Honda Civic 1.5 DXi New York (1995)

autoreview

Honda Civic

Signalement

UitvoeringCivic 1.5 DXi New York
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf101.000 km
KM-stand laatst106.946 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

verkocht

  • 106.946 km

ervaringen tot zover

Toen ik de auto kocht kwam ik erachter dat er een scheur in de uitlaat zat. Ik besloot er toch mee terug naar huis te rijden. Onderweg scheurde de uitlaat helemaal. (Gaf wel een mooi geluid) Thuis gelijk een afspraak gemaakt bij de garage. Ook voor de periodiek onderhoud van de distributieriem. De kosten hiervoor waren best hoog, maar het moest nu eenmaal gebeuren. De distributieriem was ook bijna door.

De auto rijdt erg goed, hij is sterk en zuinig tegelijk. Ook de wegligging is erg stabiel, ook op hoge snelheid. Het verbruik is ongeveer 1 op 15. Dit komt ook wel doordat ik veel op de snelweg rij. Je merk wel dat je in een auto van 16 jaar oud rijdt. Dit komt vooral door het aardig aanwezige motorgeluid op de snelweg, bandengeruis, dunne staal beplating. Ook mist de stuurbekrachtiging, al stuurt het wel lekker zwaar en precies. Desondanks is het een hele fijne auto om in te rijden, vooral lange afstanden, let wel op roest op de achterschermen (voor de achterwielen) achterbumpers en achterklep. Bij mijn auto zat op deze plekken een beetje roest dus ik heb dit bewerkt.

Wat erg leuk is aan de 1.5 (geen VTEC helaas) is dat hij enorm veel toeren kan draaien, algemeen bekend bij japanners. Je merkt duidelijk verschil na 3000 toeren, een soort van boost. Je kunt er ook gewoon rustig mee rijden en als je hem tussen de 2000/3000 toeren houd rij je lekker zuinig. Als de motor warm is wil ik af en toe wel lekker het gas intrappen. versnelling 1 en 2 zijn wat schokkerig bij lomp gasrespons. In z'n 2 draait hij max. 7000 toeren, in zn 3 meer dan 6000 maar dan rij je ook al 140 :-)
De motor geeft geen krimp. De ruimte binnenin is best ruim, ook voor achter passagiers. Ik ben 1,95 en zit goed, er kan nog redelijk iemand achter mij zitten.
Degene aan de rechterkant zit beter.

tips voor het kopen van een 91-96 civic: let op roest, kwaliteit lak, banden.

Misschien dat ik de auto later nog iets zal aanpassen; met een colt-air intake en misschien nog andere velgen. De radio & speakers heb ik al veranderd vanwege de aanwezige cassettebandjes speler. Misschien dat ik daar nog een update over maak.

Problemen:
Kapotte uitlaat, vervangen distributieriem (periodiek onderhoud), carglass reparatie putjes in voorruit.

27 dec. 2012: deze auto is inmiddels al lang verkocht en er is een civic ESI in de plaats gekomen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.