maar we doen er beter aan nog zo'n betrouwbaar, comfortabel en goedkoop autootje bij te kopen.

Oja, maar dan wel gewoon standaard (velgjes): eens kijken of deze minder verbruikt...

Problemen:
- Geen

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Hyundai i10? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i10
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Hyundai i10

INFO
ANWB
ANWB
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 309
Bekijk nu ⟩
Athlon
Athlon
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 314
Bekijk nu ⟩
Hyundai
Hyundai
Hyundai i10 1.0i i-Drive (5D/5H)
€ 246
 
DirectLease
DirectLease
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 289
 
Leaseplan
Leaseplan
Hyundai i10 1.0i Comfort (5D/5H)
€ 309
 
Hyundai i10 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai i10 1.0i i-Motion Comfort CLIMATE CONTROL | CRUISE CONTROL | RADIO / USB | UNIEKE KILOMETERSTAND

    Hyundai i10 1.0i i-Motion Comfort CLIMATE CONTROL | CRUISE CONTROL | RADIO / USB | UNIEKE KILOMETERSTAND

    • 2016
    • 20.363 km

    € 9.925

    Hyundai i10 1.0i i-Motion Comfort CLIMATE CONTROL | CRUISE CONTROL | RADIO / USB

    Hyundai i10 1.0i i-Motion Comfort CLIMATE CONTROL | CRUISE CONTROL | RADIO / USB

    • 2016
    • 41.755 km

    € 9.425

    Hyundai i10 1.0i Comfort CRUISE CONTROL | RADIO / USB | AIRCO

    Hyundai i10 1.0i Comfort CRUISE CONTROL | RADIO / USB | AIRCO

    • 2018
    • 77.895 km

    € 10.425

Meer Hyundai i10 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Hyundai i10 (N Line v.a. € 19.795)

    68
    • 15 juli 2020

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i10 specificaties
  • Hyundai i10 occasions
  • Hyundai i10 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i10 tests
  • Hyundai i10 gebruikersreviews
  • Hyundai i10 index
PREMIUM
Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

Je zou denken dat in dit tijdperk van bezuinigen en consuminderen er volop belangstelling moet...

Lees meer
 

Hyundai i10 reviews

  • Gebruikersreview
    Kia Picanto 1.0 DPi DynamicPlusLine 4-zits (2022)

    Kia Picanto 1.0 DPi DynamicPlusLine 4-zits...

    • 1 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Jazz (2022)

    Honda Jazz (2022)

    2
    • 1 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 5008 GT-line 1.2 PureTech 130 (2017)

    Peugeot 5008 GT-line 1.2 PureTech 130 (2017)

    2
    • 1 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Volvo XC90 T8 Recharge AWD Inscription (2020)

    Volvo XC90 T8 Recharge AWD Inscription...

    3
    • 30 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange Pack (2022)

    Dacia Spring Electric 45 Comfort Plus Orange...

    2
    • 30 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Astra 1.6i-16V GL (1999)

    Opel Astra 1.6i-16V GL (1999)

    2
    • 30 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (2021)

    Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (2021)

    • 29 juni 2022
meer reviews
Hyundai i10 - Occasion aankoopadvies

Hyundai i10 - Occasion aankoopadvies

20

De Hyundai i10 is een betrouwbare occasion die je met een klein budget kunt rijden. We gaan...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

    Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki...

    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.0 Go! (2016)

    Hyundai i10 1.0 Go! (2016)

    1
    • 1 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.1i PureVersion (2010)

    Hyundai i10 1.1i PureVersion (2010)

    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

    Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

    7
    • 31 januari 2022
  • Hyundai i10 - Occasion aankoopadvies

    Hyundai i10 - Occasion aankoopadvies

    20
    • 29 september 2021
  • Achtergrond
    Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste auto's

    Private lease: dit betaal je voor de goedkoopste...

    49
    • 14 september 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

    Hyundai i10 1.0 T-GDI N Line 5-zits (2021)

    1
    • 27 augustus 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    'Waterstofauto Hyundai Nexo voorlopig niet vernieuwd'

    'Waterstofauto Hyundai Nexo voorlopig niet...

    62
    • 30 juni 2022
  • Nieuws
    Defensie neemt waterstofauto's in gebruik

    Defensie neemt waterstofauto's in gebruik

    99
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 6 komt mogelijk ook als Shooting Brake

    Hyundai Ioniq 6 komt mogelijk ook als Shooting...

    8
    • 29 juni 2022
  • Hyundai Ioniq 6 - Eerste kennismaking

    Hyundai Ioniq 6 - Eerste kennismaking

    14
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 6: aanval op Model 3

    Hyundai Ioniq 6: aanval op Model 3

    182
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Duitse autoriteiten bij Hyundai en Kia op jacht naar sjoemelsoftware

    Duitse autoriteiten bij Hyundai en Kia...

    60
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 6 laat al wat van zich zien

    Hyundai Ioniq 6 laat al wat van zich zien

    14
    • 27 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden