Honda Civic Aero Deck 1.5i VTEC-E (1999)

autoreview

Honda Civic Aero Deck

Signalement

UitvoeringCivic Aero Deck 1.5i VTEC-E
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf176.000 km
KM-stand laatst184.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 184.000 km

Met de toen vrij hoge benzine prijzen de bmw weggedaan en een mooie civic aerodeck er voor in de plaats gekocht met 6 mnd bovag (gelukkig)... Toch wel praktisch met een kleine meid.
Ook nog naar andere kandidaten gekeken, namelijk: Baleno estate, Xsara break.

Het rijden tov een bmw 318i uit 1995 is ietsjes anders, stugger, minder goed geisoleerd(wielkasten en motor), trager ondanks evenveel \"peekaas\" (115) en dan vooral op de snelweg heeft bmw stuk meer koppel, ook de 316i E36 van mijn vriendin. Dus met de civic even terug naar 4th gear voor meer koppel, desnoods naar zn 3! Vind de auto niet erg...

Wegligging in bochten is de civic heel goed en op de snelweg rijd de beemer weer beter.

Pluspunten van de Aerodeck: Zuinig!(gem 1:15) Airco! Wegligging (ook met harde wind). Weinig toeren bij 100 km/h(2750), 120 kmh(3250)> VTEC-economic

Minpunten van de Aerodeck: Toch wel de rumoerige motor. Zitting net iets te kort en niet kantelbaar, wel in hoogte verstelbaar en weinig steun bovenrug. Tis een basic uitvoering, dus geen elek ramen/spiegels.
Ook piepjes en rammeltjes zijn hem niet vreemd.

PROBLEMEN

  • 184.000 km

Ik kwam er achter dat de auto schade heeft gehad, namelijk kop staart botsing, dus was de motorkap, voorbumper, 1 zijscherm, achterbumper vervangen en was de auto links en rechts uitgespoten... Was opzich goed hersteld maar toch vervelend!
Auto rijd verder gewoon goed gelukkig.

Dan in garantie vervangen: alle schokbrekers (rammelde), bij aankoop de distributieriem, ashoes rechts (waarschijnlijk met het vervangen schokbreker gebeurt zeggen ze), speaker linker voordeur( draadje los) en krijg nog een nieuw/ 2e hands stuur omdat omhulsel loslaat... Linksvoor zit nog een \"knik\", ze weten niet wat het is, ik denk dat het met de schade heeft te maken, is nog in behandeling.
Verder heb ik alle keren gratis een nieuwe auto meegekregen tijdens reparaties. Zelfs een week een nieuwe lancer, voor vakantie (auto in garage voor ashoesje)

Begin me nu toch wel te irriteren aan bepaalde dingen zoals: piepjes/rammeltjes, bij raam sproeien moet je zelf wissers aanzetten, geen interval op achterwisser, korte zit stoel.


Zit nu toch te twijfelen voor een andere auto, misschien toch een xsara of baleno, v40, 3-serie touring, allen toch met ABS... en meer keus, maar dan toch maar wat minder zuinig. voorlopig is het plezierig aan de pomp!

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.