Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak (2017)

autoreview

Ford Ranger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak (2017)

Signalement

UitvoeringRanger Double Cab 3.2 TDCi Wildtrak
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf31.200 km
KM-stand laatst113.250 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

geschorst

  • 51.351 km

Ja na 21000 km door Europa zijn er wel zaken op gevallen . De auto is gemaakt in Afrika. En dat is te zien. De lak zit er niet echt zo op als wij in Europa gewend zijn. De afwerking mag ook beter , de naden verschillen nog al. Wat ik ook vind tegenvallen is dat het chassis niet voorzien is van een coating . Want hier en daar op de lasnaden zit al roest. Dus dat gaan we volgend jaar oplossen. Ook de versnellingsbak heeft af en toen zijn eigen ideeën op wat te doen. bv Je rijdt 60km in de 5 en je gaat een helling op dan verwacht je dat hij 1 of 2 versnellingen terug gaat maar nee met krap 1000/1100 gaat het geheel naar boven. Hij doet het, de motor is sterk zat ,maar toch ik vind het niet fijn. Tevens wil ik op de auto rondom Profender afstelbare schokdempers monteren want de originelen kunnen het zeker achter niet aan. Want bij een drempel geeft hij een klap na. Dit komt omdat de achter overbouw nogal flink is .Hij roept nu ook voor een beurt maar dat krijgt hij straks als die uit de schorsing komt. We hebben ok de achterbank er uit gehaald en daar zijn nu bakken voor eten enz gemonteerd en ook een grote Engel koelkast ,dan blijft het bier lekker koud ha, ha. Op naar het voorjaar

na winterslaap op pad

  • 70.200 km

Gelijk na de schorsing in mei een rondje NL gedaan om de Profender dempers te testen. Wat een verschil. Daarna de Ford voor een beurt(53000km) en apk naar de dealer gebracht. Nog duidelijk gezegd geen nw luchtfilter want er zit een KN op. Waar de rekening was incl filter (629 euro). Kreeg 100 euro retour is maar goed dat ik de prijzen ken. Ook de storing laten wissen (motorstoringslampje) zou ok zijn nu. Nou ik was de grens nog niet over of hij ging weer branden( zelf uitgelezen en het was de zelfde fout) dus doorrijden. We hebben nu er weer een 17000 km bij gereden(Belgie/Frankrijk/Spanje/Portugal) en het verbruik wordt steeds lager dus hij loopt lekker in. En de BF Goodrich All-Terrain T/A KO2 banden zijn zeer slijt vast. Ook voor volgend jaar( richting het Oosten/Griekenland) hebben we weer nieuwe plannen. Ook wat de auto betreft ,de opbouw moet lager en er komt een speciale(afstelbare) stabilisatorstang op de achter.as

2022 ramp jaar

  • 85.000 km

Het jaar begon goed. Eerst een kleine beurt en een apk. Kosten een goede 500 euro. En het KN filter schoongemaakt(was toch vuiler dan ik dacht) . En heb horgaas voor de radiateur gemonteerd voor de vliegen en stenen. Eerst een rondje NL gedaan ,ging lekker en dan het geluid van de 5 cilinder heerlijk. De navigatie van Ford is wel een ding .Gaat vaak in de fout . En dan moet je alles weer opnieuw er in zetten en dan gaat het weer . Toen verder naar het zuiden. In Italië kregen wij een lekke remcilinder achter. De dealer in Piacenza Italië was een complete ramp( de manager was wel zeer vriendelijk). Uit eindelijk heb ik het zelf gedaan. In Albanië vond het iemand(dronken) het nodig om ons in te halen op een kruispunt terwijl wij linksaf sloegen. Gevolg links veel schade en een gebroken stuurstang. De hulp van de ANWB daar wil ik het niet over hebben. Terug naar NL. Afspraak gemaakt bij de schade reparateur. En weer op weg naar Spanje. Heerlijk door de Pyreneeën. Heerlijk de trekkracht van de motor en het verbruik gaat met het vorderen van de km ook beter . Het is nu zo rond de 1:9.5. In Spanje sloeg weer het noodlot toe. Wij hadden schade waarschijnlijk nog van Albanie. ( kom er later op terug ivm verzekering enz). De ANWB daar moet je het niet van hebben.( krijg je hart klachten van). Het vervolg komt later.

de volgende reis

  • 98.000 km

Na de schade reparatie. En de apk waar bij 1 band een scheurtje zat hebben we ze alle 4 vervangen,wat een beetje zonde was want er zat nog zo'n 4/5 mm op . Eigenlijk geweldig de banden hebben het dus meer als 82000 op gezeten( bf goodrich at). En preventief de accu vervangen .(6jaar oud).Zijn we weer vertrokken. Alles gecontroleerd en goed bevonden. Onze reis ging naar Griekenland . Zijn we niet gekomen dit ivm de bosbranden en de hitte. Wij zijn via Luxemburg/Duitsland /Servië tot Roemenië geweest prachtig land . Daar hebben we vele bergen en tracks gereden ging geweldig en het verbruik was zo rond de 1 op 9,5 met uitschieters naar 1 op 10.3 dus niet slecht. Ook de ad-bleu gebruik is netjes zo'n 15liter op 13000 km. Olie verbruik 0. Het comfort is super. Maar we moeten waarschijnlijk afscheid nemen van de auto omdat mijn partner ernstige rugklachten heeft en moeilijk in bed kan komen. Hopen dat de puinpoli een oplossing heeft anders moet hij weg wat ons aan het hart gaat.

verkocht jammer? ja-nee

  • 113.250 km

Hij moest om 2 zaken weg. Mijn partner kon niet meer in bed klimmen ivm haar rugproblemen. We hebben veel plezier, maar ook verdriet gehad met de Ford. Terug naar het ramp jaar 2022. In Spanje reden wij in een super knip gat met redelijke snelheid. Op de camping vertrouwde ik het niet en kroop onder de camper door . Ik zag een kleine scheur in het chassis. Volgende dag toch richting huiswaarts. Bij de volgende camping, was de scheur wat groter. ANWB gebeld: auto moest op transport . Na heel veel over en weer ( bijna een hartaanval door die organisatie). Heb zelf de Ford op de ambulance gereden en goed geborgd. En veel foto's met film gemaakt. Ook contact gehad met een bedrijf die chassis verlengd en inkort. Als ik de opbouw er zelf af zou halen zou de reparatie ongeveer 1600 euro kosten ex btw. Na 4 weken kwam de Ford in NL. We konden wel janken. De Ford was letterlijk en figuurlijk dwars door midden. Dus de verzekeringsmaatschappij ge contact (ANWB). Hun expert zei zonder blikken of blozen: het is een slecht product wat Ford levert! Dit gaf veel over een weer gemail en geschrijf. De schade was alleen aan de Ford 11.000 euro ( incl schade aan de opbouw) ruim 20.000 euro totaal! Dus de afdeling transport van de ANWB aansprakelijk gesteld. Een lang verhaal kort: na 14(!!!) maand en zeer veel stress, kwamen zij over de brug. Ik had hem zelf al op eigen kosten laten repareren. Conclusie: al met al heeft de ANWB niets waar gemaakt waar zij zo prat op gaan. Beloftes om terug te bellen en mailen werden niet nagekomen, dossier kennis is er niet bij het personeel als je contact met hen hebt. Maar na de reparatie liep de Ford niet meer zoals hij moest lopen, vermogensverlies op de gekste momenten, zeker als hij hard moest werken.. Tig keer bij de dealer Wensink geweest( daar is hij ook gerepareerd) maar zij konden niets vinden en werd van het kastje naar de muur gestuurd. Het bleef een drama . We wisten er mee om gaan en hebben er nog 15000km mee gereden. Bij de APK werd geconcludeerd dat het roetfilter defect was. Moest een half jaar wachten voor een nieuwe (origineel ruim 2000 euro) ,niet dus en deze laten repareren(1000 euro). De Ford verkocht en net voor de verkoop was de Kanalisator defect, deze ook laten vervangen(450 euro) . Al met al als we de problemen weg laten was het een super fijne auto . Het verbruik bleef zo rond de 1 op 9.5. Het onderhoud is niet goedkoop bij de dealer. Beurten tussen de 600 en 1000 euro( zonder luchtfilter K&N) zonder reparties, die waren er niet veel alleen nieuwe remblokken ( zelf gedaan).

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.