Honda Civic Aero Deck 1.5i VTEC-E (1999)

autoreview

Honda Civic Aero Deck 1.5i VTEC-E (1999)

Signalement

UitvoeringCivic Aero Deck 1.5i VTEC-E
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf175.000 km
KM-stand laatst189.000 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zuinige degelijke auto

  • 189.000 km

Deze wagen heb ik als een stapje vooruit gekocht op de cuore.

Ik heb de auto uitgezocht op de VTEC-E motor, deze rijd een stuk zuiniger dan de 1.4 en de 1.6 en 1.8,

Dit komt omdat er een Leanburn instelling inzit, welke samen met de diagonale klepbediening, op snelheden tot 120kmpu, (groen lampje) extreem weinig brandstof inspuit.

Dit resulteert in een verbruik van gemiddeld 1:16 en bij op het lampje rijden, is 1:17.5 me zelfs gelukt

Dit is zeer zuinig voor een auto van een prima formaat.

Ook waardeer ik de inhoud van de kofferbak heel erg, deze is enorm, en vlak, omdat de bank eerst naar voren klapt en hierna klapt leuning vlak.

Technisch heb ik aan de auto gewoon onderhoud gedaan.

De einddemper heb ik bij 181.000 km gelast, omdat de flens doorgeroest was.

bij de APK bleken de achterremmen ongelijk te remmen, deze zijn schoongemaakt.

Voorremblokken waren op, en de schuifpennen van de voorremklauwen zaten muurvast (schoongemaakt gevet en gemonteerd)
ook is een rubbertje van de fuseekogel vervangen.

Al met al vertelde ook de APK monteurs me, niet wegdoen dit zijn oersterke autos, we krijgen ze veel, en altijd weinig aan de hand.

Ook kwa roest zijn ze erg verbeterd, onder deze auto zat weinig tot geen roest oppervlakkig.

al met al een wagen die ik iedereen aan kan raden.

Stuurt heel strak, motor is niet echt snel, maar daarintegen wel erg zuinig en oerbetrouwbaar.

De wagen is bij mij de deur uit gegaan, vanwege het rijgeluid bij lange ritten is dat bij 130 en harder echt flink, dit word wat minder met noppenschuim onder de motorkap en schutbord.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    2
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens