Honda Civic 1.5 DXi New York (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 1.5 DXi New York |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 101.000 km |
KM-stand laatst | 106.946 km |
verkocht
- 106.946 km
ervaringen tot zover
Toen ik de auto kocht kwam ik erachter dat er een scheur in de uitlaat zat. Ik besloot er toch mee terug naar huis te rijden. Onderweg scheurde de uitlaat helemaal. (Gaf wel een mooi geluid) Thuis gelijk een afspraak gemaakt bij de garage. Ook voor de periodiek onderhoud van de distributieriem. De kosten hiervoor waren best hoog, maar het moest nu eenmaal gebeuren. De distributieriem was ook bijna door.
De auto rijdt erg goed, hij is sterk en zuinig tegelijk. Ook de wegligging is erg stabiel, ook op hoge snelheid. Het verbruik is ongeveer 1 op 15. Dit komt ook wel doordat ik veel op de snelweg rij. Je merk wel dat je in een auto van 16 jaar oud rijdt. Dit komt vooral door het aardig aanwezige motorgeluid op de snelweg, bandengeruis, dunne staal beplating. Ook mist de stuurbekrachtiging, al stuurt het wel lekker zwaar en precies. Desondanks is het een hele fijne auto om in te rijden, vooral lange afstanden, let wel op roest op de achterschermen (voor de achterwielen) achterbumpers en achterklep. Bij mijn auto zat op deze plekken een beetje roest dus ik heb dit bewerkt.
Wat erg leuk is aan de 1.5 (geen VTEC helaas) is dat hij enorm veel toeren kan draaien, algemeen bekend bij japanners. Je merkt duidelijk verschil na 3000 toeren, een soort van boost. Je kunt er ook gewoon rustig mee rijden en als je hem tussen de 2000/3000 toeren houd rij je lekker zuinig. Als de motor warm is wil ik af en toe wel lekker het gas intrappen. versnelling 1 en 2 zijn wat schokkerig bij lomp gasrespons. In z'n 2 draait hij max. 7000 toeren, in zn 3 meer dan 6000 maar dan rij je ook al 140 :-)
De motor geeft geen krimp. De ruimte binnenin is best ruim, ook voor achter passagiers. Ik ben 1,95 en zit goed, er kan nog redelijk iemand achter mij zitten.
Degene aan de rechterkant zit beter.
tips voor het kopen van een 91-96 civic: let op roest, kwaliteit lak, banden.
Misschien dat ik de auto later nog iets zal aanpassen; met een colt-air intake en misschien nog andere velgen. De radio & speakers heb ik al veranderd vanwege de aanwezige cassettebandjes speler. Misschien dat ik daar nog een update over maak.
Problemen:
Kapotte uitlaat, vervangen distributieriem (periodiek onderhoud), carglass reparatie putjes in voorruit.
27 dec. 2012: deze auto is inmiddels al lang verkocht en er is een civic ESI in de plaats gekomen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren